8IGHTBALL Postad 13 september, 2008 Share Postad 13 september, 2008 Hejsan allihoppa jag är helt ny innom mac. min fråga är hur kopierar man en text enklast? Med min Pc så kunde jag bara markera texten och höger klicka med musknappen och välja kopiera... Hur gör jag det enklast med en mac? Har testat med att gå in på Redigera och välja kopiera osv men jag lyckas inte få till det med styrplattan och knapparna bara.... Ngn som har tips? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johnalder Postad 13 september, 2008 Share Postad 13 september, 2008 Högerklick är ctrl-klick eller om du har en mighty mouse så finns det inställningar för det. Den har två knappar även om det bara ser ut som en... Med styrplattan finns det säkert möjligheter men jag använder ctrl-varianten. Under Systeminställningar -> Tangentbord och mus hittar du alla möjliga inställningar! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
McFrippe Postad 13 september, 2008 Share Postad 13 september, 2008 ...eller så markerar du texten du skall kopiera (precis som på en pc) och kör cmd-c för copy, cmd-v för paste osv, även här precis som på en pc fast med commandknappen istället för control. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Steffo128 Postad 13 september, 2008 Share Postad 13 september, 2008 Hej! Utöver de ovan föreslagna sätten. Om du har en styrplatta så går det i Systeminställningar att ställa in i den så att 'dubbelfingerklick' är som ett högerklick/Cmd-klick. Dvs. - Klicka i början av texten - Markera genom att klick-dra - Klicka lätt med två fingrar styrplattan och du får upp kontextmenyn / Stefan Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.