Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Laddare till Powerbook 170

iUne

Recommended Posts

Fick en gammal PowerBook 170 här om dagen av min mormor å vill testa ifall den funkar. Hon hade dock ingen laddare så jag undrar ifall det finns nått annat alternativ en orginalladdare att testa. Är det lönt? Vad finns det för risker och vad mer ska man tänka på förrutom Volt- och Amp-tal?

Kanske en dum fråga men vill verkligen testa ifall den fortf funkar :D

Kolla med Clas Ohlson. Dom har säkert nån lämplig batterieliminator, med ett antal olika kontakter. Var noga med att kolla upp polariteten bara, annars kan det nog bli pannkaka!

• 2 weeks later...

Jag har ett par här hemma. De ska ligga på 7,5V och minst 2A ifall jag minns rätt.

Att tänka på är att ta ut batteriet ifall datorn inte startar, för om batteriet är slut vägrar den nämligen starta ifall man kör med nätadapter.

• 1 month later...
AndersStromberg

Hej har AcAdapter till den & andra gamla PowerBook

Apple Orginal Pris 100:-

Anders sthlm

• 1 month later...
Fick en gammal PowerBook 170 här om dagen av min mormor å vill testa ifall den funkar. Hon hade dock ingen laddare så jag undrar ifall det finns nått annat alternativ en orginalladdare att testa. Är det lönt? Vad finns det för risker och vad mer ska man tänka på förrutom Volt- och Amp-tal?

Kanske en dum fråga men vill verkligen testa ifall den fortf funkar :D

Hej!

Om du har vägarna förbi Södertälje kan du få en originalladdare, passade både 170 och 180.

Mvh Harry

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...