Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook pro köp


loxnknot

Rekommendera Poster

Hej! Jag har läst lite på forumet och förstår dilemmat om man ska vänta eller inte när det gäller köp av Macbook pro. Just för att det handlar om rätt så mycket pengar, så vill man gärna ha en uppdaterad version av den vid inköp.. Om det blir något ny Macbook pro om några månader, det vet man inte.

 

Anledningen till att jag vill köpa en Mac är för att jag vill köpa en ny dator. Och ska man köpa nått så är det lika gärna att köpa något bra, Apple har generelt bra kvalite i deras produkter men Macbook skulle jag aldrig köpa, för den verkar inte befinna sig i samma klass av kvalite som Macbook Pro.. Och nu till huvudfrågan..

 

Hur är kvaliten när det gäller MBP, båda tillverkning och komponenter i sig i Macbook pro.. Hur länge räcker denna laptop? 10 år innan något pajjar? MBP kostar lite, spec om man är student.. Men man vill gärna köpa en dator som räcker länge..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MBP håller mycket hög klass. Redan MB är en mycket tålig dator och promodellen borde vara snäppet bättre. Jag skulle gissa på att den är bland det absolut bästa som kan köpas för pengar ihop med Lenovos T-serie. Men att räkna med att en bärbar dator ska hålla i 10 år är att ta i. Om den används regelbundet så skulle inte jag våga lita på hårddisken efter fem år.

 

Troligen så kommer MBP att uppgraderas med en helt ny modell redan under nästa månad. Om du vill vara säker på att få en dator med lång mekanisk livslängd så skulle jag köpa nuvarande modell som funnits med ganska länge då den nya kan ha barnsjukdomar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag har läst lite på forumet och förstår dilemmat om man ska vänta eller inte när det gäller köp av Macbook pro. Just för att det handlar om rätt så mycket pengar, så vill man gärna ha en uppdaterad version av den vid inköp.. Om det blir något ny Macbook pro om några månader, det vet man inte.

 

Anledningen till att jag vill köpa en Mac är för att jag vill köpa en ny dator. Och ska man köpa nått så är det lika gärna att köpa något bra, Apple har generelt bra kvalite i deras produkter men Macbook skulle jag aldrig köpa, för den verkar inte befinna sig i samma klass av kvalite som Macbook Pro.. Och nu till huvudfrågan..

 

Hur är kvaliten när det gäller MBP, båda tillverkning och komponenter i sig i Macbook pro.. Hur länge räcker denna laptop? 10 år innan något pajjar? MBP kostar lite, spec om man är student.. Men man vill gärna köpa en dator som räcker länge..

 

Jag har själv en macbook pro och har haft lite småproblem, men alla har rättats till med apples service, kan rekommendera att köpa till applecare protection plan innan det första året har gått ut. De problem jag har haft har gällt själva caset. och skärmen, skärmen bågnade och så var det en ljusring mitt i skärmen.

 

jag fick min macbook pro utbytt mot en ny pga återkommande problem med just casens passform och annat. Nu med den nya så har jag märkt att casens gjutningar har släppt på vänster sida av batteriet undertill. Var kontakt med ett servicecenter och rådde mig att komma in med den. Men sedan så är jag rätt så petig av mig. Men lägger man ut så mycket på en dator så har man rätt till det enligt mig. Oavsett dessa "problem" så skulle jag råda vänner att köpa en MBP, helt klart bra körglädje, Multitouchen är riktigt kul att leka med. Jag skulle dock vänta med inköp ca en månad för att se om ryktet om uppdatering stämmer.

 

jag har dock svårt att tro att någon bärbar dator skulle hålla sig i 10år (iallafall tror inte jag att du vill ha den vid 10 års bruk).

 

mvh tobias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min uppfattning är att efter 2 ghz modellerna försvann dom flesta problemen, så jag skulle tom våga mig på en begagnad vad det lider.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min gamla Toshiba från 1995 fungerar fortfarande bra med orginal hårddisk . . . De gjorde rejält hållbara datorer på den tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min gamla Toshiba från 1995 fungerar fortfarande bra med orginal hårddisk . . . De gjorde rejält hållbara datorer på den tiden.

 

 

Jag håller med. Även TV-aparater håller längre. Det jag tror är förr gjorde man saker med bättre kvalitet i själva komponenterna och tillverkning processen. Men det förstår man i och med att det finns mycket konkurrens idag, och vem vill köpa en dator eller tv över 30 000 kr? Man måste helt enkelt gå ner på kvaliten för att kläma fram rimliga priser.

 

Men det är just av denna anledning jag vill köpa MPB eller Apple produkter, Det är just för att dom är lite dyrare och de är kända för arbetsdatorer. Men tror ni det skulle vara skillnad på en MPB som är köpt av ett företag och en MPB som är köpt av en pirvatperson ? (kan vara samma modell, men tillverknings process, komponenter, av annat kvalite? )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köper Mac för att jag tycker dom är lättare att använda och för att deras design passar min smak. Dom äldre modellerna kan jag hålla med om var tåligare, tror dock inte det gäller längre så jag behandlar min bebis med silkesvantar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...