Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Genius - största nyheten i nya iTunes


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

  • Svars 63
  • Created
  • Senaste svar
Genrer ska bort. Artister och Album skall vara kvar. Hela fältet går att få bort, men det är som sagt bara Genrer jag vill ha bort.

 

Skriv i terminalen: defaults write com.apple.itunes show-genre-when-browsing -bool FALSE

 

Start om iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriv i terminalen: defaults write com.apple.itunes show-genre-when-browsing -bool FALSE

 

Start om iTunes.

Ja, det fungerar utmärkt. Välj att klistra in ovanstående under Arkiv/Nytt kommando... och Kör. :ThumbsUp: (Man får tillbaka genre om man skriver samma fast byter ut FALSE mot TRUE).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar nya iTunes, även om det inte är så jättemånga nya saker.

Positivt är Genius, nya bildeffekten och att man kan ändra all typ av information för flera objekt samtidigt.

Negativt är den nya albumvisaren. I alla fall än så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Genious, nja inte så värst, va?

 

post-28798-1221153375_thumb.png

 

Tyckte väl inte den var så tokig. Är t.o.m. smått imponerad av att Vai fick hamna bland DT.

Men hursomhelst så ska den väl bli smartare med tiden, som jag fattat det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Genious, nja inte så värst, va?

 

post-28798-1221153375_thumb.png

Var du journalist? Inte musikdito väl, dom där artisterna var väl inte de mest creddiga... Men helt i min smak! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var du journalist? Inte musikdito väl, dom där artisterna var väl inte de mest creddiga... Men helt i min smak! :ThumbsUp:

Är journalist. Recenserade tidigare hårdrocksskivor... :D Gött mos med denna musik... :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är journalist. Recenserade tidigare hårdrocksskivor... :D Gött mos med denna musik... :galetglad:

Fantastiskt. Iofs har musikjournalistiken i detta land blivit åtskilligt mycket bättre, förr i tiden kunde man ju gladeligen låta något popsnöre recensera Judas Priest...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den tuggar igenom mina 10675 låtar just nu, får väl se i morgon hur genial den är...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina 5000 låtar var igenomtuggade på några enstaka minuter... genius är najs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Genious, nja inte så värst, va?

 

Håller med, det var väl inget vidare.

Nya albumvisningen däremot var riktigt fint, och möjligheten att förstora / förminska ala iPhoto.

Detta skulle väl kunna bakas in i iPod Touch / iPhone också.

Man ser alla album i ett rutnät, nyper och har sig för att zooma in och ut.

Petar man på ett album dyker det vanliga Now-playing-läget upp,

och vill man tillbaka till rutnätet drar man fingrarna ifrån varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur fick ni igång det? jag gick in och valde att starta det i iTunes och sen pluggade jag i luren. (har inte på att den ska synka utan jag sköter allt manuellt, men borde la funka ändå lr?)

 

jag får upp genius i playlist i luren, och även knappen när man spelar en låt och vill få den gjord direkt men när jag klickar där säger dom att Genius spellistor inte är aktiverat och att jag måste aktivera det i iTunes.. hmm men när jag klickar på menyn Affär står det "Stäng av Genius" så det borde va igång tkr man? har testat att göra om detta (stänga av, aktivera och sedan koppla in luran) en gång.

 

när jag går till bibloteket och testar klicka på Genius knappen där (den finns i höger hörn där, men inte när jag går in på musiken på telefonen) så känner den inte igen någon av mina låtar (bla. Viva la vida etc.), och det hjälper inte att uppdatera Genius.

 

luddigt förklarat kanske men, tja, hoppas ni kan hjälpa mig.

 

edit: nu vete fan va som hänt här (hehe) nu verkar de vara lite mer igång men såfort jag vill skapa en lista säger den bara till mig att det inte finns tillräckligt med relaterade låtar vilket är skumt för jag har testat 5 olika artister och jag har flera album av samma artist så en lista med iaf 1-2 låtar borde den väl kunna fixa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kör den ens efter genrer? Jag menar jag har inte det inställt på många låtar alls och genius fungerar hur bra som helst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kör den ens efter genrer? Jag menar jag har inte det inställt på många låtar alls och genius fungerar hur bra som helst...

 

Den använder sig av i princip all information som finns om låten, inkl antal spelningar, betyg osv.

Detta jämförs med andras info om låtarna, och på något sätt skapas nåt smart system för att beräkna vilka låtar som passar bäst ihop för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade en låt till... Det blev ett riktigt roligt resultat... :lol:

 

Bulls on parade/RATM, Rosanna/Toto, Walk of Life/Dire Straits, To Be With You/Mr. Big, Born To Run/Brucan????? Alla liknas vid Peter Gabriels Sledgehammer!!!! Nänänänä... :utskallning:

 

post-28798-1221768176_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte alls så nöjd med Genius. 80% av låtarna i mitt bibliotek är geniet inte tillgängligt för, och de listor som blir är helt tagna ur luften.

Kanske blir bättre vad vet jag, men än så länge är jag inte imponerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt att det är så olika...för mig fungerar det sjukt bra både med de gamla bob dylan-dängorna men också med svensk pop.

Förresten kom det upp en ruta igår "uppdaterar genius-info" eller något sådant, och jag har inte skaffat någon ny musik så antagligen så ändras väl resultat vartefter byggt då på dessa sociala rekommendationer gällande vad folk köpt etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, verkligen konstigt. Fungerar riktigt bra hos mig och alla låtarna i min Genuis-lista passar faktiskt ihop, jag har ett musikbibliotek om ca. 1TB. Kanske ni andra som har för litet urval :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ngn som fattar hur den kan jämföra Vivaldi med Dragonforce, Motörhead och Sonata Arctica?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ngn som fattar hur den kan jämföra Vivaldi med Dragonforce, Motörhead och Sonata Arctica?

 

Då är det ju nåt knäppt fel.

 

För mig funkar det riktigt bra, även om den mesta musiken i mitt bibliotek har någorlunda liknande genrer. Dock verkar den enbart lägga till låtar i Genius-listan som finns att köpa i iTunes Store, vilket gör att jag t.ex. aldrig får upp någon Beatles.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...