Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vart sitter mikrofonen?


jonestar

Rekommendera Poster

fråga enligt rubriken... nån som vet?

 

(f.ö. väldigt dåligt att apple inte kostat på sig en liten mikrofoningång)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikrofonen på MacBook Pro (och övriga MacBookar) borde vara den lilla svarta pricken till vänster om iSight-kameran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikrofonen på MacBook Pro (och övriga MacBookar) borde vara den lilla svarta pricken till vänster om iSight-kameran.

Hej och välkommen till forumet. :geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikrofonen på MacBook Pro (och övriga MacBookar) borde vara den lilla svarta pricken till vänster om iSight-kameran.

 

Tack för svaret, men det finns ingen svart prick bredvid isight-kameran... men nu när du säger det har jag för mig att jag sett det på tidigare apple-laptops

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att jag har läst eller hört att den sitter under högtalaren.... kan det stämma? i sånt fall, vilken av högtalararna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vanliga macbookar sitter den brevid iSighten, men på MBP sitter den, korkat nog, vid någon av högtalarna (vet inte heller vilken)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vanliga macbookar sitter den brevid iSighten, men på MBP sitter den, korkat nog, vid någon av högtalarna (vet inte heller vilken)

Kollade på Apple's hemsida på MacBook Pros "tech-specs". Där står det att mikrofonen ligger under den vänstra högtalaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lysande tack :)

 

av nån anledning var det den jag pratade in i ;)

 

oväntat bra ljudupptagning, tycker dock fortfarande att det är dåligt att den inte har en mic-ingång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På den här bilden står det "Audio in" på hålet bredvid hörlurutgången.

Kan man inte plugga in en mic där? Tror även att den är optisk...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På den här bilden står det "Audio in" på hålet bredvid hörlurutgången.

Kan man inte plugga in en mic där? Tror även att den är optisk...

Ljud in och ljud ut portarna på MacBook och MacBook Pro är normala 3,5 mm ljuduttag. Dessa är både analoga och digitala, men dock inte optiska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ljud in och ljud ut portarna på MacBook och MacBook Pro är normala 3,5 mm ljuduttag. Dessa är både analoga och digitala, men dock inte optiska.

Ja så var det ja... Analog & digital.

 

Men det finns i alla fall en ingång för microfon, vilket TS inte trodde fanns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja så var det ja... Analog & digital.

 

Men det finns i alla fall en ingång för microfon, vilket TS inte trodde fanns.

Nej, det gör det inte. Däremot finns det linjeingång där man kan koppla in en mikrofon via en mikrofonförstärkare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ljud in och ljud ut portarna på MacBook och MacBook Pro är normala 3,5 mm ljuduttag. Dessa är både analoga och digitala, men dock inte optiska.

 

Jorå, de är optiska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...