Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Förslag på bra högtalare till Imac

Valter10

Recommended Posts

Hejsan,

Har någon nåt bra tips på högtalare till imacen? Ska vara bra för att spela upp musik från itunes med bland annat.

Priset ska vara mellan 1000 och 2000 kr.

Jag använder dessa: Logitech Z-2300, visseligen till en MBP men dator spelar ju ingen roll.

Ruggit prisvärda högtalare, kolla bara kommentarerna på prisjakt!

Harman Kardon Soundsticks 2 ska vara ritkigt bra enligt många recensioner och tester. Passar utmärkt till iMac.

Jag skulle kolla upp dem.

Edit: Men logitecharna verkar ju inte så dumma de heller. Lite fula dock tycker jag.

Jag valde för ett tag sen att köra på ett par Logitech Z-4. Det var nog inget bra val.

Själv har jag HK Soundsticks ll till min Mini och dom är väldigt bra. Till saken hör att jag hade JBL Creature tidigare men HK spelar i en helt annan division. Det är som dag och natt. HK är helt enkelt en mkt bättre högtalare som levererar ett bra ljud till ett vettigt pris. Det är ett 2,1 system vilket innebär att det är en basmodul och två satelliter som du antingen kan ställa på bordet eller hänga upp i på väggen framför dig. Det är en rund ring som man kan svänga därav den dubbla funktionen antingen stå på bord eller hänga på vägg. Fast att ställa dom på datorbordet är helt enkelt det bästa.

Datorn jag har är en Mac Mini men det torde inte vara ngn skillnad mellan den och IMac om du kör med iTunes.

Jag tycker att logitechs Z300 var fett snygga medans Harman Kardon Soundsticks inte ser lika snygga ut enligt mig speciellt inte bashögtalarn, Annars så har dem väl säkert ungefär lika bra ljud skulle jag tro.

Tack för tipsen!

Skulle kört på Z300 då, de är ju trots allt några hundringar billigare.

Dock förstår jag inte riktigt hur man kan tycka att de är "fett snygga", enligt mig ser de ut som vilka grå/silvertråkiga randomhögtalare som helst.

Men jag respekterar din åsikt, smaken är som baken.

Även jag respekterar din åsikt om "fett snygga" även om jag inte håller med. Ett litet påpekande bara, basen till Soundstick ll sätter du under bordet där datorn står eller ngt annat bord för den delen. I vilket fall som helst är det inget du ser varje dag utan den göms helt enkelt ...

I alla fulla fall lycka till med ditt köp vad det än blir ...

Ett litet påpekande bara, basen till Soundstick ll sätter du under bordet där datorn står eller ngt annat bord för den delen. I vilket fall som helst är det inget du ser varje dag utan den göms helt enkelt ...

Varför skulle man vilja ha en 24" Imac under bordet. Blir ju grymt jobbigt att sitta där och surfa, för att inte tala om att redigera bilder i ett par timmar. :hihihi:

Edit: Men logitecharna verkar ju inte så dumma de heller. Lite fula dock tycker jag.

Jag valde för ett tag sen att köra på ett par Logitech Z-4. Det var nog inget bra val.

Nej, Z-4 är ett riktigt lågvattenmärke. Vill man ha bra ljudkvalitet kan man lika gärna köpa en brödrost för samma pengar. Då får man åtminstone goda mackor på morgonen på köpet och dessutom, för de pengarna, en förbannat snygg brödrost. Generellt håller jag inte Logitech högt, men jag har inte lyssnat på de andra som nämns i tråden så jag skall inte uttala mig om dem.

På jobbet ställde jag upp en imac 24" och demokörde denna med dess inbyggda högtalare innan kollegan kom med tipset om att koppla in hk:s soundsticks villket vi senare gjorde och det visade sig vara ett klockrent paket, både ur ljudsynpunkt och rent estetiskt. Kan varmt rekommendera hk:s soundsticks till imac:en

Som några andra har nämnt så är Harman Kardon Soundsticks II riktigt bra, har själv och är mycket nöjd till det priset. Mycket snygga dessutom.

Tack för svaren allesammans,

jag tror nog att jag ska skaffa mig Harman kardon soundsticks II nu när nästan alla har rekommenderat den!

Nej, Z-4 är ett riktigt lågvattenmärke. Vill man ha bra ljudkvalitet kan man lika gärna köpa en brödrost för samma pengar. Då får man åtminstone goda mackor på morgonen på köpet och dessutom, för de pengarna, en förbannat snygg brödrost. Generellt håller jag inte Logitech högt, men jag har inte lyssnat på de andra som nämns i tråden så jag skall inte uttala mig om dem.

Jag har Z-4 och dem är inte i världsklass, men dem är inte heller så värdelösa som du beskriver dem.

Prisvärda och snygga.

Varför skulle man vilja ha en 24" Imac under bordet. Blir ju grymt jobbigt att sitta där och surfa, för att inte tala om att redigera bilder i ett par timmar. :hihihi:

He he fick mig ett riktigt gott skratt så här på morgonkvisten !!!! :skrattaat:

Är det någon av er som vet om det är möjligt genom någon kabel kunna spela tvspel(playstation 3) på imacskärmen?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...