Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Radioproblem med RealPlayer -


Switch2006

Rekommendera Poster

Hallå!

 

Här kommer en fråga gällande programmet RealPlayer....hoppas på lite hjälp från er experter.

 

Jag försöker få RealPlayer på min MacMini att spela ett program från Sveriges Radio. Det fungerar fint att lyssna på programmet i webbläsaren (Firefox) men trycker jag på tillvalet "spela i extern spelare" på www.sr.se så händer följande/ får jag nedanstående fel. Jag vill få igång RealPlayer för att kunna använda mitt Audio Hijack.

 

Detta händer

1. Jag klickar på mitt program och väljer "spela i extern" på SR's programsida

1. Mac'en ger mig valet att öppna "CreatePlaylist.asp". Den föreslår Photoshop?? men jag väljer ngt frågande- RealPlayer.app.

2. Filen "CreatePlaylist.asp" laddas ned till Skrivbordet. Det står Setup på symbolen.

3. RealPlayer startar men kontrar då med informationsrutan - RealPlayer Autodate - Some needed components werer not available. (asp) . Spelaren lägger sig på skärmen men går inte igång. Trycker jag på playknappen står : The URL "file://localhost/Users/mitt namn/Desktop/CreatePlaylist.asp" is an unknown kind and cannot be loaded.

4. Jag har den senaste versionen av RealPlayer.

 

Jag vore tacksam för alla svar/hjälp.

 

/Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om det har med detta att göra, men jag hade problem med Real Player

och då jag gick in i inställningarna, så upptäckte jag att man måste ställa in vilken

uppkopplings hastighet man har och efter detta så fungerar det bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...