Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Föra över bilder från datorn till photo booth.


noname93

Rekommendera Poster

Jag har formaterat datorn och nu är det så att alla min photo booth bilder har försvunnit från själva programmet. Jag hade de på min externa så nu har jag överfört från den till samma mapp som photo booth sparar i men de har inte dykt upp där. Kanske räcker det med starta om men jag vet inte. ska testa sen men så länge, vet någon hur jag gör det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förslagsvis måste de finnas listade i någon katalog eller plist fil eller liknande också. det är därför de inte syns. du kan ju alltid göra lite eget detektivarbete genom att läsa vilka filer som ändras sedan du tar en bild med photobooth. kanske går det att läsa den filen och se om det går att modda den eller kanske hitta den filen på någon backupp och lägga dit den i systemet/kontot igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmm, fattar inte?

 

 

Ta en bild med Photobooth, sedan så kikar du genom hela hårddisken vilka filer som ändrades när du tog bilden.

Utifrån det luskar du ut var själva bilderna behöver ligga samt om det är några extra filer du behöver modifiera för att få bilderna att synas.

 

Men det blir nog krångligt.

 

Varför vill du ha de i programmet förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill du ha de i programmet förresten?

Jag vet inte. Tror det är för att jag vill ha alla bilderna samlade i ett program så att jag kan kolla på de i programmet sen. Det känns bara bättre med bilderna i programmet... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har lyckats att fixa in den första bilden i Photo Booth, såhär gjorde jag:

 

1. Drog alla bilder som jag tagit i Photo Booth (asså de som jag lagt i mappen som inte vill komma upp i programmet) till en annan mapp.

2. tog bild med PB. Bilden fick namnet Bild 1 som vanligt

3. drog tillbaka alla bilderna.

4. tog bort bilden som jag tagit i punkt två. Öppnade PB och då kom min förra bild som hade namnet Bild 1 upp där.

 

Det är kul att jag lyckades få in första bilden men jag kan inte göra samma sak för alla bilder... Hur lång tid skulle det ta att ta 138 bilder om man räknar in nerräkningen också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...