Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ställa larm på iPhone


krissilajnen

Rekommendera Poster

hej san alla glada jejer och killar min fråga är kanske för vissa för dum att fråga men jag måste bara få veta det ;

hur i helsike ställer man larm, väckarklocka eller hur man nu säger, på iphonen? ni vet jag vill gå upp på morgonen vid klockan sex varje dag hur gör jag

mvh kristoffer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej san alla glada jejer och killar min fråga är kanske för vissa för dum att fråga men jag måste bara få veta det ;

hur i helsike ställer man larm, väckarklocka eller hur man nu säger, på iphonen? ni vet jag vill gå upp på morgonen vid klockan sex varje dag hur gör jag

mvh kristoffer

 

haha de e ju bara att välja klockan å sen påminnelse å så ställa in en tid. glöm inte att kryssa i varje dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skrattar man åt någon annans fråga?

Var den för dum för att ställas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, ja nästan. Om man kikar i manualen till iPhone så står det ganska tydligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktiga män och kvinnor läser inte manualer... jag hittade förresten en feature med att dra fingret över mejl och vips kommer en raderaknapp upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktiga män och kvinnor läser inte manualer... jag hittade förresten en feature med att dra fingret över mejl och vips kommer en raderaknapp upp.

 

Nää riktiga män och kvinnor ställer istället massa pinsamma frågor på internetforum :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nää riktiga män och kvinnor ställer istället massa pinsamma frågor på internetforum :whistling:

 

Hehe, klockrent. Kunde inte sagt det bättre själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som tycker det är helt fel att kalla det påminnelse? Alarm/Väckarklocka/Nästan vad som helst skulle va bättre. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väckarklocka skulle ju vara fel eftersom man kan använda det som annat, det är ju en form av påminnelse.

Vad är problemet med påminnelse? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du, måste man skrika ut detta för det är väl du vill få fram med att SKRIVA MED VERSALER? Vi är ju lite sociala så vi föredrar att fråga de vise här, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väckarklocka skulle ju vara fel eftersom man kan använda det som annat, det är ju en form av påminnelse.

Vad är problemet med påminnelse? :huh:

Vet inte riktigt, tycker det känns fel att kalla det påminnelse bara, kanske är för jag mest/bara kör den som väckarklocka.. En påminnelse är i min värld något man har i kalendern.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur jävla lata är folk egentligen?

SÖK PÅ INTERNET ELLER KOLLA I MANUALEN INNAN NI POSTAR!

 

Gör det - alla - så kan vi lägga ned forumet. Imorgon.

 

För övrigt så har din caps lock fastnat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt, tycker det känns fel att kalla det påminnelse bara, kanske är för jag mest/bara kör den som väckarklocka.. En påminnelse är i min värld något man har i kalendern.
i min värld med.

 

haha de e ju bara att välja klockan å sen påminnelse å så ställa in en tid. glöm inte att kryssa i varje dag.
Att skratta åt andra frågor är att visa ett mycket stort mått av arrogans. sådant behövs inte på detta forum. Så den som är arrogant och anser att frågor är dumma. svara inte på dom eller försvinna här i från. Valet är fritt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför man använder engelska på telefoner. Översättningar är rätt dåliga i många fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa är liiite lite bättre än alla andra.

Så är det bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En del ganska mycket, typ som jag. Helt perfekt och oförstörbar. (Japp, det är skönt).

 

Hur som helst så tycker jag inte att det känns dumt med "påminnelser" Jag kallar min väckarklocka för "Väckarklocka" och undertexten blir således korrekt då jag bara jobbar vardagar. Tycker dessutom ikonen för påminnelser är ganska talande då det är just en väckarklocka på bilden.

 

klocka.jpg

 

Jag tycker inte att det är konstigt att man inte läser manualen, jag fick inte med någon ens. Däremot tycker jag det är konstigt hur man kan köpa en iPhone, och sedan hålla sig från att trycka på varenda liten pixel på skärmen non stop i fjorton dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På engelska heter den visst Alarm, vilket jag inte på någotvis kan översätta till påminnelse. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En del ganska mycket, typ som jag. Helt perfekt och oförstörbar. (Japp, det är skönt).

 

Hur som helst så tycker jag inte att det känns dumt med "påminnelser" Jag kallar min väckarklocka för "Väckarklocka" och undertexten blir således korrekt då jag bara jobbar vardagar. Tycker dessutom ikonen för påminnelser är ganska talande då det är just en väckarklocka på bilden.

 

klocka.jpg

 

Jag gillar Skalman-inställningarna :ThumbsUp:

 

/Mvh, Malin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du, måste man skrika ut detta för det är väl du vill få fram med att SKRIVA MED VERSALER? Vi är ju lite sociala så vi föredrar att fråga de vise här, eller hur?

 

 

Tydligen är folk lite efter här så det verkar inte bättre.

 

Nej, min caps lock har inte fastnat. Men min shift däremot!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen är folk lite efter här så det verkar inte bättre.

 

Nej, min caps lock har inte fastnat. Men min shift däremot!

 

Ta´t lugnt ... ta en Toy ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot tycker jag det är konstigt hur man kan köpa en iPhone, och sedan hålla sig från att trycka på varenda liten pixel på skärmen non stop i fjorton dagar.

Håller med! varje gång jag köper en ny pryl så gör jag det... även en klocka :stjarnsmall:

 

 

klocka.jpg

Jag kan inte förstå folk som kan lägga sig så tidigt, brukar du göra det inom 20 minuter efter du hör alarmet? beundra dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med! varje gång jag köper en ny pryl så gör jag det... även en klocka :stjarnsmall:

 

Jag kan inte förstå folk som kan lägga sig så tidigt, brukar du göra det inom 20 minuter efter du hör alarmet? beundra dig!

 

ALLA delar, även klockor och tidtagarur etcetera.

 

Nä, det kunde väl inte riktigt jag förstå heller för några år sedan. Har haft ett datorberoende som sträckt sig till ett missbruk då jag ofta inte sov alls på nätterna, men insåg med åren (oj, så gammal är jag inte) att det inte är så hälsosamt.

 

Nu jobbar jag som lots och kör 25,25 meter långa lastbilar i centrala Umeå. Känner att jag inte vill riskera att utsätta andra människor för fara bara för att jag inte kan gå och lägga mig i tid. Det är inte alls ovanligt att chaufförer somnar vid ratten och jag vill verkligen inte vara en av dem. Lägger jag mig 21.30 och stiger upp 05.00 så sover jag ju "bara" 7½ timmer vilket jag inte tycker är överdrivet länge. Jag fungerar bäst om jag sover mellan 7 och 8 timmar. Detta är ju dock högst individuellt.

 

Jag brukar faktiskt lägga mig innan larmet, och bilden var lite som ett skämt. Larmet är oftast inte aktivt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ALLA delar, även klockor och tidtagarur etcetera.

 

Nä, det kunde väl inte riktigt jag förstå heller för några år sedan. Har haft ett datorberoende som sträckt sig till ett missbruk då jag ofta inte sov alls på nätterna, men insåg med åren (oj, så gammal är jag inte) att det inte är så hälsosamt.

 

Nu jobbar jag som lots och kör 25,25 meter långa lastbilar i centrala Umeå. Känner att jag inte vill riskera att utsätta andra människor för fara bara för att jag inte kan gå och lägga mig i tid. Det är inte alls ovanligt att chaufförer somnar vid ratten och jag vill verkligen inte vara en av dem. Lägger jag mig 21.30 och stiger upp 05.00 så sover jag ju "bara" 7½ timmer vilket jag inte tycker är överdrivet länge. Jag fungerar bäst om jag sover mellan 7 och 8 timmar. Detta är ju dock högst individuellt.

 

Jag brukar faktiskt lägga mig innan larmet, och bilden var lite som ett skämt. Larmet är oftast inte aktivt. :)

haha det är bra ju, mitt mål är att sova innan 12.30...

 

förresten vad menar du med första meningen? att du också gör det eller? :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...