Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fick erbjudande att fördubbla ADSL hastigheten


Pocahontas

Rekommendera Poster

Pocahontas

Har haft 512 Kbit sen i höstas, nu dubblas det till 1024 om jag så vill inom några veckor :D

Det tycker jag är raskt marcherat här ute på landsbygden, de som bor på större orter har ju redan betydligt mer.

För mig är det ett steg i rätt riktning.

Blr lite dyrare, har ingen aning vad ni andra får betala, har ju inte samma valmöjlighet att byta bolag.

Samtidigt känner man lite tacksamhet mot detta bolaget InternetService (Arete) att de jobbar med detta på små orter.

 

450:-/månaden får jag betala.

Vad betalar ni andra till de bolag som levererar er ADSL?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia ADSL 0.5 mbit via Villaägarna. 325 kr, vilket är åt helvete för dyrt för fejkbredband. Men så är det, bor man i villa diskrimineras man ständigt när det gäller höghastighetsinternet :eeeh:

 

BBB 10 mbit är en våt dröm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste hålla med om att det är rena stölden. Men å andra sidan är det ju kanon att landsbygden har möjlighet att få snabbare Internet än vanligt modem på risiga telefonlinjer där man får vara glad om man får 33.6K.

 

Vi betalar två avgifter för vårt bredband (10 Mbit). Dels betalar vi en kvartalsavgift till det lokala energiverket som dragit ledningarna och håller i den biten och sedan för uppkopplingen mot Internet också. Totalt blir det kring 350 kr i månaden inkl moms.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cyberpet: Nu vet jag inte om du vände dig till mig eller till Pocahontas. Men jag bor inte på landet. :)

 

Det är helt enkelt bara dåligt utbud om man bor i villa. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med Telias 2mbit. Mycket nöjd med allt förutom priset. 445kr/månad.

Men egentligen är det inte så dyrt om man jämför med 0.5mbit som kostar375/månad.

 

nu kommer jag upp i 235k/s mot 55k/s innan då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jimolp: Schysst. Själv väntar jag på att villaägarna och Telia ska komma överens om ett pris på den tjänsten. Kanske blir 425 kr i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spray ADSL 0.5 MB för 299 kr/månad + faktureringsavgift 10 kr

 

Vad kostar medlemskap i Villaägarna, utslaget per månad ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Vi är djäkligt nöjda med vårt bolag InternetService

 

De var det enda bolag som var intresserade att dra in bredband i stugorna här ute på landet.

Var vi minst 30 st som var intresserade så kopplades vi in.

Telia ville ha minst 90 intressenter. Vi hade inte tid att yngla av oss, vi ville ha bredband fort. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jimolp: Schysst. Själv väntar jag på att villaägarna och Telia ska komma överens om ett pris på den tjänsten. Kanske blir 425 kr i så fall.

Hoppas de kommer överens fort så du får surfa på lite större vågor! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26mbit för 299kr/månad... Du är llyckligt lottad du (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har haft BoNet/BoStream, 2,4 Mbit, i tre och ett halvt år (ungefär). Då var det snabbast och bara "lite" dyrare än de 0,5 Mbit som såldes då. Vi betalade då 250 kr/mån med fast IP-adress (mot andra leverantörers 200 kr/mån/0,5 mbit). Väl värt pengarna tyckte vi.

 

Sedan, våren 2002, kom rykten om att en chockhöjning var på gång. I juni köpte vi en större lägenhet (fast i samma hus, bytte bara uppgång). Eftersom vi skulle flytta blev vi tvugna att betala flytt av abonnemanget på 1200 spänn (trots att vi inte ens bytte hus). Vi ringde då till BoStream och frågade vad nya priset skulle bli eftersom vi tyckte att det kanske skulle vara läge att byta leverantör om det blev för dyrt - de visste inte.

 

En månad senare kom chocken... En höjning från 250kr till 399kr i månaden! Vid nytecknande av samma abonnemang skulle man betala 450 kr/mån! Nu satt vi där med skägget i brevlådan...

 

Vi har pratat om att byta leverantör flera gånger men vill man komma ner i pris (så att det märks i alla fall) får man ju gå ner till 0,25 eller 0,5 Mbit och så får man ändå pröjsa 2000 i anslutningsavgift. Trist.

 

Hur som helst har vi ändå varit nöjda med BoStream. Snabbt med väldigt få driftstörningar. Fast den där fasta IP-adressen har vi aldrig haft någon användning för...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maccis får du ut 26 Mbits också eller??? - är det samma upp och ned?

 

Vilket bolag? - Startkostand? Fungerar det? Kostar?

 

Har chello för 399 - de skall öka hastigheten ngt (gratis:-DDD) men inte til vad andra har för samma pris. men numera fungerar det - vilket det var si o så med i början för 3 år sedan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maccis får du ut 26 Mbits också eller??? - är det samma upp och ned?

 

Vilket bolag? - Startkostand? Fungerar det? Kostar?

 

Har chello för 399 - de skall öka hastigheten ngt (gratis:-DDD) men inte til vad andra har för samma pris. men numera fungerar det - vilket det var si o så med i början för 3 år sedan...

Velocitytech.net heter dem, starkostanden var väl 700spänn.

 

Innan har jag haft en flaskhals här hemma med alla dessa billiga bredbandsroutrar (DI-604 och MR814) till runt 10Mbit men har en pc som router numer och får väl ut en 70Mbit throughput på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..lite svårt att få det på Södermalm verkar det som <_<

.) du kan ju ringa och höra om de inte kan köra en laser till 08 det borde ju inte vara några problem med några repeatrar :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 10 MBit för 170, på studentnätet i göteborg. Helt ok pris tycker jag :D

Ingen uppkopplingsavgift heller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 10 MBit för 170, på studentnätet i göteborg. Helt ok pris tycker jag :D

Ingen uppkopplingsavgift heller

Väldigt prisvärt... Men det är ju så, det ska vara billigt för studentarna att surfa och dyrt att bo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kostar medlemskap i Villaägarna, utslaget per månad ?

 

325 kr månaden, vilket är 50 kr billigare än "vanliga" Telia.

 

 

Jag har 10 MBit för 170, på studentnätet i göteborg. Helt ok pris tycker jag

Ingen uppkopplingsavgift heller

 

Var i Göteborg bor du? Letar nämligen själv efter lägenhet i götet och vill veta vad studenter tycker om sina boenden,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var i Göteborg bor du? Letar nämligen själv efter lägenhet i götet och vill veta vad studenter tycker om sina boenden,

Bor nästan vid centralstationen :D Letar du efter bostad i Göteborg (och är student) ska du ställa dig i bostadskö så snabbt som möjligt, om du inte redan har gjort det. Gör det hos tex SGS

Jag bor bra tycker jag (hela huset var nyrenoverat när jag flyttade in), men mycket studiemedel försvinner på hyran :( Såg för några dagar sedan på nyheterna, att studenter i genomsnitt har 20 kronor kvar i månaden, efter att hyra, mat, kläder, studentlitteratur etc är betalt. Det är inte mycket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bor nästan vid centralstationen Letar du efter bostad i Göteborg (och är student) ska du ställa dig i bostadskö så snabbt som möjligt, om du inte redan har gjort det. Gör det hos tex SGS

 

Jo tack, har allt stått i kö hos SGS sedan november 2002 :)

Men du vet hur det är, väntetiden på lägenheter är längre än någonsin. Såvida man inte kan nöja sig med Olofshöjd. Men det kan inte jag.

 

Vad pluggar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Vad är det för fel på Olofshöjd ?

Det är i stort sett omöjligt att uppbringa något boende i Göteborg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo tack, har allt stått i kö hos SGS sedan november 2002 :)

Men du vet hur det är, väntetiden på lägenheter är längre än någonsin. Såvida man inte kan nöja sig med Olofshöjd. Men det kan inte jag.

Pluggar du här nu? eller ska du börja? I början får man ta precis vad som helst, för att kunna bo nånstans, men sen är det bara att byta upp sig till bättre.

När jag började, hade man möjlighet att ta sistaminutenlägenheter på SGS, det kanske finns fortfarande? Man fick ringa in några dagar innan månadsskiftet, och söka på de lägenheter som någon inte velat ha. Man behövde alltså inte stå först i kön, bara vara intresserad och ha lite tur. Så fick jag min första lägenhet. Den jag har nu, fick jag när alla lägenheterna i det här huset annonserades ut sammtidigt (ca 200 st). Med SGS kösystem går det bara söka tre lägenheter åt gången, så nog måste jag ha haft lite tur då med :)

 

Vad pluggar du?

Kemiteknik med fysik, längsta namnet på hela chalmers tror jag :lol:

 

Känns som om vi kom lite offtopic nu, ADSL var det ju ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man besöker en macägare så verkar det som om alla sitter med 33.6 modem eller slöare. Dom har en p2p hastighet på 2k, så all den "oro" om musik delning som kan figurera här på forumet o bland musikindustrin lär väl knappast macägare bidra med :) vem sitter o drar hem "3.5" mb i 2k på den tiden har det ju blivit nice price på den skivan som då var aktuell :)

 

Själv har jag 10mb på papperet men betydligt lägre i verkligheten, men det är ju gratis so whata. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för fel på Olofshöjd ?

Det är i stort sett omöjligt att uppbringa något boende i Göteborg

Det är skabbigt. Alla som bott där avskyr stället.

 

Pluggar du här nu? eller ska du börja?

Jorå, har pendlat i 1.5 års tid nu. Men nu är jag trött på det.

Bäst lägenheter verkar de ha i Gårda och på Postgatan. Och där du bor. Väldigt fint och fräscht.

 

Om man besöker en macägare så verkar det som om alla sitter med 33.6 modem eller slöare

Shit, jag hade tagit mitt liv. Dial-up är en mardröm. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...