2mkr Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 Jag var in på Telia idag och köpte denna för 325:-. Den kostar 225:- på AppleStore men jag orkade inte vänta. Jag ville ha möjlighet att ladda min mobil vid datorn samt vid sängen utan att behöva flytta en massa kablar. Jag blev mäkta irriterad när jag märkte att jag betalat 325:- för en plastbit med en loopad kontakt. Dvs ingen kabel, endast docken. Helt värdelös grej för det priset. Ett tips/varning till alla andra som funderar på att köpa denna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daphox Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 Den kostar 225:- på AppleStore men jag orkade inte vänta. Ink. frakt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
StevenHyde Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 På 1G iPhone så ingick docken Link to comment Share on other sites More sharing options...
iPhoneLasse Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 Ett måste att ha stående bredvid iMacen, mkt smidigt att bara kunna stoppa dit den när man kommer hem från plugget och batteriet sviktar.. Snygg är dockan också. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmo Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 Ink. frakt? Det blev 275 kr för mig inklusive frakt från Apple Store. Kan hålla med om att det är i saftigaste laget. De kunde åtminstone skickat med en USB-kabel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
henco Posted September 6, 2008 Share Posted September 6, 2008 Kablen följer ju med telefonen, varför ha en extra? Dockan är så nödvändig att man bara måste ha en. Har man bara ett jobb så är ju priset för den vad man tjänar på fikarasten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ero Posted September 6, 2008 Share Posted September 6, 2008 Kablen följer ju med telefonen, varför ha en extra? Dockan är så nödvändig att man bara måste ha en. Har man bara ett jobb så är ju priset för den vad man tjänar på fikarasten Vad jobbar du med? En fikarast brukar ligga på 15 minuter, tjänar du +200kr på den korta stunden?! Inte illa! Jag skulle gärna ha två kablar, en till datorn och en till laddaren i sovrummet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmo Posted September 6, 2008 Share Posted September 6, 2008 Kablen följer ju med telefonen, varför ha en extra? Dockan är så nödvändig att man bara måste ha en. Har man bara ett jobb så är ju priset för den vad man tjänar på fikarasten Precis av samma anledning som Ero vill ha en till kabel vill jag också ha två. En till datorn och en till laddaren i sovrummet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valter10 Posted September 6, 2008 Share Posted September 6, 2008 Jag fattar inte vad man ska ha en docka till när man reda har en usbkabel som man kan stoppa in i macen och ladda, kan någon förklara vad man ska ha en sådan hära docka till. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2mkr Posted September 6, 2008 Author Share Posted September 6, 2008 Jag fattar inte vad man ska ha en docka till när man reda har en usbkabel som man kan stoppa in i macen och ladda, kan någon förklara vad man ska ha en sådan hära docka till. Det är snyggt, smidigt och ger en bättre översikt på telefonen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcushedenstrom Posted September 6, 2008 Share Posted September 6, 2008 Precis var ovanstående skrev. Utan dockan få ju luren ligga och skräpa på bordet när man kopplar in den. Det är suveränt att ha en dockstation att plugga in den i. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OscariMac Posted September 6, 2008 Share Posted September 6, 2008 Jag har universaldockan när jag laddar den på natten (i eluttaget) och 3g-dockan till datorn. Tycker att det är ett måste! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valter10 Posted September 6, 2008 Share Posted September 6, 2008 Vad menar ni med att den ligger och skräpar på bordet, det gör väl inget att den ligger där! Det är ett lite onödigt pris för en plastbit att kosta 250 spänn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Northwiz Posted September 6, 2008 Share Posted September 6, 2008 Vad menar ni med att den ligger och skräpar på bordet, det gör väl inget att den ligger där! Det är ett lite onödigt pris för en plastbit att kosta 250 spänn. Nä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henco Posted September 6, 2008 Share Posted September 6, 2008 Kanske överdrev lite om fikarasten Det var ett uttryck som en kompis till mig brukade använda förut när jag själv var arbetslös och inte hade råd med någon. Han sa "Det tjänar jag när jag sitter på dass". Alltid retar det ju någon Men hur som helst en docka är nödvändig Snygg + funktionell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Byggarebob Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 Om den är billig, dyr, prisvärd eller inte prisvärd är ju helt upp till ens egna preferenser. iPhone är nog att betrakta som en av de dyrare mobiltelefonerna och då borde man vara införstådd i att tillbehören också ligger på en hög nivå kostnadsmässigt. Det är ju väldigt sällan som en dyr produkt har billiga tillbehör, jag förväntar mig exempelvis inte att en original fälg till min Jaguar ligger på samma prisnivå som grannens Skoda. Personligen anser jag att en docka är ett måste, kan dock hålla med om de som tycker att det borde ingått men men... Beställde min igår på Apple.se och ser fram emot leverans! Däremot så undrar jag hur pass stabilt telefonen står i dockan? Tillräckligt stabilt för att låta telefonen stå i dockan samtidigt som man trycker in siffror för att ringa upp någon för att sedan använda headsetet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
henco Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 Många tycker nog att iPhone är dyr i förhållande mot vad man får i form av uteblivna funktioner, men för mig har den allt och lite till och är därför värd varenda krona! Hade känts fel om man inte köpt någon docka, den är ju som en del av produkten. Men måste hålla med om att det är lite snålt att inte skicka med den från början som var fallet med första iPhone. Den känns till och med mer exklusiv än iPhone 3G. Men den ar ju något dyrare från början med. Hur som helst, iPhonen står som gjutet i dockan. På den första iPhonen så glappar den något i sin docka. Medan iPhone 3G står som gjutet som sagt Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimH Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 Håller med om att iPhone 3G Dock inte är så billig. Lite billigare på Apple Store (225 kr + frakt) än hos Telia (329 kr) där jag köpte den. Men som sagt, riktigt snygg och funktionell. En sak som är lite synd men logiskt är att man inte kan docka den om man har silikon-skydd på. Då blir den för tjock. Och eftersom skyddet är för jobbigt att ta av och på varje dag så har jag kört genom USB ändå. Men kommer använda Dockan mer senare tänkte jag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Northwiz Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 Håller med om att iPhone 3G Dock inte är så billig. Lite billigare på Apple Store (225 kr + frakt) än hos Telia (329 kr) där jag köpte den. Men som sagt, riktigt snygg och funktionell. En sak som är lite synd men logiskt är att man inte kan docka den om man har silikon-skydd på. Då blir den för tjock. Och eftersom skyddet är för jobbigt att ta av och på varje dag så har jag kört genom USB ändå. Men kommer använda Dockan mer senare tänkte jag. Griffin Form Nu - omslag, skydd med en nederdel som du kan ta av. Då passar telefonen i dockan. 200 spänn hos Dustin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ero Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 Kanske överdrev lite om fikarasten Det var ett uttryck som en kompis till mig brukade använda förut när jag själv var arbetslös och inte hade råd med någon. Han sa "Det tjänar jag när jag sitter på dass". Alltid retar det ju någon Men hur som helst en docka är nödvändig Snygg + funktionell. Jag som var påväg att skicka dig mitt CV Docken/dockan (?) tycker jag är i lite saftigaste taget, väntar tills jag hittar någon härlig kopia ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alvedon Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 Hittade den här dockan som kanske kan vara ett alternativ, ngn som vet ngt mer om den eller företaget? Priset känns ju mer ok än AppleStore : iPhone 3G dock - Mailshop Sverige 159 + 39 frakt = 198:- totalt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Graget Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 På jobbet har jag min iPhone står i den lilla genomskinliga plastbiten som man fick till sin iPod touch. Den står väldigt stadigt i den faktiskt och så tycker jag att det ser snyggt ut när den nästan som svävar. :-) Det är precis så att den sätter sig fast i den... (kommer inte riktigt ner i skåran som iPoden men den funkar utmärkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xelo Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 Har en Universal Dock till min touch (finns ingen annan som funkar). Håller med om att den är sjukt oprisvärd. Tyvärr, för den är väldigt snygg och smidig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.