Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacWorlds test av de nya Macbookarna


Jimmy Lee Skrufve

Rekommendera Poster

Jimmy Lee Skrufve

Nu har vi testat de nya macbookarna - här är våra första intryck!

 

Vad tycker ni om nya Macbook och Macbook Pro? Håller de vad de lovar? Tycker ni om den nya designen? Saknar ni något i dem? Låt oss höra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 63
  • Created
  • Senaste svar

Som sagt i recentionen så håller jag med om att Macbooken verkligen har fått ett lyft.

Den svarta Macbook som jag sitter på nu kænns føråldrad nær jag ser de nya.

Att sæga att den svart færgen på tangentbordet inte passar håller jag personligen inte med om, tycker att det ger ett stilrent intryck till skærmen.

Tycker svart ær bættre om man jæmfør med det vita Macbookarna dær tangenterna snabbt blev smutsiga. Øvrigt så gillar jag inte gamla Macbook Pros metal då jag tycker det blev mycket feltryckningar med dom och metalen var inte vidare skøn.

 

Edit:

Men att ta bort firewire tycker inget vidare om, sjælvklart så måste ju MB och MBP skilja sig åt. Men vem vill sitta med USB 2.0 nær vi kan anvænda firewire 800?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser trevligt ut.

Ni får gærna utveckla lite angående reflektionerna i skærmarna och den vassa kanten før handleden. Hur mycket stør detta?

Att dualink dvi kontakten tar en usb port ær helt sjuk imo. De har ju redan før få på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmy Lee Skrufve

Har uppdaterat den tredje delen av testet med snabba svar på de frågor jag fått på mejl av er läsare och forummedlemmar! Nu är Macbookarna redan på väg tillbaka till Macoteket :-(

 

Hoppas ni uppskattade testet! B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant test. Man skulle kunna säga att om man har en MBP från 08 så finns det ingen direkt anledning att köpa en ny.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser trevligt ut.

Ni får gærna utveckla lite angående reflektionerna i skærmarna och den vassa kanten før handleden. Hur mycket stør detta?

Att dualink dvi kontakten tar en usb port ær helt sjuk imo. De har ju redan før få på datorn.

men om man kopplar till en skärm har väl den flera usb-kontakter eller tänker jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men om man kopplar till en skärm har väl den flera usb-kontakter eller tänker jag fel?

 

Om du har en skærm med inbyggd usb hub ja. Men du får ingen usb genom duallink dvi kontakten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag blir lite bekymrad över adaptrarna. jag använder min pbg412"1,33 för att koppla till tv, 32" platt, via mini-dvi (bla som dvd-spelare). kan jag koppla till tv med den mindre adaptern, eller måste jag köpa ett sånt där monster?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag blir lite bekymrad över adaptrarna. jag använder min pbg412"1,33 för att koppla till tv, 32" platt, via mini-dvi (bla som dvd-spelare). kan jag koppla till tv med den mindre adaptern, eller måste jag köpa ett sånt där monster?

 

Du lær knappast ha øver full hd uppløsning på din tv så du kan køra med den billiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som hört om några eventuella problem eller barnsjukdomar med de nya modellerna? Märkte ni något som krånglade när ni testade datorerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att jag gillar de blanka skärmarna, så där går jag inte bet på något.

 

Jag är mer intresserad av tangentbordet. Jag har nämligen de trådlösa, motsvarande, tangentbordet till min mbp. Pilknapparna på det tangentbordet är näst intill oanvändbara. Man får trycka riktigt hårt för att de ska reagera. Kan det bero på smuts, eller är det allmänt så att de nya(re) tangentborden helt enkelt är så tröga i vissa fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att jag gillar de blanka skärmarna, så där går jag inte bet på något.

 

Jag är mer intresserad av tangentbordet. Jag har nämligen de trådlösa, motsvarande, tangentbordet till min mbp. Pilknapparna på det tangentbordet är näst intill oanvändbara. Man får trycka riktigt hårt för att de ska reagera. Kan det bero på smuts, eller är det allmänt så att de nya(re) tangentborden helt enkelt är så tröga i vissa fall?

 

Jag har apples blåtand tgtbord. Alla knappar fungerar perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har apples blåtand tgtbord. Alla knappar fungerar perfekt.

Hur länge har du haft det? Jag köpte det precis när det släpptes. Kanske dags för en rengöring? :blushing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

petergrenlarsen

Jeg synes det er meget at give 4 stjerner ud af 5 mulige når man ser hvormange mangler/ønsker i efterfølgende lister op?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur länge har du haft det? Jag köpte det precis när det släpptes. Kanske dags för en rengöring? :blushing:

 

Jag har också blåtandstangentbordet, köpte i december 07, och det fungerar alldeles utmärkt. Mighty Mouse däremot är ju helt värdelös!

Scrollen lägger av i minst en rikting varje gång jag använder den. Ok att jag ibland har ätit lite ostbågar o surfat, men jag har aldrig varit med om en känsligare mus förr.. (OT, ok)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur ser laddarna ut? samma vita klumpar som förr?

 

Jo den är fortfarande vit, men tror att den blivit lite mindre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur länge har du haft det? Jag köpte det precis när det släpptes. Kanske dags för en rengöring? :blushing:

 

närmare ett år eller något sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar hur man löser import från DV-kamera på en mac book utan Firewire?

Hade bestämt mig för en MB, men om det inte finns nån lösning så vete fan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm apples uppdatering kanske inte var en hit direkt. som en som var fullt övertygad att köpa en mbp tidigare så vet jag inte längre. det känns omoget att ha två grafikkretsar som inte kan användas på ett smidigare sätt än vad som erbjuds (vem kommer någonsin att byta? man kommer ju att alltid köra på den ena eller den andra beroende på om man nu är intresserad av "performance" eller batteritid) , den silvriga designen som säkert lockat många är nu lite väl PCaktig, jag föredrar tom den vita plastiga macbooken före den nya designen! Nä det känns inte som ett statement att ha en macbook med det nya utseendet, och kanske är känslan något av det viktigaste när man köper en premiumprodukt som denna. Och två usbportar? skitirriterande, man har ju ett gäng med prylar som ska in där hela tiden och att sitta o välja vad som ska bort känns såå onödigt. det känns som att det antagligen kommer en ny bättre version av mbp och mb snart, med tanke på vad som nu presenterades, det borde vara så iallafall med tanke på deras skryt om "revenue share".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va och klämde på de nya bärbara idag, och måste säga att de inte direkt tog mig med storm.

Den nya tunna designen är urläcker, och aluminium på macbooken är bara bäst. hursomhelst, svart ram? what the H Apple?

ser ut som någon slags kopia av en LG...

Tre nackdelar:

3. svarta ramen. gäller både mbp och mb. hur tänkte dom? svart list hade varit skitsnyggt, men en svart ram? den glänser så mkt så att det är svårt att hålla fokus på en sådan liten skärm när man t.ex sysslar med foto, eller bara ser en film.. irriterande.

2. firewire? glömde dom av att stoppa in en sådan?

3. Jag hade hoppats på en Blueray.

Hade även hoppats på en bättre skärm, mer färg och bättre upplösning. iaf som alternativ. men men..

 

3 bra saker:

1. nya designen, den är neat. förutom svarta ramen.

2. styrplattan. kommentar överflödig. väldigt behaglig.

3. grafiken i mb, hårddiskarna för båda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och två usbportar? skitirriterande, man har ju ett gäng med prylar som ska in där hela tiden och att sitta o välja vad som ska bort känns såå onödigt.

 

Men herregud, ska ni ha en mängd USB-portar får ni väl köpa en annan dator. Jag anser inte att en bärbar ska ha 20 kontakter utan det är en BÄRBAR dator vi pratar om. En bärbar dator.!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...