Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilka program är ett måste?


Delmar78

Rekommendera Poster

Jag tillhör den skocken folk som inte kopierar min musik till iTunes Music och som sorterar mitt skräp själv. (Däremot är iTunes alldeles utmärkt att sen spela upp musiken i och söka efter vad man vill lyssna på.)

 

I iTunes ser allt för övrigt ganska städat ut, allt är döpt och så...

Det är lite värre i min Musik-mapp... gehehehe.

vilken onödig omväg! lyssna inte på honom :skrattaat:

kopiera in musiken i iTunes och sedan slänger du mapparna. musiken kommer kopieras in till iTunes musikmapp (icke röra denna) och där ska dom förbli. vill du ändra namn, sortera artister, ta bort lägga till osv gör du detta i iTunes, inte i mappen. alltså, lägger du till en låt i itunes mappen kommer den inte att synas i ditt bibliotek. du måste importera från programet.

i OS X jobbar man med program, inte med filer. oftast. samma med bilder i iPhoto btw. lägg in bilderna, sen slänger du dom. iPhoto sköter sorteringen.

 

lite offtopic, men jag själv torskade med detta första gången jag använde iTunes på min PC. jag undrade vart allt mitt diskutrymme försvann och tyckte det var knepigt att iTunes inte hängde med när jag bytta namn på massa låtar. himla skitprogram tänkte ja :blushing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Quicksilver.

 

Man känner ju sig helt handikappad när man använder en Mac utan det installerat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Quicksilver.

 

Man känner ju sig helt handikappad när man använder en Mac utan det installerat...

 

Jag instämmer totalt. Som jag även tipsat om tidigare i denna tråd.

Dock vore det nog en fördl att lära sig att navigera i mac os x först innan man installerar det. Annars missar man ju vart allting ligger på datorn.

 

Men det är lätt ett program som borde följa med varje mac från början. Spotlight fungerar okej för att ta sig till mapar, öppna program etc. Men Quicksilver gör det så mkt bättre plus att det går att göra så mkt mer med det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...