Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flytta över bilder från min k608i?


macmonstret

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Minnet på min Sony Ericsson k608i börjar ta slut, och jag skulle vilja flytta över mina bilder till datorn. Om jag bara ansluter telefonen till datorna med usb händer ingenting.

 

Programvaran som följer med är endast för Windows. Jag har installerat den på en PC, men det funkar inte där heller. Programmet ser först telefonen, men sen verkar den tappa kontakten.

 

Någon som vet vad jag kan göra? Har mms:at över de allra viktigaste bilderna, med kan ju inte göra det med alla liksom.

 

Tack på förhand :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du bluetooth på datorn kan du ju markera alla bilder i telefonen sen väljer du skicka via bt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du bluetooth på datorn kan du ju markera alla bilder i telefonen sen väljer du skicka via bt

Har tyvärr inte BT i datorn :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, men om du ansluter telefonen med kabel, kan du inte välja "filöverföringsläge" på mobilen då?

då borde det ju gå att föra över utan drivrutiner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, men om du ansluter telefonen med kabel, kan du inte välja "filöverföringsläge" på mobilen då?

då borde det ju gå att föra över utan drivrutiner

Var väljer jag det i så fall? Inget kommer upp på telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, det löste sig av sig självt, nu när jag anslöt den till PC:n så funkade det :D

 

Tack för hjälpen i alla fall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Jag har samma problem och har ingen pc att föra över bilderna till - någon som vet hur man gör för att föra över bilder från sin SE (T700) till mac:en? Bluetooth funkar inte tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, någon kortläsare fick jag inte med när jag köpte telefonen. Jag kan välja "masslagringsenhet" på telefonen, problemet är att mac:en inte hittar telefonen när jag ansluter den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, någon kortläsare fick jag inte med när jag köpte telefonen. Jag kan välja "masslagringsenhet" på telefonen, problemet är att mac:en inte hittar telefonen när jag ansluter den.

Hm skumt. Om jag ansluter min telefon med masslagringsläge till min powerbook så dyker det minsann upp...

Men jag rekommenderar minneskortsläsare om man ska överföra bilder/filer ofta, det går snabbare än med kabel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...