Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Bästa musikspelaren för Mac om man inte inte räknar med iTunes?

mogglas

Recommended Posts

Jag irriterar mig lite på att så fort man vill spela en låt man har tankat eller fått skickad av en kompis så öppnas den i itunes och läggs automatiskt till i biblioteket... därför använder jag alltid Windows media player på pc:n innan jag lägger till låtarna i itunes...

finns det någon annan bra musikspelare för mac som är snabb och enkel? inte vlc eller quicktime förstås, vill ju kunna öppna flera låtar samtidigt :P

Vad gör singbird smidigare än itunes?

Varför inte vlc? där kan du ju öppna fler låtar samtidigt!?!

Läste inget om att det skulle vara smidigare än iTunes? I så fall har jag inga tips alls.

Frågade alltså av ren nyfikenhet då de verkar vilja att det ser ut som itunes, det verkar ha bibliotek som itunes och i övrigt fungera ungefär som itunes. Iofs open source och det är ju alltid bra, men mer liksom?

Jag irriterar mig lite på att så fort man vill spela en låt man har tankat eller fått skickad av en kompis så öppnas den i itunes och läggs automatiskt till i biblioteket... därför använder jag alltid Windows media player på pc:n innan jag lägger till låtarna i itunes...

finns det någon annan bra musikspelare för mac som är snabb och enkel? inte vlc eller quicktime förstås, vill ju kunna öppna flera låtar samtidigt :P

Hej!

Man kan ju också markera låten, höger klicka, välja info och där i fönstret som kommer upp

välja med vilket program den skall startas.

• 1 month later...

när jag brukar vilja spela upp en låt en snabbis så brukar jag klicka på mellanslag ;) det e skiitbra =D.. då spelas den upp snabbt och sen e det bara o klicka på mellanslag igen så slutar den :)

Hej!

Man kan ju också markera låten, höger klicka, välja info och där i fönstret som kommer upp

välja med vilket program den skall startas.

Är det en mediafil så finns även en mediaspelare med i Visa info-fönstret, så man kan starta den. Den ligger under rubriken "Översikt". Behöver inte välja ett speciellt program. :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...