Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Telia lanserar MMS och Homerun-app


msjodin

Rekommendera Poster

På en presskonferens i dag tillkännagav Telia att man inom kort kommer att släppa två separata apps i appstore. Den ena för MMS och den andra för enklare uppkoppling mot Homerun.

 

Äntligen säger jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 120
  • Created
  • Senaste svar

Sedär. Har de fått igenom MMS i App store? Trodde inte de gick

Eller skickas MMSen kanske som mail? (och blir till ett MMS alltså)

Hade ju varit schysst när man har fastpris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! vart har du fått den infon ifrån? har kollat runt och hittar inget om det. Kan du ge en länk eller något så är du snäll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans önskedröm? Inte sett nått hur mycket man än söker omkring så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Tror du har rätt, Jag har kollat överallt och detta finns inte på Nätet någonstans.

Snyft, Jag började ju hoppas där ett tag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om allt funkar som det ska så är Indra Åsanders (hon är chef för mobila tjänster) bild från dagens presskonferens med i denna post.

 

 

Indra__sander.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojdå, finns det något datum då?

Vart fick du tag på pdf'en då, finns ju inget på telia soneras hemsida...fortfarande lite misstänksam faktiskt :P sorry alltså

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojdå, finns det något datum då?

Vart fick du tag på pdf'en då, finns ju inget på telia soneras hemsida...fortfarande lite misstänksam faktiskt tongue.gif sorry alltså

 

Han har skapat pdfen själv, det står om man kolla info om den.

 

 

Enda pressmeddelandet idag är detta:

 

http://www.teliasonera.se/press/pressrelea...s.itemId=393043

 

Så jag vet inte riktigt vart du fått uppgifterna ifrån?

 

hittar inget om business to business heller på teliasoneras sida(deras söktjänst är iofs usel), så jag ställer mig på skeptikernas sida!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och för de som är tveksamma till att detta app skulle kunna komma igenom när inte ex. SwirlyMMS kommer igenom så kan det bero på att Telias MMS-app för telia-abonnenter ligger och lyssnar av deras server istället för att som swirlymms vara tvungen att fungera med alla operatörer och därmed ligga i bakgrunden på telefonen och ta emot.

Iallafall mina tankar.

 

Jag är dock fortfarande tveksam !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och för de som är tveksamma till att detta app skulle kunna komma igenom när inte ex. SwirlyMMS kommer igenom så kan det bero på att Telias MMS-app för telia-abonnenter ligger och lyssnar av deras server istället för att som swirlymms vara tvungen att fungera med alla operatörer och därmed ligga i bakgrunden på telefonen och ta emot.

Iallafall mina tankar.

 

Jag är dock fortfarande tveksam !

 

Precis, jag tror också det är mer troligt att en operatör får släppa mms app om inte apple själva gör det.

 

btw, uppdaterade poste ovan om du missade det slow. ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, vad ska jag säga.

 

Jo, det är jag som har gjort pdf:en, detta för att inte publicera hela Indras powerpoint-presentation i forumet.

 

Nej, Ny Teknik nämnde inte detta trots att såväl de som cirka 50 andra journalister från hela norden och baltikum var där.

 

Jag själv är chefredaktör för ett nyhetsbrev riktat till beslutsfattare inom telekomsverige (Telekomnyheterna), och inte heller jag nämnde detta på nyhetsplats då det inte var någon av de större nyheter som presenterades idag. ( Jag tror inte heller att ni har läst något om Telias satsning på en egen appstore - även det en sak som presenterades idag. // tar tillbaks detta då jag såg att NT tagit upp detta i den artikel som länkats i en tidigare post)

 

Jag är ledsen att jag störde er i ert kära forum med något som jag trodde var en intressant nyhet. Men eftersom det bara bemöts med skepsis så lämnar jag såväl tråden som forumet nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ledsen att jag störde er i ert kära forum med något som jag trodde var en intressant nyhet. Men eftersom det bara bemöts med skepsis så lämnar jag såväl tråden som forumet nu.
Är bara att lära sig, det som inte kommer från jobs och apple är lögner för en del här.

Kan man inte hitta det på nätet är det oxå lögn för en del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det man inte hittar på nätet brukar vara en lögn, men nu verkar det finnas kött på benen. Man ska alltid vara kritisk till källor.

 

Hoppas du stannar på forumet msjodin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte det att vi inte tror dig. Vi är bara väldigt kritiska.

Något man verkligen ska vara mot allt som skrivs och sägs idag.

 

Men det är väl trevligt om det är sant. Har väl själv visserligen noll nytta av programmen, men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Om det kommer så ber jag om ursäkt men annars så var det lågt. Att göra en egen PDF för att backa upp storyn luktar lång väg, Ringde min tjejkompis på telia och hon har inte hört ett dugg. När man ber om en länk så lägger du upp en egengjord pdf? Inte trovärdigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men å andra sidan visade han ju faktiskt att NyTeknik var på samma pressträff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad jag ska tro men det enda jag kan säga är det att man har på tok för mycket tid om man skapar en användare på ett Mac-forum och sprider ett rykte samt skapar en PDF för att backa upp storyn. :borstatanderna:

 

Däremot kan jag inte säga annat än att jag verkligen håller tummarna. Det lär ju i alla fall få tyst på alla som vill ha MMS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Om det kommer så ber jag om ursäkt men annars så var det lågt. Att göra en egen PDF för att backa upp storyn luktar lång väg, Ringde min tjejkompis på telia och hon har inte hört ett dugg. När man ber om en länk så lägger du upp en egengjord pdf? Inte trovärdigt.

 

 

sen när har telias personal haft koll på vad de håller på med? de kan inte ens koppla in ett telefonnummer utan att behöva göra om proceduren 10 gånger i 10 olika telia-butiker.

 

 

(eller så kör de windows och inställningarna bara godkänns var 10 försök?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har iaf fått bekräftat att Telia gör en egen typ av appstore. http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/...ticle458411.ece

 

Snabbare surf e ju inte dumt heller, hoppas bara det blir så man kan stänga på och av den funktionen som man vill. Fast reklambaserad? ska dom då ta bort all annan reklam och ersätta med egen eller ge en dubbelt med reklam. låter... annorlunda.

Får väl bara hoppas att mms funktionen till min kära iphone finns där med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

Svårt att gissa att Ny teknik var på Mässan:)

Idg och alla tekniktidningar var ju där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, vad ska jag säga.

 

Jo, det är jag som har gjort pdf:en, detta för att inte publicera hela Indras powerpoint-presentation i forumet.

 

Nej, Ny Teknik nämnde inte detta trots att såväl de som cirka 50 andra journalister från hela norden och baltikum var där.

 

Jag själv är chefredaktör för ett nyhetsbrev riktat till beslutsfattare inom telekomsverige (Telekomnyheterna), och inte heller jag nämnde detta på nyhetsplats då det inte var någon av de större nyheter som presenterades idag. ( Jag tror inte heller att ni har läst något om Telias satsning på en egen appstore - även det en sak som presenterades idag. // tar tillbaks detta då jag såg att NT tagit upp detta i den artikel som länkats i en tidigare post)

 

Jag är ledsen att jag störde er i ert kära forum med något som jag trodde var en intressant nyhet. Men eftersom det bara bemöts med skepsis så lämnar jag såväl tråden som forumet nu.

Kan till viss del förstå om du känner dig kränkt.

Saken är den att även jag har blivit något luttrad när det gäller nyheter om Apple/MaciPhone. Man längtar o väntar och blir så himla glad att just det man väntat på äntligen kommer. Och så visar det sig att det bara var ett rykte. Tappa inte sugen. Världen är full av tappade sugar.

 

I detta fall verkar det bli som vi många önskar oss. Tack för att du bemödat dig att lägga fram ditt material. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad jag ska tro men det enda jag kan säga är det att man har på tok för mycket tid om man skapar en användare på ett Mac-forum och sprider ett rykte samt skapar en PDF för att backa upp storyn. :borstatanderna:

 

Däremot kan jag inte säga annat än att jag verkligen håller tummarna. Det lär ju i alla fall få tyst på alla som vill ha MMS.

Men det är ju inte någon så att användaren registrerade sig nu enbart för att sjösätta nyheten/ryktet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad jag ska tro men det enda jag kan säga är det att man har på tok för mycket tid om man skapar en användare på ett Mac-forum och sprider ett rykte samt skapar en PDF för att backa upp storyn.

 

Som jag förstod det på inlägget så fanns redan presentationen, men han klippte ut det som enbart var relaterat till MMS i Indiras presentation. Varför gör man då detta? Antagligen på grund av ©opyright. Vi får nämligen inte lägga upp andras presentationer på internet hursomhelst, men om vi däremot klipper ut en liten bit så blir det som att *citera* och att citera andra är tillåtet.

 

Den som har besökt presskonferenser vet att enbart några få procent av allt som sägs och släpps verkligen kommer ut till allmänheten via journalister. Skälet är utrymmesbrist! Det är någon som sorterar bland materialet och tar bort det som upplevs som inte jättestort.

 

Jag arbetar själv som skribent och vet att om jag intervjuar en människa i två timmar så kanske det blir 30 ord av det. Eller jag får underlag på flera A4 och det blir en artikel på en 1/3 A4 av det. Så här är verkligheten för många och då får man sålla i materialet. Vad är viktigt? Vad är inte viktigt? Det beror på målgruppen, vilket är viktig för just mina läsare?

Det är knappast revolutionerande för hela världen och jätteviktigt för alla i världen huruvida iPhone får MMS eller inte.

Och själv har jag inte ens iPhone så inget kan röra mig mindre i ryggen.

Så bara för att en viss kategori x tycker y är jättestort och jätteviktigt, så kan en nyhetsredaktör göra en helt annan bedömning - troligen för redaktören jobbar mot andra målgrupper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktiskt är det en stor nyhet.

Vilken sorts skribent är du egentligen? Av det som alla teknik-tidningar har sagt är minus med Iphone är ju MMS och copy-paste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...