Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nyhetsbevakningen på webben stänger om en vecka!


Nils Holmlöv

Rekommendera Poster

rastapopoulos
Jag spånade sen på andra idéer också, men ingen av dem var ett krav på att Nils och co. ska jobba på sin semester.... men med tanke på att Nils hänger här även efter kontorstid så är risken rätt stor att han nog kommer att vara här mer än en gång i veckan även under semestern. ;)

Jag vet, Pet. Det var det jag (månne något förmätet) försökte ironisera om (med några inbyggda förmaningar) Ironi i diskussionsgrupper är svåra grejor, vet du.

 

Det jag tycker - ärligt - är att Nils och de andra på MW verkligen skall se till att vara lediga. På riktigt. Beträffande ev viktiga Macnyheter under sommaren så är jag helt övertygad om att vi klarar oss med de vanliga kanalerna där ute.

 

Allt är ju inte Mac här i världen, men även jag misstänker att Nils lär få svårt att hålla sig härifrån...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils Holmlöv
Självklart kommer det att finnas en stor fel länk till forumen på förstasidan när vi tar semester.

 

FEL länk? Nädu Nisse nu får du allt ta lite semester. ;):lol::lol::lol::lol:

Det blir lite stavvfel ibland när barnen skriker och "man bara ska"... :D

 

En FET länk kommer det naturligtvis att bli.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rastapopoulos

Nädu gubbe lille, det är inte IRL, det är en reklamfilm för den svenska sommaren :lol: I verkligheten är det 14 grader, blåsigt och regnigt stora delar av sommaren ;)

 

Och när dagarna ser ut på det viset så kan man gärna surfa in här nån timme...

 

Men det är klart, en ljummen juli-kväll, eller en solig juli-dag, lär jag nog inte surfa digitalt särskilt mycket.

Jo, jag vet. Men håll med om att till och med doften av ett svenskt sommarregn är betydligt charmigare än doften av en uppbränd nätdel i en iBook... Eller att ljudet av ettriga, närgågna fiskmåsar trots allt slår fläktljudet från en vindtunnel. Jag skulle t o m vilja sträcka mig så långt som att påstå att även den nyckfulla svenska sommarsolens strålar värmer bätter än en 12-tums PowerBook i knät.

 

;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rastapopoulos
Självklart kommer det att finnas en stor fel länk till forumen på förstasidan när vi tar semester.

 

FEL länk? Nädu Nisse nu får du allt ta lite semester. ;):lol::lol::lol::lol:

Jodu. denna freudianska felsägning avgör definitivt saken!

 

:):rolleyes::sorry::shifty::D:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

14 grader varmt? Om jag inte minns fel så var det rekordvarmt mest hela sommarn förra året, och som det ser ut hittils blir det inte mycket "sämre" i år. Ska nog kunna bli några riktigt härliga rundor på golfbanan i år :D

 

Får jag bestämma så är det det underbara ljudet av tystnad djupt i den västmanländska skogen som gäller. När det inte ens finns el vid huset tenderar det att skapas en hel underbart tystnad som även om den delvis bryts av insekter och mänskligt tal ändå saknar städerna konstanta bakgrundssorl.

 

Sen är det ju inte helt fel med en liten skogssjö med lagom svalkande vatten :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 grader varmt? Om jag inte minns fel så var det rekordvarmt mest hela sommarn förra året, och som det ser ut hittils blir det inte mycket "sämre" i år. Ska nog kunna bli några riktigt härliga rundor på golfbanan i år :D

 

Får jag bestämma så är det det underbara ljudet av tystnad djupt i den västmanländska skogen som gäller. När det inte ens finns el vid huset tenderar det att skapas en hel underbart tystnad som även om den delvis bryts av insekter och mänskligt tal ändå saknar städerna konstanta bakgrundssorl.

 

Sen är det ju inte helt fel med en liten skogssjö med lagom svalkande vatten :-)

Skämtar du? :blink: Ta en titt på termometern, för oss som bor i övre delen av landet är det tjocktröja och långbyxer "minst" som gäller! :blink: Jaja, ska iallafall vistas på Gotland större delen av sommaren och där är det nog varmare än här uppe i norr. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har allt här i Dalarna ;) . Vi har skog, fjäll och hav. Vi har riktig vinter och härlig sommar. Vi är tillräckligt långt norrut för att slippa otrevliga insekter som fästingar och tillräckligt långt söderut för att fortfarande ha ljusa sommarnätter :) . Det enda jag saknar är att det inte finns sill i Dalälven :lol: !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rastapopoulos
Vi har allt här i Dalarna  ;)  . Vi har skog, fjäll och hav. Vi har riktig vinter och härlig sommar. Vi är tillräckligt långt norrut för att slippa otrevliga insekter som fästingar och tillräckligt långt söderut för att fortfarande ha ljusa sommarnätter  :)  . Det enda jag saknar är att det inte finns sill i Dalälven  :lol: !

Eh, vilket hav ligger vid Dalarna egentligen...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har allt här i Dalarna  ;)  . Vi har skog, fjäll och hav. Vi har riktig vinter och härlig sommar. Vi är tillräckligt långt norrut för att slippa otrevliga insekter som fästingar och tillräckligt långt söderut för att fortfarande ha ljusa sommarnätter  :)  . Det enda jag saknar är att det inte finns sill i Dalälven  :lol: !

Eh, vilket hav ligger vid Dalarna egentligen...?

Dalälven :blink:

 

Men för att styra skutan mot den huvudsakliga frågan... Hur blir det??? :eeeh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att macnytt kommer att ha nogrann bevakning. De har inget vinstintresse utan jobbar ideelt så tangenterna glöder. Det hade varit kul om macworld kunde samarbeta med dem på något vis.

 

macnytt för mig har ersatt gamla "macpower" (kommer ni ihåg...?). Och det är en bra sajt även om det red. innehållet ibland inte är så proffsigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

MacBarometern på MacWorld håller ställningarna t.o.m 4 juli, så skulle Apple lansera något nytt under WWDC (kring den 23:e juni) så kommer ni att hitta de senaste modellerna och priserna på MacBarometern i alla fall, trots att det egentligen är semester på MacWorld då :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har allt här i Dalarna  ;)  . Vi har skog, fjäll och hav. Vi har riktig vinter och härlig sommar. Vi är tillräckligt långt norrut för att slippa otrevliga insekter som fästingar och tillräckligt långt söderut för att fortfarande ha ljusa sommarnätter  :)  . Det enda jag saknar är att det inte finns sill i Dalälven  :lol: !

Eh, vilket hav ligger vid Dalarna egentligen...?

Dalälven :blink:

 

Men för att styra skutan mot den huvudsakliga frågan... Hur blir det??? :eeeh:

 

Kul att någon läser det man skriver :rolleyes: ... I Dalarna ligger Siljan som är stor nog att ge havskänsla!! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rastapopoulos
Kul att någon läser det man skriver   :rolleyes: ... I Dalarna ligger Siljan som är stor nog att ge havskänsla!!  :lol:

<_< Nåja. Men visst är Dalälven fin. Snackar vi Öster- eller Västerdalälven förresten? För där de gått ihop ligger ju inte de vackraste delarna av Dalarna precis...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att macnytt kommer att ha nogrann bevakning. De har inget vinstintresse utan jobbar ideelt så tangenterna glöder. Det hade varit kul om macworld kunde samarbeta med dem på något vis.

 

macnytt för mig har ersatt gamla "macpower" (kommer ni ihåg...?). Och det är en bra sajt även om det red. innehållet ibland inte är så proffsigt...

Japp - MacNytt fyller ett tomrum på "marknaden" som uppstod när MacPressen försvann.

 

Ang. MacPower så har jag registrerat macpower.se och hoppas att kunna skapa något nytt där om tiden räcker till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils Holmlöv
Japp - MacNytt fyller ett tomrum på "marknaden" som uppstod när MacPressen försvann.

Nu måste jag bara fråga - hur definierar du det tomrummet? Att MacNytt fyller ett behov är ju uppenbart, men det gjorde de även innan IDG köpte MacPressen. Men vad är det för tomrum som du menar har uppstått efter att MacPressen slogs ihop med MacWorld?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Nästa torsdag är sista arbetsdagen innan semestern för undertecknad.

<<< Gammalt inlägg >>>

Vad hände med nyhetsbevakningen idag på måndagkvällen ? :huh:

Jag kommer inte äns åt huvudsidan .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite gammal tråd, va?  :D

Jepp jag fick rota ordentligt för att hitta den :) nu fungerar sidan normalt ialla fall

om det berodde på att jag skrev här eller inte har jag ingen aning om

 

men tack i alla fall B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...