Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Funderingar kring externa hårddiskar

perdedor

Recommended Posts

Hej!

Nu ska jag köpa nya externa hårddiskar som enbart kommer att användas till fotobackup.

Min plan är att ha två stycken likadana, en som står på rummet och en som jag har med mig

till skolan och arbetar ifrån som jag sen gör backup på den "stillastående" disken.

Men som vanligt är det en djungel :) Har idag en WD MyBook 500GB USB 2.0 som jag är nöjd med

men skulle vilja ha något som känns lite tåligare, jag tycker MyBooken känns lite för ömtålig.

Eftersom jag kommer att köpa två stycken så spelar priset roll, har tänkt mig ungefär två tusen kronor totalt.

Har kollat lite på SEAGATE FREEAGENT DESKTOP 500GB USB 2.0 , men den har iofs bara USB 2.0 och foten

är inte det smidigaste. Någon som har erfarenhet an denna eller Seagate?

Eller om någon har något annat tips de skulle vilja dela med sig av? :)

Tack på förhand!

Aj då, det låter inte lovande.. Hittade en 500GB Western Digital Elements USB 2.0 som verkar helt okej, speciellt om man tänker på priset. Någon som har erfarenhet av denna? :)

jag har den och så länge funkar den perfekt, dock måste man formatera om man vill tex göra time machine backup, men det går superenkelt. Och eftersom du ska köpa två en att ha hemma och en att ta till skolan (där du har windows?) så kan ena vara "macformaterad" och en "windowsformaterad"... :D

Men då slår jag nog till på två sådana :) Kände lite på dem ikväll, ett par klasskamrater som har köpt dem. De verkar stabila, om än något tunga.

Och här på skolan kör vi bara Mac :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...