Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Add Personal Domain via iWeb eller ISP?


kallemac

Rekommendera Poster

Har en egen domän och vill nu använda iweb för att göra hemsidorna.

Jag har ändrat i mobileme inställningarna till www.minhemsida.nu

Go to your registrar's website. Define web.me.com as the "www" CNAME (alias) for your domain står det på mobileme.

Men jag fattar inte riktigt vad jag ska skriva,

 

Någon som vet hur man gör rätt inställningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt hur det görs beror på hur det ser ut hos den som du har registrerat hemsidan hos.

Det är alltså inte på MobileMe som du gör inställningarna, utan du gör inställningarna hos den som administrerar din domän.

I mitt fall var det One.com och där fick jag gå in under Avancerade inställningar via deras webb, det fanns inte tillgängligt via vanliga webbverktyget. Där fick jag fram en lista på massa saker som var aktiva och så letade jag fram CNAME, klickade på ändra-ikonen och skrev in länken till MobileMe (den som MobileMe talar om). Sparade och några timmar senare så fungerade det.

 

Men som sagt, detta är så olika beroende på vilken administratör man har för ens domän. Olika administratörer kör olika verktyg för det, så exakt hur man gör är så olika. Är du osäker så kontakta administratören av din domän och be dem ändra uppgifterna åt dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för bra svar! Jag ska kolla mina inställningar hos surftown och se om jag kan få till det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...