Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Olåst iPhone hos Telenor?

fiskmasen

Recommended Posts

För två veckor sedan, när jag sökte på iPhone på Telenors hemsida så fick jag inga resultat. Nu får jag 73 träffar. Alla leder dock till deras sida med "Mobila innehållstjänster". Vet inte om det kan betyda något men det kanske skapar debatt i alla fall :D

Thephonehouse börjar ju iaf sälja iphone snart, enligt telia, trots att de inte är en premium reseller eller vad det heter. Så kanske är på G, olåst eller något.

För två veckor sedan, när jag sökte på iPhone på Telenors hemsida så fick jag inga resultat. Nu får jag 73 träffar. Alla leder dock till deras sida med "Mobila innehållstjänster". Vet inte om det kan betyda något men det kanske skapar debatt i alla fall :D

jag blev nyfiken på det där också så jag kolla upp det lite mer ... iphone finns BARA med i en rullista där man ska välja sin mobiltelefon för att få se vilka spel man kan köpa..

men med tanke på att Apple har Appstore och med stor sannolikhet kommer hålla kvar vid det konceptet är det här bara ett sätt för telenor att få lite uppmärksamhet (eller ett misstag av någon som trodde att iphone också kunde ha dom spelen)

• 4 weeks later...

Hejsan allihopa! Har nu ringt till telenor och ställt en del frågor angående iPhone till telenor. Det stämmer inte att

den är olåst. Dock så stämmer det att om du registrerar ett abbonemang på t.ex. www.nymobil.se så får du en iPhone

gratis. Nu kommer haken, iphone är inte testad med telenor enligt dom, och det gör att dom inte lovar hur BRA iPhone

kommer fungera. Personligen tror inte jag att det har någon större betydelse. iPhone säljs inte i Telenor butiker utan

endast hos återförsäljare, det dom rekommenderar är alltså www.nymobil.se . Jag har beställt en därifrån nu så

förhoppningsvis kommer den om nån vecka eller så, så jag skriver om ett tag igen hur den fungerar! Hoppas detta

förklarade lite grann hur det ligger till. Det är inte Telenor som säljer den utan det är deras återförsäljare.

Hade bra!

Men de där 199kr/mån kan man väl använda då?! Lär er räkna på en telefons kostnad, ni kan inte integrera månadskostnaden på abonnemanget i uträkningen !

De 199 får man ringa för ja, så 300 x 18 = 5400 kronor för 8gb.

Hur fungerar det med garanti egentligen?

Det är ju i Sverige försäljningsstället, alltså nymobil.se, som har ansvaret för sådant. Sen hur det sköts ska inte vara ditt problem, även om det säkerligen kan bli det med ett sådant företag som inte har någon officiell försäljning eller hur man ska säga.

Det är billigare att boka en billig flygbiljett till Schweiz, Italien eller annat land som säljer olåsta iPhone och köpa en direkt över disk.

Nymobil.se, Teknikkedjan.se & Endastmobiler.se är som jag har förstått det samma butik.

Får ni problem med telefonen behöver support osv tror jag inte Telenor kommer hjälpa till...

vill man köpa en iphone i Sverige idag så tror jag att det bästa är att göra det med telia.

• 1 month later...

De är väl importerade från grekland eller italien som alla andra firmor? eller är de från norge? menar pga låsningen

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...