Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ljudböcker i iTunes


NBK

Rekommendera Poster

Jag har ett gäng ljudböcker som jag tänkt rippa och köra dem både i datorn och i min Ipod. I ipoden har jag sett i menyn "Ljudböcker".

 

Finns det något sätt i ITunes att separera dem från den övriga musiken?

Jag kör inte så mycket playlists utan jag shufflar mest bland all musik som finns inlagd, å de känns de ju kanske inte så kul när man sitter hemma i soffan å degar lite och så byter den låt och så får man höra, "Camilla Läckberg, Sjöjungfrun Cd2".... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här scriptet använder jag.

 

http://dougscripts.com/itunes/scripts/ss.p...akebookmarkable

 

funkar fin fint. Det enda problemet är när iTunes döper filerna. Man får döpa dem manuellt annars lägger den alla spår 1 först sedan spår 2 osv. Åtmindstone när jag lägger in dem i min iPod.

 

Ja döper om filerna till spår 01-01 vilket motsvarar CD01 spår 01 då sorterar den in dem i rätt ordning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man tackar för 2 bra tips, skall provas när jag kommer hem ikväll! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...
Visst gör det det...programmet audiobook builder är vad du behöver, du hittar det här:

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/31131

 

det ser till att din ljudbok hamnar just under ljudbok i itunes och den kommer ihåg var du pausar mm.

 

 

//Fredda

 

funkar skitbra. kan hända att man kanske vill gå in på denna sidan å kolla en grej innan man installerar de bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag må vara lite trög men jag fattar inte riktigt vad behovet med detta är?! Jag har en del ljudböcker och dem ligger i kategorin "ljudböcker" och annat hamnar i sina respektive kategorier. Varför behöver man "separera" ljudböckerna för resten. Vad är det för något jag missat liksom.

 

Nyfiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Jag förstår heller inte detta med separation.

Ljudböckerna ligger ju i en egen genre.

Det man kan göra är att på Visa info välja Hoppa över från blandning (under alternativ).

Om man trycker på blanda i iTunes eller på iPoden så kommer inte Ljudböckerna med då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Är det möjligt att "speeda upp" ljudboken i programmet som ni tipsar om? Brukar tycka det är skönt att de pratar snabbt annars blir det för segt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...