Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Viktigt- Alla mellan 18-25 år


noname93

Rekommendera Poster

Många har säkert märkt att iPhone är dyr om man köper den från Telia. Och det är ju det enda valet, om man nu inte importerar eller köper på sidor som Blocket.se eller Tradera.se .

JAg har dock märkt ett abonnemang som är riktigt billigt.

Tyvärr måste man vara 18-25 år gammal och/eller? studerande.

Abonnemanget heter Max25 och är väldigt billigt:

 

49kr/månaden

gratis samtal till alla teliaanvändare (öppningsavgift på 69öre)

gratis SMS till ALLA nät!!!

49öre/minuten till alla andra nät och fasta nätet men då också 99 öre i öppningsavgift.

 

Man kan välja som vanligt 18 eller 24 månaders bindningstid men då stiger priset på iPhonen med endast nån hundring om man väljer 18 månader.

 

Med detta abonnemang kostar iPhonen:

 

8 GB 18 månader: 4 395 kr ELLER 24 månader: 4 295 kr

16 GB 18 månader: 5 195 kr ELLER 24 månader: 5 095 kr

 

Så kan man såklart beställa tjänsten Prisavtal Fastpris så att man kan surfa på internet hur mycket man vill för 199 kr i månaden.

 

Sammanlagt (om jag räknat rätt) kommer abonnemanget och iPhonen kosta:

24 månader:

8 GB med Prisavtal Fastpris 18 månader: 8 859 kr ELLER 24 månader: 10 347 kr

8 GB utan Prisavtal Fastpris 18 månader: 5 277 kr ELLER 24 månader: 5 571 kr

 

16 GB med Prisavtal Fastpris 18 månader: 9 659 kr ELLER 24 månader: 11 147 kr

16 GB utan Prisavtal Fastpris 18 månader: 6 077 kr ELLER 24 månader: 6 371 kr

 

OBS: Kan vara något fel i diagrammet rätta mig gärna!

 

Detta är enligt mig väldigt bra abonnemang, och jag har själv det (skrivet på min syster) men jag har inte iPhone (vilket kan betyda att jag missförstått något och att priserna inte stämmer) för jag redan har en bra mobil och iPod Touch.

 

Anledningen till att jag skriver detta är att jag inte vill att NÅGON av er studerande ska missa en så bra möjlighet till billigare iPhone.

 

Ni kan självklart, som jag, skriva abonnemanget på någon som är mellan 18 och 25 fast ni inte är det. Detta kan inte vara fel (olagligt) då när jag skulle välja abonnemang så rekommenderade killen som jobbade där att jag skulle göra det.

När ni skriver abonnemanget på någon annan så får den personen fakturan och betalar den och sen ger ni den pengarna.

 

Hoppas detta var till någon hjälp.

 

Jag ska göra liknande (fast bättre) diagram i Excel snart. Kommer upp snart.

 

Tillägg: Såklart glömde jag länken till Telias sida om Abonnemanget:

 

iPhone: https://www.tewss.telia.se/privat/katalog/V...phone_max25_u26

 

Max25: https://www.tewss.telia.se/privat/katalog/V...lia_mobil_max25

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till Vänner är det billigaste abonnemanget om du bara tittar på vad minimumkostnaden blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till Vänner är det billigaste abonnemanget om du bara tittar på vad minimumkostnaden blir.

okeej, men vad får man, vad kostar sms, samtal och sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många har säkert märkt att iPhone är dyr om man köper den från Telia. Och det är ju det enda valet, om man nu inte importerar eller köper på sidor som Blocket.se eller Tradera.se .

JAg har dock märkt ett abonnemang som är riktigt billigt.

Tyvärr måste man vara 18-25 år gammal och/eller? studerande.

Abonnemanget heter Max25 och är väldigt billigt:

 

49kr/månaden

gratis samtal till alla teliaanvändare (öppningsavgift på 69öre)

gratis SMS till ALLA nät!!!

49öre/minuten till alla andra nät och fasta nätet men då också 99 öre i öppningsavgift.

Var läser du att det inte är 99 öre som öppningsavgift till teliaanvändare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur jag än räknar får jag att "Max 25" inte är billigast för mig. "Bingo" eller "Mobil 99" blir alltid billigare, om man kollar på totalkostnaden vill säga.

 

"Mobil 99" har lite högre samtalskostnad men där får man ringa för hela månadsbeloppet (99:-)

Det får man inte göra med "Max 25" plus att telefonpriset med "Max 25" är nästan 1000:- högre.

 

Som jag ser det måste man, beroende på hur mycket man ringer, skicka ca 5-7 sms per dag för att "Max 25" ska löna sig och det gör inte jag i alla fall.

 

"Mobil 99" verkar vara det bästa abonnemanget om man inte ringer och smsar så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var läser du att det inte är 99 öre som öppningsavgift till teliaanvändare?

för det första så har jag det abonnemanget och jag betalar (tror jag, sa de i butiken iaf) 69 öre i öppningsavgift. sen så hittar jag inte nånstans där det står just nu men som sagt, jag har det så.

 

Hur jag än räknar får jag att "Max 25" inte är billigast för mig. "Bingo" eller "Mobil 99" blir alltid billigare, om man kollar på totalkostnaden vill säga.

 

"Mobil 99" har lite högre samtalskostnad men där får man ringa för hela månadsbeloppet (99:-)

Det får man inte göra med "Max 25" plus att telefonpriset med "Max 25" är nästan 1000:- högre.

 

Som jag ser det måste man, beroende på hur mycket man ringer, skicka ca 5-7 sms per dag för att "Max 25" ska löna sig och det gör inte jag i alla fall.

 

"Mobil 99" verkar vara det bästa abonnemanget om man inte ringer och smsar så mycket.

 

Okej, självklart beror det från person till person vilket abonnemang man tar men jag skrev detta så att folk som abonnamenget passar inte missar denna möjlighet. Jag tyckte det var billigt abonnemang för mig iaf. jag smsar mycket men ringer mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma, lönar sig för mig med mest! Smsar MKT mer än jag ringer så detta är himla fint för mig ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog Telia Max 25 och fast pris data avtal.. tycker det verkar perfekt för mig ... surfa kommer jag göra mycket och sen är det ju bara att välja om man vill dra iväg ett sms eller ringa .. man har ingen press på sig att man måste ringa upp det där 99kr. Har dock inte fått min iphonen än men hoppas imorgon :=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppningsavgiften för Max 25 är 99öre / samtal. Däremot har Telias ett Studentabonnemang som heter Telia Student med en öppningsavgift på 69 öre / samtal. Tyvärr går det inte att nyteckna ett Telia Student längre.

 

Jag ser för och nackdelar med Max 25 abonnemanget av den anledningen. Ringer man som mig många telefonsamtal på mindre än minuten så vinner man lite på detta abonnemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får inte byta telefon med Telia Student heller... suck

 

Men för säljaren (ein student) hade räknat på det och det blev billigare för honom med Telia 25 iaf...

 

Annars är 49kr/mån och 3000 SMS rätt kul, det är svårt att nå upp till 3000 även om man försöker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får inte byta telefon med Telia Student heller... suck

 

Men för säljaren (ein student) hade räknat på det och det blev billigare för honom med Telia 25 iaf...

 

Annars är 49kr/mån och 3000 SMS rätt kul, det är svårt att nå upp till 3000 även om man försöker...

 

5000 sms med max 25 :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog Telia till vänner vilket jag kan ångra lite i efterhand. Har ju ett och annat år kvar till 25.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för det första så har jag det abonnemanget och jag betalar (tror jag, sa de i butiken iaf) 69 öre i öppningsavgift. sen så hittar jag inte nånstans där det står just nu men som sagt, jag har det så.

Okej, självklart beror det från person till person vilket abonnemang man tar men jag skrev detta så att folk som abonnamenget passar inte missar denna möjlighet. Jag tyckte det var billigt abonnemang för mig iaf. jag smsar mycket men ringer mindre.

Absolut är det så, skitbra initiativ, men jag ville bara göra en jämförelse för att visa att abonnemanget inte är bäst för alla som är under 25, vilket man skulle kunna tro om man läser rubriken och texten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...