Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Visa hemmaskärmen på din iPhone!


coreytaylor

Rekommendera Poster

  • Svars 201
  • Created
  • Senaste svar
Hur lägger man in egna ikoner?

 

Med hjälp av SSH och en FTP klient kan du anpassa ditt tema som du använder. Du byter helt enkelt ut png. filen mot den som du vill ha.

Ikoner kan du hitta bla på deviantart; http://www.deviantart.com/

Du SSH:ar dig in i din iPhone och letar upp temat som du vill ändra på,

byt ut önskad ikon. Viktigt att ikoner heter precis likadant som Appen.

OBS! Använd inte det tema som du anpassar medan du byter ikoner. Jag byter tillbaka till original temat

under tiden som jag byter ikonerna. Sedan väljer du ditt nya tema och vips, klart!

Glöm heller inte att ta bort autolock funktionen medan du SSH:ar!

Slänger upp en png som exempel. Den använder jag till PocketGuitar :ThumbsUp:

 

post-22059-1223630078_thumb.png

 

 

Lycka Till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Mackie!

Hur stor ska bilden vara?

 

Edit: Finns det kanske nån guide för hur man gör det här? På kanske youtube?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikonen bör vara runt 80x80. Den största som jag använder är 90x95.

Kolla på youtube efter guider, där lär det finnas. Jag googlade lite och kom fram till att det inte är

speciellt svårt att anpassa teman.

 

Lycka Till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, vart på iphonen i ssh ska man lägga den i?

 

Asså i cyberduck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var/stash/themes/ sedan väljer du vilket tema genom att öppna mappen. I den mappen ligger en till mapp med ikoner, /Icons. Öppna den och byt ut ikonerna. Kom ihåg att stavningen måste vara 100, annars fungerar det inte.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har slutligen vågat mig på att "bryta sigillet" på min iPhone. Enda anledningen är att jag vill kunna byta tema. Förbannad vare Steve Jobs, som tvingar mig till en sådan åtgärd!

 

Jag har installerat temat "Mystique" med Winterboard (via Cydia). Ser ut så här:

post-17264-1223887818_thumb.png

 

Men helst av allt skulle jag vilja ha det här temat. Någon som vet var/hur man fixar det?

post-17264-1223887856_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej mitt eget tema, snickrar på det förjämnan. Funderar på att lägga ut det i cyndian. Ni får höra av er om frågor eller om ni vill ha det så lägger jag upp det på rapidshare så länge.

 

post-34634-1223908917_thumb.png post-34634-1223908946_thumb.png post-34634-1223908978_thumb.png post-34634-1223909000_thumb.png

 

Orginal:

 

post-34634-1223909218_thumb.png post-34634-1223909237_thumb.png post-34634-1223909263_thumb.png post-34634-1223909278_thumb.png

 

Tänk på att jag använder stack och valt att gömma orginal ikonerna för Fring och BeejiveIM. Sen använder jag olika bakrunder som byts ut då och då. Men den jag visar er där är en favorit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har slutligen vågat mig på att "bryta sigillet" på min iPhone. Enda anledningen är att jag vill kunna byta tema. Förbannad vare Steve Jobs, som tvingar mig till en sådan åtgärd!

 

Jag har installerat temat "Mystique" med Winterboard (via Cydia). Ser ut så här:

post-17264-1223887818_thumb.png

 

Men helst av allt skulle jag vilja ha det här temat. Någon som vet var/hur man fixar det?

post-17264-1223887856_thumb.jpg

 

Hej

 

Jag använder inte temat du visar där, men jag har det och har testat det. Det är rätt taskigt utvecklat med ikoner. Jag har samlat och skapat massa ikoner för det så jag kan ec lägga ut det. Temat heter iaf Damino och är väldigt snyggt, dock är det rörigt att orientera sig i och lite jobbigt då man laddar ner nya program som ger avvikande ikoner, som då gör att man själv ofta måste skapa ikonen.

 

// iLikeiPhone

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ser det ut på min iPhone.

 

post-19402-1224086353_thumb.png post-19402-1224086405_thumb.png post-19402-1224086423_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder inte temat du visar där, men jag har det och har testat det. Det är rätt taskigt utvecklat med ikoner. Jag har samlat och skapat massa ikoner för det så jag kan ec lägga ut det. Temat heter iaf Damino och är väldigt snyggt, dock är det rörigt att orientera sig i och lite jobbigt då man laddar ner nya program som ger avvikande ikoner, som då gör att man själv ofta måste skapa ikonen.

Jag hittade temat, tack för hjälpen! Den fanns här och finns att ladda ner i Cydia. Ser ut så här...

post-17264-1224108606_thumb.jpg

 

Det verkar ganska "enkelt" att fixa egna ikoner till programmen då det pratas mycket om det. Jag har ingen aning om var/hur jag ska börja. Någon som kan ge mig en lite "start-hjälp"...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett problem har dykt upp...

 

Hur ändrar jag bakgrundsbilden i det tema jag visade i förra inlägget? Jag vill behålla symbolerna men ändra till en egen bild... Men jag fattar inte hur f*n jag ska göra... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett problem har dykt upp...

 

Hur ändrar jag bakgrundsbilden i det tema jag visade i förra inlägget? Jag vill behålla symbolerna men ändra till en egen bild... Men jag fattar inte hur f*n jag ska göra... :)

 

Statusbaren på den jag har är snyggare. Iconerna är ju lite bökiga, men vi kan ju lägga upp våra iconer så får vi fler båda två? länka din gärna till en andress på rapishare eller liknande så kan jag få ikonerna.

 

Sen till frågan om bakgrunden.

Du har laddat ner temat nu till datorn. Öppna bara packetet / mappen och ta bort filen som är döpt till wallpaper. Eller så väljer du user wallpaper i winterboard. Jag brukar lägga in lite bakgrunder i nallen och ta bort från mina teman.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Statusbaren på den jag har är snyggare. Iconerna är ju lite bökiga, men vi kan ju lägga upp våra iconer så får vi fler båda två? länka din gärna till en andress på rapishare eller liknande så kan jag få ikonerna.

 

Sen till frågan om bakgrunden.

Du har laddat ner temat nu till datorn. Öppna bara packetet / mappen och ta bort filen som är döpt till wallpaper. Eller så väljer du user wallpaper i winterboard. Jag brukar lägga in lite bakgrunder i nallen och ta bort från mina teman.

De ikoner jag har följde med själva temat. Bara att ladda ner med Cydia. Jag vet inte vad Rapidshare är för något och jag har inte riktigt tid att fördjupa mig i det nu heller. Men skicka ett PM till mig om du inte kan lösa det på något annat sätt.

 

Jag lyckades faktiskt lösa bakgrundsproblemet själv. I programmet "Winterboard" ligger applikationerna i någon slags prioriteringsordning. Inställningar högst upp på listan är "dominanta". Så jag flyttade upp "User Wallpaper" ovanför "Damino" och wips.... så funkade det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De ikoner jag har följde med själva temat. Bara att ladda ner med Cydia. Jag vet inte vad Rapidshare är för något och jag har inte riktigt tid att fördjupa mig i det nu heller. Men skicka ett PM till mig om du inte kan lösa det på något annat sätt.

 

Jag lyckades faktiskt lösa bakgrundsproblemet själv. I programmet "Winterboard" ligger applikationerna i någon slags prioriteringsordning. Inställningar högst upp på listan är "dominanta". Så jag flyttade upp "User Wallpaper" ovanför "Damino" och wips.... så funkade det!

 

 

Anledningen till jag föreslog att lägga upp dem var ju av vänlighet mot dom som har få ikoner. Jag har hundratals ikoner till det temat. Långt fler än som ligge ri cyndian. Jag tänkte sm sagt vi skulle tillsammans alla lägga ut våra så alla får tillgång till fler. Det med Winterboard och prio tror jag inte stämmer. Jag har själv min under temat och flytta det nyss över, vilket inte spelar roll. Det winterboard gör är ju bara att det aktiverar/avaktiverar temats bakgrundsbild så du kan välja själv. Jag har även döpt om mapparna så det heter: Egen bakgrund eller osynliga ikoner. Kan kanske tyckas vara onödigt men lite bekvämare med svenska enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

post-24118-1226077787_thumb.png

 

Detta "tema" passar mig perfekt. Jag har endast de nödvändiga knapparna på första sidan och resten på andra sidan. Har inte gjort så mycket mer än att ta bort dock, ändrat bakgrund och rensat lite ikoner.. Jag gillar de medföljande ikonerna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fan får man klockan uppe i statusbaren? Är det bara på 3G man kan ha det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fan får man klockan uppe i statusbaren? Är det bara på 3G man kan ha det?

 

om du menar den till höger så är det en symbol för att man har ett alarm aktivt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du menar den till höger så är det en symbol för att man har ett alarm aktivt :P

 

Jo det vet jag. Inte det jag menar, om du kollar längst upp i mitten på så ser du att klockan står där.

 

Här är klockan 15.11

 

3007330987_de84e07ac1.jpg?v=0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...