Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

3G mobil


maccis

Rekommendera Poster

Nu har jag tagit steget in i 3G men mobilen känns väl som en tidig GSM telefon (fast å andra sidan är man van vid P900 så går det väl an) Får väl hoppas SE Z1010 kommer snart så man kan inhandla den :)

 

Ialla fall videosamtal är ju skittufft och inbyggd GPS är inte heller fel :)

 

Har tagit lite "dåliga" bilder för den intresserade de återfinns här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade videosamtal för ett par veckor sedan. Var inte så himla impad av kvaliteten, mest coolt att det alls funkar :) Fast så fort nallarna är nere i normal storlek så…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det var ju ingen läppsync precis och verkade vara lite problem med duplexen men helt klart imponerande, det sägs att 3G telefonerna fortf itne kommer gå under 100g på ett tag för tekniken kräver det det kosntiga är väl iofs att kamerorna i min Motorolle är sämre än den jag hade i min 6600.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Har också Motorolan. När jag bytte in min gamla Nec mot den sa killarna i 3 affären att tekniken i Z1010 är uråldrig och mobilen i sig är rätt gammal. Ändå har man fått vänta länge som satan.

 

Köpa en Nec e616 känns som ett nerköp dessutom.

 

Vad gör man.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väntar på Z1010 ialla fall får väl se sen om den verkligen är så "utgammal" :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väntar på Z1010 ialla fall får väl se sen om den verkligen är så "utgammal" :D

Vi fick en Z1010 till jobbet för nån vecka sen. (Jobbar med utveckling på mobiler...) Kan berätta att den känns väldigt gedigen. Stark. Skönt klickljud när man fäller upp den. Mustiga sköna färger på displayen. Uppspelning av video gick mjukt och fint och skärmen hjälpte till att visa skön video. Den ordentliga kameran verkar skitbra. Den för videosamtal provade jag inte. Inspelning av video var mycket dåligt. Vi hade inget 3G-nät så jag kunde inte testa 3G med den.

 

I övrigt var den som SonyEricsson-mobiler är mest.. väntetider i menyerna. Väntetider i menyerna. VÄNTETIDER... åhh. Men vi ska låta dom få göra klart telefonen först. Allt jag kan säga är egentligen att jag tycker den har otrolig potential. Stark och skön känsla. JÄÄkligt stor kändes den att prata i. Man liksom kryper in i telefonen som på en gammal bakelittelefon! :) Den verkar skitstark rent processormässigt, men den här betatelefonen hängde sig allt som oftast och var inte alls färdig för lansering. Hoppas dom skjuter fram releasen lite så den hinner bli stabil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag funderade också på att skaffa en Z1010! Men 3G- nätet är väl inte färdigt utvecklat ännu! hur stor täckning finns det för 3G nätet?

 

Som jag har förstått kommer enbart telia att förfoga över z1010 med abonemang! Vodafone stod för z600.. stod det i en mobil tidning för inte så länge sedan!

 

Och ... hur är ring signalen? På t68i var den väldigt låg.. På P900 är den också låg när det gäller de polyfoniska ...

 

Nu jämför jag med Nokias ringsignal..

 

Har SonyEricsson åtgärdad det?

 

Hur tydlig är skärmen på Z1010 i dagsljus?

 

Vet att det blev många frågor... men man få passa på när en expert har gjort entré :shifty:

 

mvh

 

B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag funderade också på att skaffa en Z1010! Men 3G- nätet är väl inte färdigt utvecklat ännu! hur stor täckning finns det för 3G nätet?

 

Som jag har förstått kommer enbart telia att förfoga över z1010 med abonemang! Vodafone stod för z600.. stod det i en mobil tidning för inte så länge sedan!

3G nätet hos Telia är väl det som har mest täckning, har man itne 3G täckning går man automatiskt öer på 2G nätet.

 

Vad jag har läst mig till så är det inte Telia som köpt upp de första stora volymerna utav Z1010 utan det är Tre så denna gången får Telia också vänta men det ärvad jag har hört.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och ... hur är ring signalen?

Hur tydlig är skärmen på Z1010 i dagsljus?

Jag hann bara testa den i kontorsmiljö fem tio minuter så jag vet inte om skärmen är bra i dagsljus men skärmen var det som kändes bäst. Volymen minns jag inte faktiskt. Minns att jag testade midi och audio-signaler. Lovar att rapportera om jag dyker in på huvudkontoret igen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och ... hur är ring signalen?

Hur tydlig är skärmen på Z1010 i dagsljus?

Jag hann bara testa den i kontorsmiljö fem tio minuter så jag vet inte om skärmen är bra i dagsljus men skärmen var det som kändes bäst. Volymen minns jag inte faktiskt. Minns att jag testade midi och audio-signaler. Lovar att rapportera om jag dyker in på huvudkontoret igen. :)

Idag såg jag att Teliabutiken i stan hade fått in sina första demoexemplar av telefonen. Jag ville inte testa volymen mitt i butiken, men jag blev förvånad för jag tyckte den kändes väldigt lätt (viktmässigt). Lättare än vad jag mindes den, och ja, det var en riktig telefon (ingen dummy:) Men där emot drar jag tillbaka vad jag sa om kameran.. den verkar inte så bra. Fast jag lyckades inte zooma in på bilden efteråt så jag vet inte.. den kanske är bra i alla fall, hehe.

Ja ja, nog med bla. Telefonen lär nog dyka upp snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prismässigt på abbonemangen då???

 

3G mot ett vanlig företagsabb på tex Vodaphone????

 

Vad skall man se upp med??? Såg motorolan i helgen med 3G verkade ok... men ringa?:-))))Till vilken kostnad???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prismässigt på abbonemangen då???

 

3G mot ett vanlig företagsabb på tex Vodaphone????

 

Vad skall man se upp med??? Såg motorolan i helgen med 3G verkade ok... men ringa?:-))))Till vilken kostnad???

Telia verkar rätt blygsamma.. jag frågade lite kvickt och det verkar som om dom helt enkelt tänker ta samma priser som dom redan har på sina classic abbonnemangm, med något högre månadskostnad kanske, fast det kanske var med bindningstid och telefon inräknat. Och videosamtal 5kr dagtid / 2,50kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prismässigt på abbonemangen då???

 

3G mot ett vanlig företagsabb på tex Vodaphone????

 

Vad skall man se upp med??? Såg motorolan i helgen med 3G verkade ok... men ringa?:-))))Till vilken kostnad???

Hur svårt är det att besöka Tre.se och Vodafone.se och göra en jämförelse om man är intresserad?

 

Tre Fri300 är helt klart fördelaktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prismässigt på abbonemangen då???

 

3G mot ett vanlig företagsabb på tex Vodaphone????

 

Vad skall man se upp med??? Såg motorolan i helgen med 3G verkade ok... men ringa?:-))))Till vilken kostnad???

Hur svårt är det att besöka Tre.se och Vodafone.se och göra en jämförelse om man är intresserad?

 

Tre Fri300 är helt klart fördelaktigt.

 

Ett personligt uttalande likt ditt Tre fri... är klart trevligare än att sitta o leta själv på känslolösa hemsidor - tycker jag... har inget med intresse eller ointresse att göra.

 

 

 

Var lite medmänsklig.

 

 

 

Tack för ditt mänskliga uttallande i slutet - ngn annan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prismässigt på abbonemangen då???

 

3G mot ett vanlig företagsabb på tex Vodaphone????

 

Vad skall man se upp med??? Såg motorolan i helgen med 3G verkade ok... men ringa?:-))))Till vilken kostnad???

Hur svårt är det att besöka Tre.se och Vodafone.se och göra en jämförelse om man är intresserad?

 

Tre Fri300 är helt klart fördelaktigt.

 

Ett personligt uttalande likt ditt Tre fri... är klart trevligare än att sitta o leta själv på känslolösa hemsidor - tycker jag... har inget med intresse eller ointresse att göra.

 

 

 

Var lite medmänsklig.

 

 

 

Tack för ditt mänskliga uttallande i slutet - ngn annan?

Det är ju faktiskt så att många med jag säkert inte kan alla deras priser i huvudet och vill man ge ett svar på din fråga kräver det ju allt som oftast att man själv gör de där besöken ÅT dig.

 

jag tyckte helt enkelt du var lite lat om jag ska vara helt ärlig det är verkligen inte svårt att göra ett besök på en webbplats (hur opersonlig och kall den än må vara) det tar väl totalt sett 5min och få fram två prislistor hur lång tid det tar och jämföra dem sen är en annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...man kan ju å andra sidan tänka sig att ngn här gjort den jämförelsen redan..... haft samma funderingar... Rätta mig om jag har fel - att detta är en sida för utbyten... du gav mig i alla fall adressen till tre som jag inte hade - alltid ngt:-)))) det tackar jag för - såg att jag misade detta i förra inlägget.

 

Alla är ju inte mekaniskt ofelbara....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och ... hur är ring signalen?

Hur tydlig är skärmen på Z1010 i dagsljus?

Jag hann bara testa den i kontorsmiljö fem tio minuter så jag vet inte om skärmen är bra i dagsljus men skärmen var det som kändes bäst. Volymen minns jag inte faktiskt. Minns att jag testade midi och audio-signaler. Lovar att rapportera om jag dyker in på huvudkontoret igen. :)

Idag såg jag att Teliabutiken i stan hade fått in sina första demoexemplar av telefonen. Jag ville inte testa volymen mitt i butiken, men jag blev förvånad för jag tyckte den kändes väldigt lätt (viktmässigt). Lättare än vad jag mindes den, och ja, det var en riktig telefon (ingen dummy:) Men där emot drar jag tillbaka vad jag sa om kameran.. den verkar inte så bra. Fast jag lyckades inte zooma in på bilden efteråt så jag vet inte.. den kanske är bra i alla fall, hehe.

Ja ja, nog med bla. Telefonen lär nog dyka upp snart.

Tack palegolas, för dina svar!

 

Kommer att titta närmare på den! Hoppas bara att andra operatörer än telia kommer att förfoga över Z1010!

 

Det med kameran var ingen nyhet... men det är inget jag bryr mig om! Kameran i P900 är sämre än i Nokia 6600 men det är inte det jag är ute efter! Funktioner som synkning, fil-överföring / hantering, kalender, adressbok är viktigare för mig. Dessutom möjligheten att kunna hantera små dokument (pdf, e-bok...)

 

mvh

 

. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

jag gjorde hacket för en a920, man ser telefonen i systeminformationen men den dycker inte upp i isync, inte heller monteras minneskortet på skrivbordet... nån som vet bättre? det blir lite tjatigt att ta ur kortet och sätta det i kortläsaren varje gång man vill föra över nåt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...