Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Då var den beställd!


Landberg

Rekommendera Poster

Den är ju inte dyrare! Du får superdrive och MYCKET bättre grafik, så jag skulle säga att den blivit billigare.

 

Klart att den kostar mer men, ja ni förstår vad jag menar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Shiet viper, köpte du allt de hos apple? inte billigt. Ska köpa till minne sen..

 

Lång leveranstid då eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är ju inte dyrare! Du får superdrive och MYCKET bättre grafik, så jag skulle säga att den blivit billigare.

 

Klart att den kostar mer men, ja ni förstår vad jag menar

 

 

Jo klart man får bättre grafik men hur många som ett exempel har användning av den grafiken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade tänkt att beställa en MB imorgon. Kan jag beställa med min studentrabatt fast med föräldrars kort? Och ja, de går med på det... Bara undrade om det finns någon konstig spärr så att kortet måste vara mitt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo klart man får bättre grafik men hur många som ett exempel har användning av den grafiken?

 

Alla som vill spela tex?

 

Men sen så använder ganska hög procent av alla macare tex PhotoShop med mera... Visserligen blir det mer å mer hemmaanvändare som köper mac...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade tänkt att beställa en MB imorgon. Kan jag beställa med min studentrabatt fast med föräldrars kort? Och ja, de går med på det... Bara undrade om det finns någon konstig spärr så att kortet måste vara mitt?

 

Nope ska gå bra att beställa med det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också beställt en Macbook nu, det blev 2.0 GHz modellen. Min första Mac, jag har gått och väntat tillräckligt länge nu :P Det blev en iPod Nano 8GB också.. och en AirPort Express. Ser framemot en helt ny värld :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla som vill spela tex?

 

Men sen så använder ganska hög procent av alla macare tex PhotoShop med mera... Visserligen blir det mer å mer hemmaanvändare som köper mac...

 

Hmm finns det verkligen nån som köper en mac för att spela :o?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer verkligen börja spela igen!

 

Det är nått jag saknat som fan, har vart tvungen att avstå det för att macbookarna vart för kassa. Men nu jävlar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är så grymt sugen på en ny Macbook, åker till USA på onsdag nästa vecka så det blir kanske en ny där. Hur funkar det med att köpa från USA, någon som har någon erfarenhet? Vad kostar det att byta tangentbord på 2.0? Vad tror ni man frå ut för en MB 2.0 med 2 GB minne och 80GB HDD från Juni 07?

 

Många frågor blev det, hoppas att ni kan svara på dem!

 

Tack på förhand!

Tror det kan bli dyrt på grund av den nya tillverkningsprocessen, detta beroende på att det antalet knappar skiljer sig mellan den svenska och den amerikanska.

Built-in full-size keyboard with 78 (U.S.) or 79 (ISO) keys, including 12 function keys and 4 arrow keys (inverted “T” arrangement)

På den gamla modellen kunde man "bara" plocka av toppen och sätta ditt ett nytt på den nya modellen blir det att byta nästan hela chassit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad säger ni om Aperture och lightroom på MB med 2GB ram? Gör det märkbar skillnad att peta in 4GB? Jag behöver inte ha supersnabb redigering och rendering men man vill ju kunna jobba utan att somna.

 

"Barnsjukdomar" hur är det med dem, om det är något fel på produkten så skickar man tillbaka den till apple och de betalar transport och reparation/ny dator eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är ju inte dyrare! Du får superdrive och MYCKET bättre grafik, så jag skulle säga att den blivit billigare.

 

Klart att den kostar mer men, ja ni förstår vad jag menar

 

Jo jag tänkte på att rykten har gått om att de nya modellerna skulle bli billigare än vad de nya var, kanske t.o.m under 8000. Men det kanske var utan moms det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte apples fel att vi hittar på saker måste jag faktiskt säga, så du kan inte bli besviken på dem..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men va fan priset har stigit med runt 2000kr på den billigaste modellen och då har den sämre processor än den gamla.

Den enda nackdelen för mig med de gamla modellerna är att processorn inte var tillräckligt kraftig.

Så om man köper den nya billiga modellen så får du ett jäkla mega grafikkort för att vara en bärbar

men en processor som är sämre än den som finns på min 4600kr ACER bärbara.

För det första, "ett jäkla megagrafikkort för att vara bärbar" är det väl knappast. Det presterar bara 55% av vad kretsen i gamla Macbook Pro gör.

För det andra, när skall folk lära sig att en processor inte behöver vara sämre för att den har lägre klockfrekvens? Päronen har en PC med en Pentium D-processor på 3 GHz. Den kommer inte ens i närheten av den 2,4 GHz-processor som sitter i min iMac och inte heller i närheten av de 2,0 GHz-processorer som levereras med MacMini. :glare:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahah! fich mail från csn nu! iPod på köpet:P! men jag skiter i det, orkar inte krångla mera nu:P

 

haade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Landberg, bor du i Trollhättan?

 

Uppdatering: Läste bloggen, såg bilden du tagit, läste sedan texten och såg att du inte var från Trollhättan;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första, "ett jäkla megagrafikkort för att vara bärbar" är det väl knappast. Det presterar bara 55% av vad kretsen i gamla Macbook Pro gör.

För det andra, när skall folk lära sig att en processor inte behöver vara sämre för att den har lägre klockfrekvens? Päronen har en PC med en Pentium D-processor på 3 GHz. Den kommer inte ens i närheten av den 2,4 GHz-processor som sitter i min iMac och inte heller i närheten av de 2,0 GHz-processorer som levereras med MacMini. :glare:

Men den processorn han snackar om är troligtvis en Core 2 Duo processor som det är i mac också. Och då är frågan, kan det nya grafikkortet kompensera den sämre klockfrekvensen i den nya MB:n jämnfört med medeln från förra som hade 2,4Ghz fast sämre grafikkort?

 

Det är nåt jag vill få reda på iaf. Jag har PC nu och vill byta till Mac och väntade nu på dom nya men blev lite besviken när dom sänker processorn och höjer priset?

 

Min konf. i PC:n:

 

2,4Ghz Core 2 Duo

4Gb Ram

250GB hårdisk

Geforce 8600GT 512MB

 

och den lirar jag Cod4 utan problem med och skulle vilja fortsätta köra Cod4 på Mac eller Guitar Hero.

 

Så frågan är klarar nya medel MB:n med:

 

2.0Ghz Core 2 Duo (Den går ej att höjja?)

2Gb Ram (Köper 4Gb senare)

160GB Hårdisk (Den höjjer jag troligtvis till 250GB)

GeForce 9400M 256MB

 

att lira Guitar Hero/Cod4 med deras systemkrav?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis! bob!

 

 

Tack, detsamma! Föresten har ni sett att man får ett fordral (gratis) om man har beställt en Macbook eller Macbook Pro, (csn-kortet.se). Erbjudandet gick ut igår, men jag uppfattar det som att det fortfarande går att beställa. Det är värt ett försök iaf :borstatanderna:

 

 

EDIT: nu har dom tagit bort erbjudandet. Jag fick ett mail med, "tack för din beställning". Så jag hann nog :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får en iPod med:P hur jag nu kunde missa de:P haha men jag orkar inte göra om!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet, jag beställde en sån med ju :D 8GB, behövde bara betala 275 för den. Ganska prisvärt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan även skaffa en skrivare nästan gratis, tror man bara behöver betala 99 kr...

 

Edit: Japp det stämde!

post-11576-1224021692.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan jag missa de! men jag har redan två iPods:P

 

får vara nöjd med de..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan även skaffa en skrivare nästan gratis, tror man bara behöver betala 99 kr...

 

Edit: Japp det stämde!

post-11576-1224021692.png

 

 

D'oh!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...