Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Har du jailbreakat din iPhone 3G?

Tjoho0

Har du jailbreakat din iPhone 3G?  

86 members have voted

1. 1. Har du jailbreakat din iPhone 3G?

• Ja
      27
    • Nej
      59

Recommended Posts

Nej, vill inte riskera garantin när mjukvaran(?) är i det stadiet det är nu med mycket strul osv.

Kanske i framtiden iom program som Qik och Videoinspelning osv.

Tänker som slowmove + att den fungerar ändå så bra som den är. Jag är en av dom som inte har behov av MMS så jag klagar inte. Och teman har jag inget behov av heller. Min iPhone gen 1 känns till och med lite sämre nu med nyare mjukvara + upplåsning så det vill jag inte riskera på min iPhone 3G

Tänker som slowmove + att den fungerar ändå så bra som den är. Jag är en av dom som inte har behov av MMS så jag klagar inte. Och teman har jag inget behov av heller. Min iPhone gen 1 känns till och med lite sämre nu med nyare mjukvara + upplåsning så det vill jag inte riskera på min iPhone 3G

Samma för mig, tycker att min gamla iPhone fungerar riktigt illa efter jailbreak med senaste firmware. Orkar inte klödda med det nu när man inte behöver på min nya.

Tänkte "Why not" när den ändå går att återställa precis när jag vill.. Tycker dock inte att en helt ny värld har öppnat sig :)

Visst, ett par tre bra och roliga saker har jag ju addat men på det hela taget - meh..

nej.

Varför göra det? det är apple som ska ändra på sin attityd så vi slipper "knäcka" telefonen.

Ja. Givetvis. Utan jailbreak är Iphone rätt värdelös.

Nej, det är enklare att uppdatera och de program jag behöver finns i App Store.

Mycket dåligt om windows mobiler.. men de begränsar iaf inte mobilerna så mycket som Apple gör.. funderar på en HTC touch PRO ändå....

Mycket dåligt om windows mobiler.. men de begränsar iaf inte mobilerna så mycket som Apple gör.. funderar på en HTC touch PRO ändå....

Men där är ju Windows begränsningen? Eller hur menar du?

Oj.. Hela mitt medelande kom inte med :P Haha

Nej jag menar att jag hört lite saker om Windowsmobiler men JAg stör mig ganska kraftigt på hur apple sätter hinder o spärrar i alla sina saker.

stor apple fan men som sagt vet inte om jag pallar plus att keyboarden är jävligt nice på HTC:n :)

Nej. Jag gillar original. Dessutom är jag för okunnig för att våga mig på saker som kan innebära att garantin inte gäller.

Oj.. Hela mitt medelande kom inte med :P Haha

Nej jag menar att jag hört lite saker om Windowsmobiler men JAg stör mig ganska kraftigt på hur apple sätter hinder o spärrar i alla sina saker.

stor apple fan men som sagt vet inte om jag pallar plus att keyboarden är jävligt nice på HTC:n :)

Köp du en HTC. Du är snart tillbaka här och svär över ditt val.

:borstatanderna:

Japp. iPoden har blivit 100 ggr bättre. (Touch gills väll B) )

Ändra ikoner, organisera allt i mappar, ladda ner filmer från youtube,ändra bakgrund på hemskärmen m.m borde man inte behöva knäcka luren ( eller ipoden) för att kunna använda funktionerna.

Köp du en HTC. Du är snart tillbaka här och svär över ditt val.

:borstatanderna:

Eller tvärt om som många andra Iphone användare :P

Skämt och sido har jag inte bestämt mig..

Dem har båda sina fördelar och nackdelar....

En nackdel med HTc:n är att den inte funkar i staterna. Det är för mig inge vidare bra :/

Original is the best (?)

jag som inte har nån kunskap för dator och sånt riskerar att min iPhone kommer bli iBroken..

men kanske efter ett halvtår eller nåt då man inte bryr sig om den lika mycket så kan man väl testa jailbreaka för videos skull..

Eller tvärt om som många andra Iphone användare :P

Skämt och sido har jag inte bestämt mig..

Dem har båda sina fördelar och nackdelar....

En nackdel med HTc:n är att den inte funkar i staterna. Det är för mig inge vidare bra :/

Jag/vi har kört båda varianterna. De är inte jämförbara - även med de problem och de buggar som finns med iPhone.

När såg du till ett paket med buggfixar för en HTC eller en Windows Mobil senast?

Visst händer det att det kommer buggfixar och uppdateringar men det är rätt sällan. Du får vacker leva med felen.

Sedan handlar tråden om knäckning av iPhone - ja eller nej.

:)

Jag har inte knäckt min iPhone 3G, den tidigare modellen är av förklarliga skäl knäckt och numera också uppdaterad till 2.02. Jag behåller min iPhone 3G i oginalskick (oknäckt) därför att det helt enkelt är enklast så. Skulle det däremot dyka upp något riktigt bra program i Cydia/Installer så kan det bli aktuellt - men inte förr.

Jag/vi har kört båda varianterna. De är inte jämförbara - även med de problem och de buggar som finns med iPhone.

När såg du till ett paket med buggfixar för en HTC eller en Windows Mobil senast?

Visst händer det att det kommer buggfixar och uppdateringar men det är rätt sällan. Du får vacker leva med felen.

Sedan handlar tråden om knäckning av iPhone - ja eller nej.

:)

Jag har inte knäckt min iPhone 3G, den tidigare modellen är av förklarliga skäl knäckt och numera också uppdaterad till 2.02. Jag behåller min iPhone 3G i oginalskick (oknäckt) därför att det helt enkelt är enklast så. Skulle det däremot dyka upp något riktigt bra program i Cydia/Installer så kan det bli aktuellt - men inte förr.

Det är sant.. Du gör samma misstag som jag dock som fortsätter min diskussion :P

Nope, ingen jailbreak för mig och jag kommer inte göra det heller tror jag.

Jag vill inte heller tappa garantin plus att jag är nöjd med telefonen som den är (förutom avsaknad av MMS). Det mesta finns, eller kommer ju gå att köpa på App Store.

Har inte jailbreaka ännu, men går i tankarna på det... enda anledningen skulle vara att kunna använda iphonen som 3g modem till macen... tycker det är riktigt uselt att det inte går "på lagligt vis" :/

Ärligt talat så tycker jag inte att apples så kallade inlåsningar är så besvärliga. Inget jag stör mig på. Windows är ju mycket mera låst än mac os. Behövs ju inte ens en kod för att installera mac os. Apple tillåter en till och med att installera windows på macen om man har lust.... Sen tror jag inte att apple vill gynna konkurrenterna genom att låta all musik från iTunes spelas i vilken mp3 spelare som hellst. Fast om man håller på med piratkopiering och annat så kan jag förstå om vissa känner sig inlåsta.

Har jag missat något? Teman i iPhone. kanske nödvändigt för vissa, totalt onödigt för andra.

Ärligt talat så tycker jag inte att apples så kallade inlåsningar är så besvärliga. Inget jag stör mig på. Windows är ju mycket mera låst än mac os. Behövs ju inte ens en kod för att installera mac os. Apple tillåter en till och med att installera windows på macen om man har lust.... Sen tror jag inte att apple vill gynna konkurrenterna genom att låta all musik från iTunes spelas i vilken mp3 spelare som hellst. Fast om man håller på med piratkopiering och annat så kan jag förstå om vissa känner sig inlåsta.

Har jag missat något? Teman i iPhone. kanske nödvändigt för vissa, totalt onödigt för andra.

Skönt sätt att se på det... Borde ta bort spel på Iphonen med. Onödigt för vissa. Vet du vad. Ta bort möjligheten att ändra ringsignal så kan alla springa runt med en opersonlig iphone.

Onödigt för vissa?

Men dock lika dåligt att det inte går o ändra/justera.

Skönt sätt att se på det... Borde ta bort spel på Iphonen med. Onödigt för vissa. Vet du vad. Ta bort möjligheten att ändra ringsignal så kan alla springa runt med en opersonlig iphone.

Onödigt för vissa?

Men dock lika dåligt att det inte går o ändra/justera.

*KORS!* vad du drog det uttalandet till dess absoluta extrema spets. Nåja, jag förstår vad du menar, men håller inte riktigt med dig. IPhone är (enligt mig) typ 10 år före alla andra telefoner. Det är helt bizzart vilken skillnad det är med en IPhone jämfört med *ALLT* annat idag. Jag kan leva med de brister den har nu, det är ju uppenbart att det går att lösa med mjukvara (eftersom det funkar på en jailbreakad) och eftersom så många efterfrågar det så lär det komma förr eller senare (tror/hoppas jag).

Jag kan köpa att folk tycker att det suger att det inte finns med från början, men! nån gång måste man ju dra en gräns som utvecklare och säga - IPhone OS går HIT inte längre (i den här versionen) - och släppa ut den på marknaden. Annars kommer den ju aldrig ut. Det enda man får hoppas (verkligen) är att de sedan uppdaterar den så att det kommer igång.

JAg vet jag överdrev en mula kanske ;)

Men det finns saker som borde förbättras som i alla andra telefoner givetvis.. Saker o ting som folk vill kunna göra... Men idag måste jailbreaka för att göra.

Är själv ett ganska stort fan till att personifiera ens saker så det hade varit kul om det hade funkat och justera och ändra lite utan att garantin försvann...

jaja time will tell. Hoppas Jävla Comviq får den nån gång

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...