Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Whale Communications Limited

vikarien

Recommended Posts

Hallå!

Tänkte bara höra mig för, har någon hört talas om företaget "Whale Communications Limited" som enligt dom själva ska ha kontor i London, England. Är det någon som hört någonting om dom, bra eller dåligt var vänligen skriv vad ni hört etc. här. All information är bra :)

MVH

vikarien

• 3 weeks later...

Hej.

Ja, jag har erfarenhet av Whale communications. Det är ett BLUFFÖRETAG som garanterat blåser dig på pengarna. Jag blev lurad att beställa en dator, samt betala denna, men mottog sen ingenting.

De är ganska avancerade i sina bedrägerier, uppträder under flera namn och använder sannolikt ett etablerat företag som täckmantel.

Jag har i dagsläget dragit in Konsument Europa som ska granska bedragarna, och jag kommer polisanmäla i dagarna.

Om du har några övriga uppgifter om företaget (tex. telefonnummer osv.) så tas det tacksamt emot.

Mvh Victor, blåst på en jävla massa pengar :(

Hehe...nej det är lätt att vara efterklok.

Deras förklaring var såklart att de tog in stora partier direkt från tillverkarland och att de sålde direkt från lager.

De var till och med så smarta att de försåg mig med ett tracking-id via fedex (vilket var mitt krav för betalning) där det uppgavs att paketet innehöll en dator som skulle skeppas till min adress.

Vad som sen hände var att de drog tillbaks ordern från fedex så paketet vände tillbaks...

@#%!!! big time m a o.

/Victor

Lätt att sitta här och vara efterklok...

Är väl som den gamla devisen: Är det för bra för att vara sant så är det säkert det också...

Men visst hade det varit kul att fyndat en MBP för 1/4 av priset. Men det är ju knappast troligt då Apple har järnkoll på sina distributörer och styr med järnhand priset på sina produkter. Där finns inte utrymme för en fri prissättning precis....

Ja, det är lätt att vara efterklok. Det är bara på grund av alla nederlag i livet man till sist lyckas bli "föreklok". Till slut tror man inte på ett djävla skit. Ungefär där är jag nu. :(

Hehe...nej det är lätt att vara efterklok.

Lätt att sitta här och vara efterklok...

Ja, det är lätt att vara efterklok.

Tre inlägg på rad som konstaterar samma sak! :borstatanderna:

Deras förklaring var såklart att de tog in stora partier direkt från tillverkarland och att de sålde direkt från lager.

Okej, så när man köper från Apple Store så lägger de på 3-400%?

Vill inte verka taskig, men du borde anat oråd...

Det är bara på grund av alla nederlag i livet man till sist lyckas bli "föreklok".

Till slut tror man inte på ett djävla skit. Ungefär där är jag nu. :(

Ha ha, skönt bitter ton.

Ha ha, skönt bitter ton.

:D

Ps. Det svåra i livet är att förena denna bitterhet med livsglädje. Enligt vissa psykologer lyckas man bäst med det när man är runt 60. I mitt fall har jag således 17 år kvar av övervägande lidande... :)

:D

Ps. Det svåra i livet är att förena denna bitterhet med livsglädje. Enligt vissa psykologer lyckas man bäst med det när man är runt 60. I mitt fall har jag således 17 år kvar av övervägande lidande... :)

Det låter ungefär som här då. Jag fyller iofs 44 snart, så det blir väl bara 16 år och 3 månader kvar för min del.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...