Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Musmatta. Vad ska man köpa?


mps

Rekommendera Poster

Den musmattan använder jag själv och jag är grymt nöjd med den ... Finns även att köpa på Siba för 39:- ...

 

 

eller hur är den grymm :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här är inte alls dum. Finns även i helsvart vilket jag köpte häromveckan. Den suger fast i underlaget. I början knastrar det en del och man funderar om man fått hårdbrödsmulor på den, men det ljudet verkar komma från beläggningen som gör att mattan inte glider. Hållbarheten över tid får jag återkomma till om ett år eller så. En annan clasolson-modell jag köpte blev bucklig, men den verkar de inte ha kvar längre, kanske av nämnda anledning.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här är inte alls dum. Finns även i helsvart vilket jag köpte häromveckan. Den suger fast i underlaget. I början knastrar det en del och man funderar om man fått hårdbrödsmulor på den, men det ljudet verkar komma från beläggningen som gör att mattan inte glider. Hållbarheten över tid får jag återkomma till om ett år eller så. En annan clasolson-modell jag köpte blev bucklig, men den verkar de inte ha kvar längre, kanske av nämnda anledning.

 

Det är därför man ska köpa musmattan jag och istoffe rekommenderar, man slipper allt sånt :travolta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är därför man ska köpa musmattan jag och istoffe rekommenderar, man slipper allt sånt :travolta:

Apples butik här har inte sålt musmattor på länge, de rekommenderar ett vanligt A4-papper. Det kanske funkar men om man är lite rädd om skrivbordet så kanske det inte är så lyckat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apples butik här har inte sålt musmattor på länge, de rekommenderar ett vanligt A4-papper. Det kanske funkar men om man är lite rädd om skrivbordet så kanske det inte är så lyckat.

 

Jag skulle valt och lägga ut en slant för en musmatta, att använda ett A4-papper känns lite lustigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle valt och lägga ut en slant för en musmatta, att använda ett A4-papper känns lite lustigt

Jo det tycker jag med, men butikskillen hade faktiskt ett där han satt med sin Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollat på Icemat? Den är rätt fräsch! Helt i glas, med en "frostad" yta.

 

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=230629

 

Köpte en beg Icemat på grannarna.se (en kvinna vars son inte spelade datorspel längre), riktigt nöjd, den är stabil (ja...), stifull (i motsats till tyg-/plast-mattor som blir solkiga förr eller senare), och bara att torka ren när den blivit lite dammig eller smutsig. Har en Logitech MX500 (som jag dessutom haft sedan 2001/2002, still going strong).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det tycker jag med, men butikskillen hade faktiskt ett där han satt med sin Mac.

 

Haha det hade jag velat se ... Vilken flopp men visst går det :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

För typ 1-2 månader sedan köpte jag en splitterny musmatta á la 'SteelSeries' (plast) och hade blandade känslor, men den var snygg, hade bra recensioner, acceptabelt pris och ett erkänt bra märke.

 

För typ 2 veckor sedan var jag på djurparken "Nordens Ark" och köpte då en musmatta från deras lilla souvenirbutik för 75:- med en fin varg på. Den här lilla tygmattan var billig, snygg och (bäst av allt) den bästa musmattan jag någonsin haft! :)

 

Vad har vi lärt oss? Ibland kan billiga alternativ kännas betydligt bättre än det bästa/dyraste man kan få tag på. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För typ 1-2 månader sedan köpte jag en splitterny musmatta á la 'SteelSeries' (plast) och hade blandade känslor, men den var snygg, hade bra recensioner, acceptabelt pris och ett erkänt bra märke.

 

För typ 2 veckor sedan var jag på djurparken "Nordens Ark" och köpte då en musmatta från deras lilla souvenirbutik för 75:- med en fin varg på. Den här lilla tygmattan var billig, snygg och (bäst av allt) den bästa musmattan jag någonsin haft! :)

 

Vad har vi lärt oss? Ibland kan billiga alternativ kännas betydligt bättre än det bästa/dyraste man kan få tag på. =)

 

 

Like :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjoernowitsch
Till min optiska Mighty Mouse använder jag en musmatta från Belkin med 4-portars USB-hubb på jobbet, eftersom bordsskivan där är för skrovlig. Hemma har jag min Logitech Trackman Wheel direkt på bordsskivan.

 

Sedan jag skrev det här inlägget har jag tejpat fast ett vanligt A4-papper på Belkin-mattan, och det har fungerat fint med min optiska Apple-mus (inte Mighty Mouse). Ännu enklare är väl att trä ett C4-kuvert med framsidan uppåt över mattan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv kör jag med en musmatta från clas ohlson med en sån där kudde på för handleden.

Hittade en separat kudde, handledstöd från Aidata, som jag använder.

Mycket bra och fungerar ju oberoende av matta eller dyl.

Finns visst på Clas O.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För typ 1-2 månader sedan köpte jag en splitterny musmatta á la 'SteelSeries' (plast) och hade blandade känslor, men den var snygg, hade bra recensioner, acceptabelt pris och ett erkänt bra märke.

 

För typ 2 veckor sedan var jag på djurparken "Nordens Ark" och köpte då en musmatta från deras lilla souvenirbutik för 75:- med en fin varg på. Den här lilla tygmattan var billig, snygg och (bäst av allt) den bästa musmattan jag någonsin haft! :)

 

Vad har vi lärt oss? Ibland kan billiga alternativ kännas betydligt bättre än det bästa/dyraste man kan få tag på. =)

Har mailat dem för att undersöka om de säljer mattan annat än vid besök.

Om den är riktigt bra är det ju intressant att det även blir pengar till utrotningshotade djur. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökte köra musen på min mage liggandes på rygg på sängen.

Fungerar ganska bra, fast lite ojämt underlag.

Sen är det lite obehaglig känsla med alla små håren.

Dock finns mattan bara i ett ex och sitter fast på mig och min fru vill inte sälja. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder en musmatta i skin från DaCapo-tiden sedemera Citat Solutions...

Hängt med i snart 9 år tunn och fin och dessutom får den plats mellan skärmen och tangentbordet på min MacBook.

 

Rekommenderar starkt ett stycke skinn att glida runt musen på.

 

:blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...