achrya Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 eftersom jag lyssnade allt för noga på er när ni sa att iTunes kopierade orginalfilerna därför kunde man kasta dem så gjorde jag det. och nu hittar den ingen musik. och allt är borta. så frågan är hur fan får jag tillbaka all min musik. jag är MYCKET beroende av den så jag hoppas det finns något program så jag kan få tillbaka den.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
achrya Posted September 8, 2008 Author Share Posted September 8, 2008 Dessutom bör jag tillägga att jag skulle offra alla mina kroppsdelar utom öronen för att få tillbaka den här musiken. och ni förstår inte vad ni gör för mig om ni hjälper mig. jag vill i princip klappa ihop och dö om det inte går att ordna. så ja beeer er att ni som kan. snälla ge mig en hint om vad jag kan göra. ni får vad ni vill! Link to comment Share on other sites More sharing options...
daphox Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Har du tömt papperskorgen? I.s.f. titta i den & dra ut det som finns där... Har du tittat i musikmappen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
achrya Posted September 8, 2008 Author Share Posted September 8, 2008 Har du tömt papperskorgen? I.s.f. titta i den & dra ut det som finns där... Har du tittat i musikmappen? klart jag tittat i papperskorgen den är tom tom tom tom. och musikmappen är tom tom tom tom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daphox Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Det som är förvirrande är att du säger "originalfilerna"? Var låg de? Om man har original antyder det att det borde finnas kopior nånstans. i Itunes under fliken "avancerat" -> "allmänt" är/var "kopiera filer" ikryssad? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Har du ingen backup? Då är det programmet Data Resque som gäller. Och du ska INTE ENS RÖRA Macen innan du kört programmet. Till sist behöver du en (extern) hårddisk att lägga återskapade filer på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
achrya Posted September 8, 2008 Author Share Posted September 8, 2008 finns ingen sådan flik under avancerat. men troligen inte. eftersom itunes inte hittar filerna så är det alltså borta. och vad jag vill är alltså få tillbaka de filerna som ÄR kastade. Link to comment Share on other sites More sharing options...
achrya Posted September 8, 2008 Author Share Posted September 8, 2008 och det programmet var ju inge vidare lätt att få tag på med serienummer så det ser ganska kört ut för övrigt jo jag har backup men har mycket musik jag laddat ner senaste veckan som jag inte hunnit köra någon backup på Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uncle Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Som sagt så skaffa ett program som kan åteskapa filer som kastats. Data Rescue sade någon; det programmet har jag ingen erfarenhet av. Men du behöver ett sådant program. Och som sagt, Rör inte din dator: Allt som sparas kan sparas på den plats en musikfil låg, så att den blir överskriven! När man nyttjar iTunes så kopierar den in KOPIOR av filerna in i ditt iTunesbibliotek ( användare/musik/iTunes...). Men tar man bort dessa så finns ingen musik kvar som kan hittas i iTunes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 och det programmet var ju inge vidare lätt att få tag på med serienummer så det ser ganska kört ut Vad då? Det är ju bara att plocka fram kreditkortet och köpa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grodkungen2 Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Om de e så viktiga att du dör utan vilerna är dem väl värda att betals några kronor för att få tillbaka!?!?!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uncle Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Är allt "fultankat" så har du knappast förlorat så mycket. Upphovsmännen till musiken är nog de största förlorarna pga utebliven försäljning av några alster...:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
achrya Posted September 8, 2008 Author Share Posted September 8, 2008 jag äger fan inte en krona så lite svårt att betala för något program faktiskt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phobos Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 jag äger fan inte en krona så lite svårt att betala för något program faktiskt. Om det bara är fultankad musik är det väl inget problem att göra om proceduren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
achrya Posted September 8, 2008 Author Share Posted September 8, 2008 tack för all sympati ni ger mig jag ska ladda om all musik jajjamen. oroa er inte för mig. hej hopp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 oroa er inte för mig. Nej då. Jag ska bara oroa mig för artisterna som inte får betalt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
achrya Posted September 8, 2008 Author Share Posted September 8, 2008 ni behöver inte oroa er för att musikerna inte ska få betalt. jag är en stor musikälskare. och köper av skiver vart efter jag får pengar. men är man arbetslös KAN man inte köpa alla skiver på en gång. men ni får ha era åsikter givetvis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
katzenklavier Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Nej då. Jag ska bara oroa mig för artisterna som inte får betalt. Ååååh det är så synd om de stackars fattiga miljonärerna Hur ska de få råd till mat? De kommer ju svälta ihjäl! Link to comment Share on other sites More sharing options...
daphox Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Ååååh det är så synd om de stackars fattiga miljonärerna Hur menar du? Att alla artister är miljonärer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grisstian Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Ååååh det är så synd om de stackars fattiga miljonärerna Hur ska de få råd till mat? De kommer ju svälta ihjäl! Ja, för en majoritet av alla artister är ju miljonärer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gaze Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Dödfödd diskussion, som alltid, vilket ingen någonsin verkar lära sig. Hur som, achyra, du får investera lite om du vill ha filerna tillbaka. Nästa gång får du ta och kolla i iTunes inställningar att den verkligen kopierar filerna innan du tar bort dem. Förstår hur du känner dig, skulle jag bli av med all min musik skulle jag få totalfnatt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Ååååh det är så synd om de stackars fattiga miljonärerna Hur ska de få råd till mat? De kommer ju svälta ihjäl! Ja, för en majoritet av alla artister är ju miljonärer. Jag hoppas ni var ironiska. Från STIMs hemsida: "Stim - Svenska Tonsättares Internationella Musikbyrå - är en ekonomisk förening som ägs av sina medlemmar. Stim bildades 1923 och har i dag cirka 50 000 anslutna medlemmar." Hur många av de 50000 tonsättarna tror ni på fullt allvar är miljonärer? Och ÄVEN de som är miljonärer ska ju ha betalt för sin musik, eller hur? Ni köper ju möbler på IKEA, trots att Ingvar Kamprad näppeligen behöver mer pengar för egen del. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grisstian Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Jag hoppas ni var ironiska. Från STIMs hemsida: "Stim - Svenska Tonsättares Internationella Musikbyrå - är en ekonomisk förening som ägs av sina medlemmar. Stim bildades 1923 och har i dag cirka 50 000 anslutna medlemmar." Hur många av de 50000 tonsättarna tror ni på fullt allvar är miljonärer? Och ÄVEN de som är miljonärer ska ju ha betalt för sin musik, eller hur? Ni köper ju möbler på IKEA, trots att Ingvar Kamprad näppeligen behöver mer pengar för egen del. Ledsen Telly, jag glömde att ironi inte går fram i skriven text, åtminstone inte utan en lämplig smiley! Offtopic: Jag handlar gärna och mycket på IKEA. Ingvar är en reko kille. Har sett honom vandra omkring på IKEA Älmhult ett par gånger. Äkta träskor har han på sig. EDIT: Stavfel Link to comment Share on other sites More sharing options...
daphox Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Ledsen Telly, jag glömde att ironi inte går fram i skriven text, åtminstone inte utan en lämplig smiley! Jodå, det går fram tydligt & bra. Upp till läsaren att orka tolka. Smileys är så onödigt & fegt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
katzenklavier Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Hur menar du? Att alla artister är miljonärer? Inte alls, men de flesta artister som får sin musik nerladdad tjänar faktiskt en hel del, men det gäller ju inte alla. Skulle dock tro att de flesta musiker som får sin musik nerladdad klarar sig på lönen de får. Ja, för en majoritet av alla artister är ju miljonärer. Absolut! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.