-Edvin- Posted September 14, 2008 Share Posted September 14, 2008 Hej! Jag är en kille på 16, snart 17 år från Göteborg. Jag har precis börjat andra året på gymnasiet och tycker, som många andra att studiebidraget är lite tunt framåt slutet på månaden. Jag behöver helt enkelt tjäna extrapengar! Jag har nästan ingen tidigare arbetserfarenhet. Så, min fråga till er alla är; Var borde jag söka extrajobb? Vad har ni på forumet haft för extrajobb? Är tacksam för alla tips och råd jag kan få! /Edvin Link to comment Share on other sites More sharing options...
iTobi Posted September 14, 2008 Share Posted September 14, 2008 jag plockar golfbollar (med traktor) på golfbanans drivingrange, inga ideala arbetstider (19.30-ca 21.15 lör sön) men jag tjänar ca 1000kr i månaden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trew Posted September 14, 2008 Share Posted September 14, 2008 Restaurangbranchen söker alltid efter ungdomar som inte är riktigt säkra på sin rättigheter Inte mist diskare, de syns inte //Trew Link to comment Share on other sites More sharing options...
iTobi Posted September 14, 2008 Share Posted September 14, 2008 Restaurangbranchen söker alltid efter ungdomar som inte är riktigt säkra på sin rättigheter Inte mist diskare, de syns inte //Trew många jag känner jobbar som servitriser på kafeér (tjejer iofs) men en kille borde också kunna jobba som det ju! kolla annars i lokala ica-butiken Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Edvin- Posted September 14, 2008 Author Share Posted September 14, 2008 många jag känner jobbar som servitriser på kafeér (tjejer iofs) men en kille borde också kunna jobba som det ju! kolla annars i lokala ica-butiken Jo det är lite i de banorna jag har funderat, tar även helst ett jobb med ganska lite arbetstid, behöver bara ca 1000 kr mer i månaden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erre Posted September 15, 2008 Share Posted September 15, 2008 Om du inte är så kräsen vad det är för jobb kan du alltid ta jobb hos någon bonde, sålänge du inte har tummen mitt i näven behöver de alltid folk Link to comment Share on other sites More sharing options...
dafox Posted September 15, 2008 Share Posted September 15, 2008 jag brukade sortera julkort på posten. bara nån vecka om året men hyggligt betalt om man tog nattpassen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
frieesh Posted September 15, 2008 Share Posted September 15, 2008 Jag extra knäcker på Coop i Stockholm och det är kanske inte det roligaste som finns men jag får riktigt bra pröjs. Jag är 18 så jag får nästan 100 kr i timmen och jobbar två helger(4 dagar = 27h) i månaden och får ut cirka 3000 efter skatt Jobbar man helger så får man OB Mitt tips är sök inom Coop/ICA/Willys daglivaruhandeln alltså /frieesh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björn Nordström Posted September 16, 2008 Share Posted September 16, 2008 Butiksjobb är inte så dumt om man jobbar extra på helgen. Tror att det är 100% OB-tillägg på söndagar, så jobbar man då har man liksom jobbat i två dagar, fast bara offrat en! Link to comment Share on other sites More sharing options...
iLantz Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 Butiksjobb är inte så dumt om man jobbar extra på helgen. Tror att det är 100% OB-tillägg på söndagar, så jobbar man då har man liksom jobbat i två dagar, fast bara offrat en! Lördagar efter klockan 12:00 och hela söndagarna är det 100%. Det är riktigt trevligt. Offra sina helger för butiksjobb är inte så dumt, det ger bra pengar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ClCdCm Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 Håller med! Får man in en fot där kan man säkert räkna med sommarjobb också, och har man tur kan man kanske få en mer permanent anställning om man inte vill fortsätta plugga direkt efter gymnasiet. Jag har jobbat tre somrar i en butik. Riktigt roligt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
iLantz Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 Håller med! Får man in en fot där kan man säkert räkna med sommarjobb också, och har man tur kan man kanske få en mer permanent anställning om man inte vill fortsätta plugga direkt efter gymnasiet. Jag har jobbat tre somrar i en butik. Riktigt roligt! Butiksjobb brukar vara ett säkert kort, på min nuvarande arbetsplats började jag som extra som hoppar in nån gång i veckan. Nu jobbar jag istället nästan mer än jag vill. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronny Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 i Stockholm har vi brist på schack ledare.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.