Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Support för iPhone?!

Hjulius

Recommended Posts

Någon som vet vem som egentligen sköter support för iPhone?

Telia? Apple?

Överallt möts jag bara av ändlösa FAQ i långa banor, jag vill prata, maila, chatta med en människa som kan något! :armskeptisk:

Telia !

I sverige ska all reklamation, support etc skötas av butiken som sålt produkten. Dock kan du ju självklart ringa apples supportavdelning (nummer finns på hemsidan).

Telia !

I sverige ska all reklamation, support etc skötas av butiken som sålt produkten. Dock kan du ju självklart ringa apples supportavdelning (nummer finns på hemsidan).

Tack!

Då får vi se vad Telia kan. :armskeptisk:

Telia kan ingenting. Dels sitter supporten oftast på något callcenter uppe i norrland och dels så har de som jobbar där ingen anknytning till telia mer än ett par papper de får. Om de inte kan svara - be om att bli skickad vidare till någon som kan !

Fast å andra sidan hellre att de säljer spel till mac utan support än att mac blir helt utan spel...kanske...jag spelar inte själv, men borde ju vara så tycker jag iallafall.

Google är oftast den överlägset bästa supporten ;) all info på nätet överträffar telesupport ganska lätt

Telia kan ingenting. Dels sitter supporten oftast på något callcenter uppe i norrland och dels så har de som jobbar där ingen anknytning till telia mer än ett par papper de får. Om de inte kan svara - be om att bli skickad vidare till någon som kan !

Lilla gubben, I hate to say it men där har du helt fel. Det finns en s.k. multimediahelpdesk hos Telia - inte extern - som kör support på iPhone och de är faktiskt certade av Apple. Faktum är att Telia har extremt lite outsourcad support, till skillnad från många andra.

Men vad jag fick veta förra året så har telias support ungefär 24% uppklarade supportfall...

Men vad jag fick veta förra året så har telias support ungefär 24% uppklarade supportfall...

Vilken support menar du? Bredbandssupporten? Mobila supporten? Multimedia-supporten? Hemsidesupporten? iPhone-supporten? Företag eller privat? Telia har många support-avdelningar.

För att parafrasera Mattu. Lilla gubben, kan du inte ta och kolla upp lite innan du skriver.

Som en liten fotnot kan jag tillägga att bredbandssupporten för privatkunder på Telia utnämndes till nordens bästa support förra året. http://www.telia.se/privat/katalog/VisaPro...annelId=-103973

Källan är ju intressant i detta fall. Men det är skit samma. Hade man haft en så extremt låg uppklarningsprocent hade man gått under, så de uppgifterna är inte bara felaktiga och knapphändiga, utan ett typiskt påhitt från någon som inte gillar Telia. Och det får man väl göra - god knows att jag inte heller älskar företaget dagarna i ända - men det där kan vem som helst se är en ren fabrikation. Faktum är att det allra mesta faktiskt blir avhjälpt.

Källan är ju intressant i detta fall. Men det är skit samma. Hade man haft en så extremt låg uppklarningsprocent hade man gått under, så de uppgifterna är inte bara felaktiga och knapphändiga, utan ett typiskt påhitt från någon som inte gillar Telia. Och det får man väl göra - god knows att jag inte heller älskar företaget dagarna i ända - men det där kan vem som helst se är en ren fabrikation. Faktum är att det allra mesta faktiskt blir avhjälpt.

Jag kan inte säga att källan är säker så är det som ni säger att den är fel så är den säkert det. Det är ingen siffra jag hittat på själv utan jag fick den av en som jobbar som chef på en Supportavdelning som fick ta del av siffror för telia, comhem m.fl.

Så sorry om den är fel, jag gick på min källa utan att granska den då !

Jag kan inte säga att källan är säker så är det som ni säger att den är fel så är den säkert det. Det är ingen siffra jag hittat på själv utan jag fick den av en som jobbar som chef på en Supportavdelning som fick ta del av siffror för telia, comhem m.fl.

Så sorry om den är fel, jag gick på min källa utan att granska den då !

Lugnt. Men håll med om att det vore märkligt om din källa fått ta del av koordinerad intern information från konkurrerande bolag. Jag tror inte att han har fått tag på några verkliga uppgifter, och har han det har han feltolkat dem grovt.

Den första har du ju redan fått svar på och den andra väntar på svar från dig så vet inte riktigt varför du klagar.

Klagar inte... :whistling:

Nu har jag få´tt fungerande lösningar på båda problemen här på forument, utan att ringa support! :rolleyes:

Golfareninsweden

Telia skickar iPhone till Anovo Nordic i Kristinehamn för att sedan skickas till sedan till Anovo Nordic Nacka.

www.anovo.se

Christian

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...