mailtodaniel@hotmail.com Posted September 14, 2008 Share Posted September 14, 2008 Fick leka med en mac för första gången för ca 1,5 år sedan. Lyckades sedan genom en sällan skådad envishet få min fru att förstå att det inte handlade om en bra dator utan om en revolution och ett nytt sätt att se på interaktion mellan maskin och människa. När jag sedan öppnade min julklapp julen 2008, en mbp 19", tror jag att jag förändrades. Livet blev helt enkelt enklare nu. Finns bara en enda sak som jag har fått lära mig att leva med som jag skulle vilja ändra. Högerklicka för att backa i webläsaren. Finns det i denna möjligheternas maskin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trew Posted September 14, 2008 Share Posted September 14, 2008 Fick leka med en mac för första gången för ca 1,5 år sedan. Lyckades sedan genom en sällan skådad envishet få min fru att förstå att det inte handlade om en bra dator utan om en revolution och ett nytt sätt att se på interaktion mellan maskin och människa. När jag sedan öppnade min julklapp julen 2008, en mbp 19", tror jag att jag förändrades. Livet blev helt enkelt enklare nu. Finns bara en enda sak som jag har fått lära mig att leva med som jag skulle vilja ändra. Högerklicka för att backa i webläsaren. Finns det i denna möjligheternas maskin? Hej och välkommen hit! Kände precis likadant när jag fick min mac! Själv använder jag Firefox och jag kan backa genom högerklick. (EDIT: det kan du i safari också...) Lycka till, Trew Link to comment Share on other sites More sharing options...
Playboy Posted September 14, 2008 Share Posted September 14, 2008 Fick leka med en mac för första gången för ca 1,5 år sedan. Lyckades sedan genom en sällan skådad envishet få min fru att förstå att det inte handlade om en bra dator utan om en revolution och ett nytt sätt att se på interaktion mellan maskin och människa. När jag sedan öppnade min julklapp julen 2008, en mbp 19", tror jag att jag förändrades. Livet blev helt enkelt enklare nu. Finns bara en enda sak som jag har fått lära mig att leva med som jag skulle vilja ändra. Högerklicka för att backa i webläsaren. Finns det i denna möjligheternas maskin? MBP 19"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
henco Posted September 14, 2008 Share Posted September 14, 2008 Julen 2008?? Är inte den 3 månader bort? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmx Posted September 14, 2008 Share Posted September 14, 2008 MBP 19"? Och Julen 2008? Hur som helst... kul att höra att du fick en MBP och hushållet en ny medlem.. grattis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mizhou Posted September 14, 2008 Share Posted September 14, 2008 MBP 19"? Julen 2008?? Är inte den 3 månader bort? Och Julen 2008? Hur som helst... kul att höra att du fick en MBP och hushållet en ny medlem.. grattis Jag tror inte han har fått den än. Det där är nog skrivit i förhoppning om att hans fru, eller tomten, ska se hans önskan inför den julen som kommer. Vi får hoppas att även Steve Jobs läser den, eftersom Apple inte har någon 19-tums MBP i sitt sortiment än. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mailtodaniel@hotmail.com Posted September 14, 2008 Author Share Posted September 14, 2008 Förlåt... 2: fel mbp 17", julen 2007... Snabbaste forumen jag fått svar på, men jag får inte det att funka. Krävs det någon inställning? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mailtodaniel@hotmail.com Posted September 14, 2008 Author Share Posted September 14, 2008 Vet inte hur många fel jag lyckats få med i min fråga. Kanske kan vara nån form av rekord. Bakåtklick med tumme var det jag var ute efter. Använder mighty mouse och logitech mx518... Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmx Posted September 15, 2008 Share Posted September 15, 2008 En gång körde jag USB-Overdrive när jag hade en Logitech och med den kunde man ställa in så att man kunde köra tumknapparna som vanligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mailtodaniel@hotmail.com Posted September 15, 2008 Author Share Posted September 15, 2008 Tackar, ska prova idag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
McFrippe Posted September 15, 2008 Share Posted September 15, 2008 Tackar, ska prova idag. Instämmer! Detta har jag också suttit och grinat illa åt. Välkommen förresten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mailtodaniel@hotmail.com Posted September 17, 2008 Author Share Posted September 17, 2008 Tackar för snabba och bra svar. Kör nu med USB overdrive och det fungerar perfekt. Behövde inte ens göra några inställningar utan de funktioner jag var på jakt efter var förinställda precis som jag ville ha dem. Fantastiskt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmx Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 Tackar för snabba och bra svar. Kör nu med USB overdrive och det fungerar perfekt. Behövde inte ens göra några inställningar utan de funktioner jag var på jakt efter var förinställda precis som jag ville ha dem. Fantastiskt! Kul när det funkar så bra direkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
McFrippe Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 Kul när det funkar så bra direkt Japp, även om man nu var tvungen att köpa ett program för att kunna klicka bakåt med tummen, så funkar det även för mig precis som jag hade tänkt mig. Tack för tipset! Link to comment Share on other sites More sharing options...
falafeln Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 Högerklicka för att backa i webläsaren. Finns det i denna möjligheternas maskin? med ett klick? annars kan man ju alltid göra så här: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.