Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacWorlds test av de nya Macbookarna


Jimmy Lee Skrufve

Rekommendera Poster

folk försvarar apple allt för ofta. varför skulle borttagandet av firewire vara ett självklart steg? fortfarande snabbare än USB 2.0, och många använder.

besviken att apple sätter pengar före kvalité. för uppenbarligen är det de som det handlar om..

"hm, måste dra ner på kostnaderna"

"ja vet, ta bort firewire!"

"FIREWIRE?!"

"ja, säg att det är framtiden eller nåt"

Jag tror inte att det i första hand handlar om att få ner priset på MB utan om att markera skillnaden mellan MB och MBP. Om MB hade haft FireWire så hade skillnaden varit oerhört liten mellan MB och MBP och många proffs skulle köpa en MB istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 63
  • Created
  • Senaste svar
Kanterna vassa mot vristerna??

Vad för människor sitter med fötterna i sin laptop, folk som måste skriva med tårna för att de saknar händer?

Verkligen engagerat att ni handikapptestar datorerna såpass.

 

Eller så har de musarm helt enkelt ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK.

Då har jag missat att alla DV-kameror har USB utgång för video. Trodde det endast var om man fotat på minneskortet. Du menar alltså att DV-ut på nya kameror kopplas till USB porten på datorn då alla kameror har DV-ut.

Eller så kanske du menar alla Videokameror med DVD och HD-inspelning. Då kanske det stämmer.

 

Jag skrev inte "alla", jag skrev "nästan alla". DV är en utdöende teknik så jag tror att apple tror att hårddisk/minnesbasserad filmning är framtiden ja. DV är fruktansvärd låg kvalitet, speciell bland billiga kameror.

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att det i första hand handlar om att få ner priset på MB utan om att markera skillnaden mellan MB och MBP. Om MB hade haft FireWire så hade skillnaden varit oerhört liten mellan MB och MBP och många proffs skulle köpa en MB istället.

 

Haha, ja! inte har dom tagit bort det pga kostnad i alla fall:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har avvaktat med att köpa en ny dator för att invänta nya Macbook men den var inte vad jag hade hoppats på :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

folk försvarar apple allt för ofta. varför skulle borttagandet av firewire vara ett självklart steg? fortfarande snabbare än USB 2.0, och många använder.

besviken att apple sätter pengar före kvalité. för uppenbarligen är det de som det handlar om..

"hm, måste dra ner på kostnaderna"

"ja vet, ta bort firewire!"

"FIREWIRE?!"

"ja, säg att det är framtiden eller nåt"

 

Extra irriterande är det när man tittar på filmen om den nya produktionsprocessen och nån pompös produktionschef lyriskt förklarar att Apple minsann inte reserverar sina bästa idéer för sina exklusivaste modeller... Århundradets skitsnack.

 

Visst förstår jag också att Apple plockat FW från de billigaste MacBöckerna nu när de fått rejäl grafik och stiligt chassi, varför skulle någon annars köpa Pro? Men fy vad det svider.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmy Lee Skrufve
Kanterna vassa mot vristerna??

Vad för människor sitter med fötterna i sin laptop, folk som måste skriva med tårna för att de saknar händer?

Verkligen engagerat att ni handikapptestar datorerna såpass.

 

Ja, men alltså - vi måste ju testa dem på alla möjliga och omöjliga vis :innocent:

 

Haha, nej - du har helt rätt. Jag får skylla på att jag var klar med testet någon gång framåt 3-tiden på natten. Har ändrat i texten nu. :blushing:

 

/Skrufve

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag som köpte en firewire för inte allt så länge sen =S sen va rätt dyr ^^ så nu får man ingen användning för den ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår att folk är besvikna vad gäller avsaknaden av fw, personligen har jag aldrig använt det så mig kvittar det som tur är. Ville bara flika in och säga att jag är grymt impad av byggkvaliten på dessa nya MacBooks. Jag fick min i förra veckan. Styrplattan är alldeles fantastisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag som köpte en firewire för inte allt så länge sen =S sen va rätt dyr ^^ så nu får man ingen användning för den ^^

 

Du kan väl fortfarande använda den?! Din dator uppdateras inte automatiskt bara för att apple släpper en uppdatering. "Programuppdatering" gäller bara mjukvara :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan väl fortfarande använda den?! Din dator uppdateras inte automatiskt bara för att apple släpper en uppdatering. "Programuppdatering" gäller bara mjukvara :propellerbaver:

 

Fan...jag som väntat på att få ladda ner nytt grafikkort... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Det är väldigt svårt att se bokstäverna på ljusa tangenter när tangentbordsbelysningen är på och det bara är lite halvmörkt där man sitter. Detta retade jag mig på enormt när jag hade ett belyst tangentbord på en PowerBook G4 Alu.

 

Svarta tangenter är det enda logiska om det ska vara belyst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...