Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sälja Canon EOS 400d


felost

Rekommendera Poster

Ska sälja min Eos 400d med följande tillbehör:

 

Allt är max 7 månader gammalt och jag har kvitto till allt (förutom det begagnade Cosina objektivet). Jag har inte kvar någon kartong.

 

Frågan är nu hur jag ska sälja det.

  • Var för sig eller allt i ett "paket"?
  • På Tradera eller Blocket?
  • Nu eller ska jag vänta närmare julen?
  • Vad tror ni jag kan få för det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör dig beredd på att inte få i närheten av nypris för sakerna, då det är väldigt vanliga prylar som det finns massor av till försäljning.

 

Kameran går ibland att hitta i butik fortfarande, då det verkar finnas rätt många osålda i något lager. Nu hittar jag ingen för mindre än 3900, men jag vet att huset utan optik sålts nyligen för 3000 i butik i Stockholm. 2000 för kameran är rimligt.

 

Är ditt 18-55 det gamla utan IS och USM är det inte värt något begagnat, men om det är IS eller USM får du någon hundralapp.

 

Batterigrepp, batterier, filter och liknande är inte värt några direkta pengar, men kan få köpare att välja din kamera istället för någon annan. Samma sak gäller tyvärr även väskan och Cosinaobjektivet.

 

Sigmat bör du kunna få 7-800 för.

 

De finns flera annonser ute med den kameran, batterigrepp, 18-55, extra batterier och annat smått för runt 3500. De har papper, kartonger och sådant och verkar inte få dem sålda.

 

Varför säljer du allt? Ska du sluta fota helt eller? Stativ och väska känns ju som saker man kan använda till andra kameror också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för stativ? Tyärr är det inte mycket pengar i en 400d idag. Jag fick nätt och jämnt sålt min överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag skulle kunna köpa lite av tillbehören i nått litet kit (A)

Jag köpte nyligen en 450D och jag har liksom bara ett 18-55 mm.

Så typ stativ och 55-200 mm är lite intressant :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...