Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dessa vedervärdiga porr-spam igen


Mizhou

Rekommendera Poster

Det kom 4 stycken porr-spam inom bara ett par minuter för en stund sedan. Jag ser att när det kommit sådana, så är det alltid flera stycken som är inne i de trådarna. Jag vet inte om de är intresserade av porrbilderna, eller om alla går in i de trådarna för att klicka på "Anmäl"-knappen.

 

De senaste gångerna jag har anmält sådana spam, så har jag också postat ett inlägg, där jag skrivit att jag anmält tråden.

Mitt förslag är att alla gör det, så kan alla andra se att de är anmälda, och slipper därmed öppna dessa trådar. Är det redan två eller flera visningar, och antalet svar är större än 0, så kommer det då att innebära att tråden är anmäld. Dessutom ser man ju namnet på senaste postare i tråden, så det är lätt attt se vem som anmält tråden.

 

Det ska ju tydligen bli en uppdatering snart, så vi får hoppas att den hjälper, så mitt förslag är en tillfällig lösning fram tills dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 103
  • Created
  • Senaste svar

Såhär ser det ofta ut. Flera stycken som tittat i tråden. Förmodligen har alla anmält den också, hoppas jag.

post-238-1222924682.png

Här har jag anmält en tråd, och skrivit ett inlägg. Ni ser nu att det är 1 svar i tråden, och ser också att det är jag som har skrivit ett inlägg där. Då slipper ju resten av er öppna tråden överhuvudtaget. Ni sparar tid, och förmodligen våra moderatorer också, som slipper få ett tiotal anmälningar mot en och samma tråd.

post-238-1222924692.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra Jarting!

 

:respekt:

 

Jag är iofs rätt säker på att de redan var anmälda. Det var därför jag inte anmälde resten. Jag såg att en person från forumet var inne i alla 4 trådarna på kort tid, och jag är säker på att den personen klickade på anmäl-knappen. Det är en person som jag har fullt förtroende för. Nu syns det i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anmäler alltid och skriver ett inlägg, sedan tittar jag på bilderna :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anmäler alltid och skriver ett inlägg, sedan tittar jag på bilderna :whistling:

:tarskratt:

 

När jag tänker efter så kanske jag borde anmäla sådana inlägg från en annan webläsare, så att jag inte är inloggad. Är man inte det, så visas ju inte bilderna, och därmed laddas de ju inte heller från spammarnas server.

 

Om man öppnar en sådan tråd och är inloggad, så får de ju ett kvitto på att folk har varit inne i tråden, eftersom det kommer att synas i deras serverlogg om bilderna har hämtats därifrån.

 

Det är ju samma som gäller för mail. Jag har ställt in min mail-klient så att den inte automatiskt visar mail när jag startar programmet. Om man har mail så att den visar listan i en del av fönstret, och innehåll i mailet under eller vid sidan av, så laddas ju hela mailet, och därmed bilderna. Om mailet då råkar vara ett sådant spam, så får ju spammarna kvitto på att man läst mailet.

 

Jag har ställ in min mail så att jag bara se listan över mail i min inbox. Jag måste dubbelklicka på ett mail för att öppna det, och jag öppnar aldrig mail som ser ut att vara spam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu verkar det vara fler spammare på ingående. :bla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju samma som gäller för mail. Jag har ställt in min mail-klient så att den inte automatiskt visar mail när jag startar programmet. Om man har mail så att den visar listan i en del av fönstret, och innehåll i mailet under eller vid sidan av, så laddas ju hela mailet, och därmed bilderna. Om mailet då råkar vara ett sådant spam, så får ju spammarna kvitto på att man läst mailet.

 

Jag har ställ in min mail så att jag bara se listan över mail i min inbox. Jag måste dubbelklicka på ett mail för att öppna det, och jag öppnar aldrig mail som ser ut att vara spam.

Intressant :) hur gör jag det i mail.app?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rensat bort ..fan min brevlåda är full igen av anmälningar...

Vill ha större brevlåda

post-113-1222928621.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rensat bort ..fan min brevlåda är full igen av anmälningar...

Vill ha större brevlåda

Ja, jag misstänkte det, när det blev 4 spam på en gång, och det dessutom var så många inne och läste i trådarna. Nu ser i alla fall vi andra att de flesta inte bara har kollat på porrbilderna, utan faktiskt anmält det som spam också.

 

Jag hoppas att mitt förslag hjälper, så att du slipper bli överröst med spam i fortsättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag misstänkte det, när det blev 4 spam på en gång, och det dessutom var så många inne och läste i trådarna. Nu ser i alla fall vi andra att de flesta inte bara har kollat på porrbilderna, utan faktiskt anmält det som spam också.

 

Jag hoppas att mitt förslag hjälper, så att du slipper bli överröst med spam i fortsättningen.

Ja jag ser att det är ngn som har anmält porren även fast jag skrev att jag har anmält :utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag ser att det är ngn som har anmält porren även fast jag skrev att jag har anmält :utskallning:

Jag anmälde en av dem, för att kunna göra skärmdumpen, och den anmälde jag innan du anmälde de andra. :borstatanderna:

 

Jag tror att de andra anmälningarna gjordes innan din också, bara det att de inte postade något inlägg som talade om att de hade anmält, eller så kunde de inte läsa ditt inlägg. De hade kanske fullt upp med att titta på bilderna, samtidigt som de fumlade sig fram till anmäl-knappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anmälde en av dem, för att kunna göra skärmdumpen, och den anmälde jag innan du anmälde de andra. :borstatanderna:

 

Jag tror att de andra anmälningarna gjordes innan din också, bara det att de inte postade något inlägg som talade om att de hade anmält, eller så kunde de inte läsa ditt inlägg. De hade kanske fullt upp med att titta på bilderna, samtidigt som de fumlade sig fram till anmäl-knappen.

^_^

Ett bra sätt hade ju vart att ta bort anmäl knappen när ngn har anmält :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar vara uppe relativt tidigt, men inte idag, annars är jag på hugget så fort de dyker upp, märkt att de kommer vissa tider i en klump.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu verkar det vara fler spammare på ingående. :bla:

Nä, jag har alltid varit här ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar vara uppe relativt tidigt, men inte idag, annars är jag på hugget så fort de dyker upp, märkt att de kommer vissa tider i en klump.

Ofta kommer de mellan 3 och 5 på morgonen. Jag ser det ju eftersom jag oftast är vaken då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det mest är pinsamt att det sånt stort och välbesökt forum inte kan hålla denna spam borta.

"Varför har vi detta problem och inte alla andra större forum på nätet?" är frågan som Macworld borde ställa dom som utvecklar och driftar forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det mest är pinsamt att det sånt stort och välbesökt forum inte kan hålla denna spam borta.

"Varför har vi detta problem och inte alla andra större forum på nätet?" är frågan som Macworld borde ställa dom som utvecklar och driftar forumet.

För att det är så många här som inte kan låta bli att kolla i trådarna, och då får spammarna som sagt kvitto på att sidorna besökts. Ju färre som kollar spamsidorna desto bättre, och som sagt så är det bäst att öppna dem med en annan webläsare, så att man inte är inloggad på forumet. Då laddas inte bilderna alls, och för spammarna ser det då ut som om ingen alls besökt tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att det är så många här som inte kan låta bli att kolla i trådarna, och då får spammarna som sagt kvitto på att sidorna besökts. Ju färre som kollar spamsidorna desto bättre, och som sagt så är det bäst att öppna dem med en annan webläsare, så att man inte är inloggad på forumet. Då laddas inte bilderna alls, och för spammarna ser det då ut som om ingen alls besökt tråden.

 

Det egentliga problemet är ju att spammarna öht lyckas posta ett inlägg på forumet, och inte att användare går in i trådarna. Det finns ju massvis med olika lösningar på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det egentliga problemet är ju att spammarna öht lyckas posta ett inlägg på forumet, och inte att användare går in i trådarna. Det finns ju massvis med olika lösningar på detta.

Andreas Leijon har skrivit i en annan tråd att det är på väg med en uppdatering av forummotorn snart. Å andra sidan så sas det redan hösten 2006 att det var på gång med en uppdatering, och detta har väl upprepats 2-3 gånger till sedan dess, utan att vi sett någon. Men om vi hjälps åt och håller tummarna allihop, så kanske den där uppdateringen kommer snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att det finns yngre människor på det här forumet så borde sånt här absolut inte hända! Det här är trotts allt MacWorld...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att det finns yngre människor på det här forumet så borde sånt här absolut inte hända! Det här är trotts allt MacWorld...

Jag håller med, och det tror och hoppas jag att alla här gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med, och det tror och hoppas jag att alla här gör.

Jag skulle aldrig låta mina barn få vara på ett forum som får sådan spam :S (har inga barn)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det egentliga problemet är ju att spammarna öht lyckas posta ett inlägg på forumet, och inte att användare går in i trådarna. Det finns ju massvis med olika lösningar på detta.

Tyvärr går det inte undvika att det är möjligt att posta sådana inlägg. Det går bara göra det svårt för bots att göra det automatiskt, men att ta bort möjligheten helt kräver betydligt mer än att bara lägga till bokstäver när man registrerar sig etc.

Trådarna kan ju ha skapats manuellt.

 

 

Jag har hört att det finns program som kan identifiera nakenbilder. Om de finns tillgänglig att köpa in kanske redaktionen skulle kolla upp om det är något de vill ha. På så sätt kan man stoppa att man postar bilder på nakna personer, oavsett vad de gör med varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett stort diy audio forum kör med moderation under de fem första inläggen. Ganska effektivt för att se att nya medlemmar sköter sig. Kräver dock en viss insats av moderatorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...