Hjulius Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 Någon som vet vem som egentligen sköter support för iPhone? Telia? Apple? Överallt möts jag bara av ändlösa FAQ i långa banor, jag vill prata, maila, chatta med en människa som kan något! Link to comment Share on other sites More sharing options...
slowmove Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 Telia ! I sverige ska all reklamation, support etc skötas av butiken som sålt produkten. Dock kan du ju självklart ringa apples supportavdelning (nummer finns på hemsidan). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hjulius Posted September 10, 2008 Author Share Posted September 10, 2008 Telia !I sverige ska all reklamation, support etc skötas av butiken som sålt produkten. Dock kan du ju självklart ringa apples supportavdelning (nummer finns på hemsidan). Tack! Då får vi se vad Telia kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
slowmove Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 Telia kan ingenting. Dels sitter supporten oftast på något callcenter uppe i norrland och dels så har de som jobbar där ingen anknytning till telia mer än ett par papper de får. Om de inte kan svara - be om att bli skickad vidare till någon som kan ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
slowmove Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 Fast å andra sidan hellre att de säljer spel till mac utan support än att mac blir helt utan spel...kanske...jag spelar inte själv, men borde ju vara så tycker jag iallafall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
slowmove Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 Google är oftast den överlägset bästa supporten all info på nätet överträffar telesupport ganska lätt Link to comment Share on other sites More sharing options...
henco Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 Vad är det för fel du har då som är så speciellt att ingen kan hjälpa till? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hjulius Posted September 10, 2008 Author Share Posted September 10, 2008 Vad är det för fel du har då som är så speciellt att ingen kan hjälpa till? https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=79618 https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=79615 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattu Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 Telia kan ingenting. Dels sitter supporten oftast på något callcenter uppe i norrland och dels så har de som jobbar där ingen anknytning till telia mer än ett par papper de får. Om de inte kan svara - be om att bli skickad vidare till någon som kan ! Lilla gubben, I hate to say it men där har du helt fel. Det finns en s.k. multimediahelpdesk hos Telia - inte extern - som kör support på iPhone och de är faktiskt certade av Apple. Faktum är att Telia har extremt lite outsourcad support, till skillnad från många andra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
slowmove Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 Men vad jag fick veta förra året så har telias support ungefär 24% uppklarade supportfall... Link to comment Share on other sites More sharing options...
zappe Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=79618 https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=79615 Den första har du ju redan fått svar på och den andra väntar på svar från dig så vet inte riktigt varför du klagar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
threviel Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 Men vad jag fick veta förra året så har telias support ungefär 24% uppklarade supportfall... Vilken support menar du? Bredbandssupporten? Mobila supporten? Multimedia-supporten? Hemsidesupporten? iPhone-supporten? Företag eller privat? Telia har många support-avdelningar. För att parafrasera Mattu. Lilla gubben, kan du inte ta och kolla upp lite innan du skriver. Som en liten fotnot kan jag tillägga att bredbandssupporten för privatkunder på Telia utnämndes till nordens bästa support förra året. http://www.telia.se/privat/katalog/VisaPro...annelId=-103973 Link to comment Share on other sites More sharing options...
daphox Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 Många här som jobbar på Telia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattu Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Men vad jag fick veta förra året så har telias support ungefär 24% uppklarade supportfall... Källan är ju intressant i detta fall. Men det är skit samma. Hade man haft en så extremt låg uppklarningsprocent hade man gått under, så de uppgifterna är inte bara felaktiga och knapphändiga, utan ett typiskt påhitt från någon som inte gillar Telia. Och det får man väl göra - god knows att jag inte heller älskar företaget dagarna i ända - men det där kan vem som helst se är en ren fabrikation. Faktum är att det allra mesta faktiskt blir avhjälpt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
slowmove Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Källan är ju intressant i detta fall. Men det är skit samma. Hade man haft en så extremt låg uppklarningsprocent hade man gått under, så de uppgifterna är inte bara felaktiga och knapphändiga, utan ett typiskt påhitt från någon som inte gillar Telia. Och det får man väl göra - god knows att jag inte heller älskar företaget dagarna i ända - men det där kan vem som helst se är en ren fabrikation. Faktum är att det allra mesta faktiskt blir avhjälpt. Jag kan inte säga att källan är säker så är det som ni säger att den är fel så är den säkert det. Det är ingen siffra jag hittat på själv utan jag fick den av en som jobbar som chef på en Supportavdelning som fick ta del av siffror för telia, comhem m.fl. Så sorry om den är fel, jag gick på min källa utan att granska den då ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattu Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Jag kan inte säga att källan är säker så är det som ni säger att den är fel så är den säkert det. Det är ingen siffra jag hittat på själv utan jag fick den av en som jobbar som chef på en Supportavdelning som fick ta del av siffror för telia, comhem m.fl. Så sorry om den är fel, jag gick på min källa utan att granska den då ! Lugnt. Men håll med om att det vore märkligt om din källa fått ta del av koordinerad intern information från konkurrerande bolag. Jag tror inte att han har fått tag på några verkliga uppgifter, och har han det har han feltolkat dem grovt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hjulius Posted September 11, 2008 Author Share Posted September 11, 2008 Den första har du ju redan fått svar på och den andra väntar på svar från dig så vet inte riktigt varför du klagar. Klagar inte... Nu har jag få´tt fungerande lösningar på båda problemen här på forument, utan att ringa support! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Golfareninsweden Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Telia skickar iPhone till Anovo Nordic i Kristinehamn för att sedan skickas till sedan till Anovo Nordic Nacka. www.anovo.se Christian Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.