Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Original DVD som ej går att rippa!


Henkon

Rekommendera Poster

Hej, som många här vill jag föra över mina köpta DVD filmer till min dator och istället använda Frontrow för allt filmtittande.

Har använt Handbrake länge utan några som helst problem innan, funkar alltid både med undertexter och dubsvenska när det behövs för tex barnens filmer.

 

Nu har jag stött på DVDn "from hell": TV serien The Office (US) Season 1.

Ska inleda med att DVD-skivan funkar perfekt, med svenska undertexter för samtliga avsnitt, och är i princip ny.

 

MEN: Via Handbrake (senaste versionen) får jag bara upp avsnitt 1 (av totalt 6 + bonusmaterial) även om jag aktivt går in och väljer SOURCE och en annan likvärdig BUP fil så är det alltid avsnitt 1 som dyker upp. Det finns inga andra hela avsnitt att välja i dropplisten. Detta avsnitt kan jag dock rippa och även få med svenska undertexter.

Sedan är det tvärstopp. Jag kommer inte åt de andra avsnitten.

 

Jag bestämde mig för att testa Mac The Ripper och först göra en tillfällig (ickefysisk) kopia av DVDn för att sedan rippa kopian med Handbrake.

Då kan jag plötsligt komma åt de andra avsnitten men bara om jag via handbrake väljer den specifika BUP-filen.

(Annars syns bara avsnitt 1 med i dropplisten, dvs finns inga andra avsnitt att välja.)

Dock går det inte att få med svenska undertexter till någon av de andra episoderna.

När jag ändå testade att rippa (utan undertexter) visade det sig att avsnitten inte var från början utan filerna verkar vara upphackade sporadiskt över alla avsnitten. Jätteskumt.

Testade även att låta Mac The Ripper extrahera separata avsnitt från DVDn men med samma resultat: Bara avsnitt 1 är tillgängligt med undertexter.

 

Några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du har stött på en film med riktigt bra kryptering. https://forum.macworld.se/style_images/1/fo...cons/icon13.gif

jag skulle gå in i skivverktyg i datorn och testa att göra en skivavbild, det borde funka. sedan använda dvd spelaren för att spela upp filmerna eller VLC Media player.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bero på vilken version av MTR du kör, bara de senaste som man får betala för klarar nyare kopieringsskydd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

-Kapar tråden lite-

 

Har köpt en dvd från usa (live konsert). Den är låst till region 1 och krypterad (tror jag)

Den är på 5,15 gig nånting och alltså större än 4,7.

Fråga:

Hur gör jag en säkerhetskopia till en dvd-r ??

* Den måste ju krympas

* Rensas från regioner

* kopieras (ta bort skydd)

----

Jag är dåligt insatt i detta som ni förstår, de flesta uttryck är mumbo-jumbo men jag

är j-ligt snäll :borstatanderna:

---

Någon som kan hjälpa till lite ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver komprimera filmen så att den får plats på en vanlig singel-layer-dvd.

Detta går t.ex. i programmet Toast.

Dock får du börja med att rippa den till hårddisken (ta bort skydd, ta bort regionsgrej) med t.ex. MacTheRipper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...