Mudroom Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 Har precis kommit över (fått gratis) en Powerbook G4 som jag tänkte ha som surfdator. Gissa om jag blev förvånad när jag skulle koppla upp mig när jag kom hem. Det finns ingen ethernet-port! Är detta möjligt, jag trodde att det varit standard med nätverkskort typ de senaste 8-10 åren... Någon som vet hur man kan hitta ett airport-kort som man kan stoppa in i datorn. Jag har sett några på Blocket, men de vill ha 500 kr och uppåt. Känns som att det är mer än vad hala datorn är värd så det är jag inte beredd att betala. /Fredrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
ekstam Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 Det skall finnas bak på datorn? Fäll ner luckan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matrix Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 Alla Powerbook G4 ska vara försedda med ethernet-port. Annars är det en annan modell. Kolla en gång till. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcushedenstrom Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 Alla Powerbook G4 har ethernet. Powerbook i allmänhet har haft ethernet som standard sedan 1997. Edit: segade med avtryckaren där ett par minuter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarting Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Någon som vet hur man kan hitta ett airport-kort som man kan stoppa in i datorn. Jag har sett några på Blocket, men de vill ha 500 kr och uppåt. Känns som att det är mer än vad hala datorn är värd så det är jag inte beredd att betala. /Fredrik Runt tre hundra brukar de gå för på Tradera. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matrix Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Det finns ju kort för trådlöst som går att stoppa i PCMCIA porten så slipper man skruva med datorn. http://www.amazon.com/Motorola-Wireless-No...boutThisProduct Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mudroom Posted September 11, 2008 Author Share Posted September 11, 2008 Ja men se på attan! Det fanns en lucka att öppna! Pinsamt att inte hitta den själv . Någon som har ett airport-kort till salu som läser detta? /Fredrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.