Agnes Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 Familjen har två exakt likadana digitalboxar, Denver, för marksändning till TV och DVD-spelare. Box 1 installerade jag om (återställde först till fabriksinställningar) före dead line 15 sept. och den fungerar nu fint med alla gratiskanaler som tidigare. Box 2 har jag väntat med tills efter 15:e, då det blev svart, men får nu inte in alla kanaler på den. De tre som saknas är Axess, Lokal Stockholm och TV7. Ser på Teracoms sida att för Nacka, Nät 5, är frekvensen 55 men det fungerar inte varken när jag söker manuellt eller automatiskt. Jag har försökt att söka vid olika tider på dygnet men inget hjälper. Kan någon säga hur det kommer sig att det fungerar med bara den ena av två exakt likadana boxar med samma antenn placerade på samma ställe? Har det att göra med installation före resp. efter den 15:e? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 Ska inte spela någon roll att du gjorde installationen senare. Antar att du provat att ominstallera den flera ggr. Själv ställde jag om min Sagem den 15:e på eftermiddagen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agnes Posted September 17, 2008 Author Share Posted September 17, 2008 Antar att du provat att ominstallera den flera ggr. Nej, tanken har aldrig slagit mig att det skulle kunna hjälpa, ska prova det. Har däremot kanalsökt vid olika tider jag vet inte hur många gånger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agnes Posted September 17, 2008 Author Share Posted September 17, 2008 Nej, tanken har aldrig slagit mig att det skulle kunna hjälpa, ska prova det. Har däremot kanalsökt vid olika tider jag vet inte hur många gånger. Fungerar inte. (betyder :gråter:) i det här fallet. Jag bryr mig inte så mycket om TV7 och Lokal egentligen men Axess vill jag gärna ha, där visas många bra kulturprogram som jag vill spela in ibland. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.