Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Byta nummer till röstbrevlåda


zOOx

Rekommendera Poster

Någon som vet om det är möjligt att byta numret till röstbrevlådan? Telia har som standard 133 men kör man Telia Centrex Mobil så är det 0133.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Klicka på “Telefon”-ikonen och tryck sen på “Keypad” för att få möjlighet att ändra röstbrevlådenumret som ska formateras som *5005*86*XXX# där XXX byts ut mot korrekt kortnummer för röstbrevlådan.

Bekräfta genom att trycka på “Call”.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad ar rostbrevlada? Menar ni den vanliga telefonsvarem elle voicemail funktionen?

Det är samma sak, två olika språk bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är samma sak, två olika språk bara.

 

Njae, tippar på att han med voicemail-funktionen menar den iPhone har där man kan välja vilket meddelande man vill lyssna på. Något som ingen operatör i Sverige väl dock valt att stödja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

När jag jailbreakade kunde jag editera en config-fil och ändra från 133 till 0133. Har dock inte jailbreakat nu och då verkar det omöjligt att ändra till 0133.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Klicka på "Telefon"-ikonen och tryck sen på "Keypad" för att få möjlighet att ändra röstbrevlådenumret som ska formateras som *5005*86*XXX# där XXX byts ut mot korrekt kortnummer för röstbrevlådan.

Bekräfta genom att trycka på "Call".

 

Det dær fungerar inte før mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
cederlallen

pushar lite här, det funkar inte för mig heller, någon som har någon annan ide

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkade utmärkt för mig.

Vet inte vad ni gör för fel?

 

Har ni en telia-låst telefon? Behöver ni då ändra nummer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cederlallen

Har halebop, den vägrar genomföra det, till halebop är det 147 och den fortsätter att ringa 133

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har halebop, den vägrar genomföra det, till halebop är det 147 och den fortsätter att ringa 133

 

Fungerar inte att byta för mig heller. Jag har också Halebop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som lyckats ändra till rätt nummer?

Irriterande att ha en knapp som inte funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här säger Halebop själva:

 

Det beror på att knapparna i telefonen är hårdkodade och vi har tyvärr inte fått några modeller som är specifika för Halebop.

 

Förslagsvis, så kan du lägga in *101# och Automatisk kundtjänst i Kontakter, och som favoriter, så kommer du snabbt åt dessa nummer.

 

 

 

Hälsningar

Robert

Halebop kundtjänst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går att ändra i .ipcc filen.

 

Om ni kör mac kan ni göra så här:

[filnamn] ska bytas mot det namnet er .ipcc fil har...

 

Säkerhetskopiera er .ipcc fil som finns under ~/Library/iTunes/iPhone Carrier Support/[filnamn].ipcc exempelvis så att den heter [filnamn]_backup.ipcc

 

Byt namn på [filnamn].ipcc till [filnamn].zip

 

Packa upp filen, ni får då en katalog som heter Payload.

Gå in i katalogen, där hittar ni en fil som heter [filnamn].bundle

 

CTRL-Klicka på den filen och välj show package contents.

 

Dubbelklicka på carrier.plist

 

Denna fil öppnas nu i Property List Editor

 

Det värdet ni vill ändra är: VoicemailPilotNumber

 

När ni har ändrat det sparar ni filen och stänger det.

Gå ur alla kataloger så att ni kommer tillbaka och kan välja Payload katalogen,

 

CTRL-Klicka på den och välj: Compress "Payload"

 

När det är klart har ni en fil som heter Payload.zip

 

CTRL-Klicka och välj: Get info

 

Under: Name & Extension byt namn på filen så att den heter [filnamn].ipcc

 

När detta är klart öppnar ni iTunes med er iPhone inkopplad och ALT-Klickar på Check for update. Ni får då upp en filväljare, Leta reda på er .ipcc fil (den ska ligga under ~/Library/iTunes/iPhone Carrier Support/ ) och välj Open. Vänta tills uppdateringen har slutförts och starta sedan om telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes!

Stort tack för hjälpen. Detta funkade klockrent!

Är detta "lagligt", as in: Inte sabbar garanti och dyl?

I så fall kunde man ju meddelat Halebops-kundtjänst om detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes!

Stort tack för hjälpen. Detta funkade klockrent!

Är detta "lagligt", as in: Inte sabbar garanti och dyl?

I så fall kunde man ju meddelat Halebops-kundtjänst om detta.

 

Det ända som möjligtvis kan hända är väl att supporten från halebop kanske kan vägra att ge dig support om du kör med en hemmasnickrad fil.

 

Däremot borde ju halebop kunna erbjuda sina kunder en sån fil som separat nedladdning. Fast då Halebop är Telia (http://www.teliasonera.se/om_teliasonera/marknader_och_varumarken/sverige) så är det ju faktiskt mer märkligt att de har bytt nummer till sin voicemail, istället för att köra samma som på telia-abbonemangen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska man skriva istället för VoicemailPilotNumber då? Eller ska jag ta bort den texten? Jag fattar inte, vaddå "ändra värdet", ändra till vad? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Vad ska man skriva istället för VoicemailPilotNumber då? Eller ska jag ta bort den texten? Jag fattar inte, vaddå "ändra värdet", ändra till vad? :)

 

Du skall ändra till numret till Halebops röstbrevlåda, dvs 147

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cederlallen
Det går att ändra i .ipcc filen.

 

Om ni kör mac kan ni göra så här:

[filnamn] ska bytas mot det namnet er .ipcc fil har...

 

Säkerhetskopiera er .ipcc fil som finns under ~/Library/iTunes/iPhone Carrier Support/[filnamn].ipcc exempelvis så att den heter [filnamn]_backup.ipcc

 

Byt namn på [filnamn].ipcc till [filnamn].zip

 

Packa upp filen, ni får då en katalog som heter Payload.

Gå in i katalogen, där hittar ni en fil som heter [filnamn].bundle

 

CTRL-Klicka på den filen och välj show package contents.

 

Dubbelklicka på carrier.plist

 

Denna fil öppnas nu i Property List Editor

 

Det värdet ni vill ändra är: VoicemailPilotNumber

 

När ni har ändrat det sparar ni filen och stänger det.

Gå ur alla kataloger så att ni kommer tillbaka och kan välja Payload katalogen,

 

CTRL-Klicka på den och välj: Compress "Payload"

 

När det är klart har ni en fil som heter Payload.zip

 

CTRL-Klicka och välj: Get info

 

Under: Name & Extension byt namn på filen så att den heter [filnamn].ipcc

 

När detta är klart öppnar ni iTunes med er iPhone inkopplad och ALT-Klickar på Check for update. Ni får då upp en filväljare, Leta reda på er .ipcc fil (den ska ligga under ~/Library/iTunes/iPhone Carrier Support/ ) och välj Open. Vänta tills uppdateringen har slutförts och starta sedan om telefonen.

 

 

Behåller itunes denna fil vid senare uppdateringar eller är det så att man alltid måste hålla inne alt, eller alltid får ett felmeddelande etc?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet om det är möjligt att byta numret till röstbrevlådan? Telia har som standard 133 men kör man Telia Centrex Mobil så är det 0133.

 

Bara ett förslag, men borde inte denna info finnas i den klistrade iPhone FAQ-tråden? Jag skapade själv en tråd angående detta då jag har Tre och hade en ej fungerande röstbrevlåda, men fick då dryga svar som "sök, det finns i forumet", trots att jag hade sökt och inte hittat denna info.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Detta ovan nämda förfarande verkar inte fungera med iPhone OS 3.0. När jag försöker välja den modifierade .ipcc-filen så är den utgråad.

 

//Emret

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det problemet jag nämnde ovan verkade va iTunes-relaterat och löste sig med ett terminalhack. Dock verkar inte ändringen gå igenom när jag väl fått över inställningsfilen, telianumret rings fortfarande upp.

 

//Emret

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skit också.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, väldigt irriterande. Börjar bli lite sur på Halebop nu. Först är det fel nummer till röstbrevlådan - det gick att lösa med hjälp av instruktionerna för ipcc-filen i denna tråden. Sen kluddrar dom med mina fakturor så jag får betala rörlig kostnad för datatrafik trots att jag har fastpris. Nu med OS 3.0 så har återigen numret gått tillbaka till Telias hårdkodade (det är tydligen svårt för Halebop att skicka ut en operatörsinställningsfil) och Halebop har också meddelat att de inte kommer att ha stöd för Tethering.... jäkligt dåligt tycker jag.

 

Känns som att det inte riktigt är meningen att Halebop ska sälja iPhone och att Telia bara skeppat över ett gäng Telialurar till Halebop och låter dem sälja den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...