Jump to content
Just nu i M3-nätverket

nya itunes - problem med uppspelning

johnnyboy

Recommended Posts

hejsan,

ny här på forumet.

uppdaterade till nya itunes igår

börjar så smått ångra det tilltaget..

- när jag klickar på en låt från mina musikmappar/externa HD så läggs den till i itunes men startar

inte. Hur gör jag så att låtarna startar automatiskt? letade i flera timmar igår.

- min itunes 8 hackar dessutom. rutan som visar tiden i låtarna hänger inte med, ibland startar inte tidräkningen alls?

vad gör man?

kan jag på något sätt få tillbaka itunes 7.6? download.com har plockat bort tidigare versioner??

tack på förhand

ps min mbp är HELT ny- enda programen jag har lagt till är solarseek och aperture

Hej på're JohnnyBoy, och välkommen!

Jo serru, du gör så här:

Börja spela medan du importerar

Numera låter iTunes dig inte börja lyssna på de redan färdigimporterade låtarna när du rippar en skiva. För att “rätta till” detta ger du terminalen följande kommando:

defaults write com.apple.iTunes play-songs-while-importing -bool TRUE

Detta är utklippt från sidan ""Så aktiverar du iTunes hemliga inställningar" här på MacWorld:

http://macworld.idg.se/2.1038/1.179312

(där finns ett litet stavfel dock, det heter "browsing" inte "browsning" som det står i det första tipset om att dölja genre-kolumnen)

hälsar dig J

Hej på're JohnnyBoy, och välkommen!

Jo serru, du gör så här:

Börja spela medan du importerar

Numera låter iTunes dig inte börja lyssna på de redan färdigimporterade låtarna när du rippar en skiva. För att "rätta till" detta ger du terminalen följande kommando:

defaults write com.apple.iTunes play-songs-while-importing -bool TRUE

Detta är utklippt från sidan ""Så aktiverar du iTunes hemliga inställningar" här på MacWorld:

http://macworld.idg.se/2.1038/1.179312

(där finns ett litet stavfel dock, det heter "browsing" inte "browsning" som det står i det första tipset om att dölja genre-kolumnen)

hälsar dig J

hej jonas,

tack för snabbt svar.

jag ska prova ditt tips när jag kommer hem. är dock osäker om du förstått mitt dilemma?

jag har ju massa låtar i min dator och HD (nedladdat) som inte är inlagt i itunes än.

när jag dubbelklickar på en låt så startar itunes och låten importeras helt korrekt men den spelas inte upp..

det har mao ingenting att göra med att spela upp medans jag importerar en cd..

men det kanske är samma sak.. jag är som sagt nybörjare med mac.

var hittar jag f.ö terminalen?

tack igen

var hittar jag f.ö terminalen?

tack igen

I programmappen under "verktygsprogram".

Eller så trycker du cmd+space, skriver "term" och trycker enter ;)

grazie!!!!

ok, har testa knappat in koden i terminalen.. hjälper inte..

vill alltså få itunes att spela ej tidigare inlagda låtar automatiskt när jag dubbelklickar på dem (från min externa HD).

borde inte vara så svårt.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...