Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ursel Wi-Fi täckning OCKSÅ!


hansjacobsson

Rekommendera Poster

hansjacobsson

Är det bara jag som har ursel Wi-Fi täckning? Sitter för närvarande vid en iMac G3 och är uppkopplad till en Airport express i huset bredvid. Ser även 2 av grannarnas nätverk på Mac:en. Men på iPhone får jag inte upp något nätvek alls! Har även varit på ett flertal av telias surfzoner men ej fått upp något nätverk alls! Jag kan koppla upp via min Airport Express om jag är inne i samma hus som den sitter i. Är inte detta ett lika stort problem som 3G täckningen!?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som har ursel Wi-Fi täckning? Sitter för närvarande vid en iMac G3 och är uppkopplad till en Airport express i huset bredvid. Ser även 2 av grannarnas nätverk på Mac:en. Men på iPhone får jag inte upp något nätvek alls! Har även varit på ett flertal av telias surfzoner men ej fått upp något nätverk alls! Jag kan koppla upp via min Airport Express om jag är inne i samma hus som den sitter i. Är inte detta ett lika stort problem som 3G täckningen!?!

 

Det är GANSKA stor skillnad på en wifiantenn i en telefon och i en dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vist är det skillnad mellan dessa men det är även en skillnad mellan Iphone 3g, iphone och Ipod touch.

Jag har testat med att lägga upp min iphone 3g, polarens första gen iphone och en ipod touch bredvid varandra på bordet och göra en sökning.

Ipod touch var bäst. den fick upp 9 olika nätverk.

Iphone ver1 kom sedan och visade 6 utav dom.

Och min iphone 3g visade 5 utav dessa 11 nätverk som min powerbook fick upp.

Så ja det är en skillnad men jag använder bara wi-fi när jag är hemma så mig stör det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerar alldeles utmärkt här - både gamla och nya modellen av iPhone. Jag har överhuvudtaget aldrig haft några problem med WiFi på det sätt som beskrivs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag påstår inte att jag har några problem??? jag säger bara att det är en skillnad mellan olika typer av mobiler ipods och datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nyligen fått problem med WiFi, den har börjat koppla ner sig stup i kvarten, oavsett om vilket nätverk jag är inloggad på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag påstår inte att jag har några problem??? jag säger bara att det är en skillnad mellan olika typer av mobiler ipods och datorer.

 

Och?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kompis till mig har reklamerat sin iPhone då wifin helt slutade fungera. Först bara då och då och sedan försvann den helt. Wifi-knappen i inställningar gick inte att sätta på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och?

 

Undrar vad som är ditt problem med tanke på din komentar, dålig dag idag?

Jag svarade på det allra första inlägget eftersom han märkte av en sämre mottagning på wi-fi i iphone 3g.

Jag verifierar det med att tala om att det skiljer en del mellan olika enheter.

Men samtidigt talar jag om att jag inte ser det som ett problem.

Är du inte intresserad av vad folk skriver så behöver du inte läsa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kompis till mig har reklamerat sin iPhone då wifin helt slutade fungera. Först bara då och då och sedan försvann den helt. Wifi-knappen i inställningar gick inte att sätta på.

 

Jag råkade ut för det jag med efter uppdateringen, men det löstes genom att återställa iphonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar vad som är ditt problem med tanke på din komentar, dålig dag idag?

Jag svarade på det allra första inlägget eftersom han märkte av en sämre mottagning på wi-fi i iphone 3g.

Jag verifierar det med att tala om att det skiljer en del mellan olika enheter.

Men samtidigt talar jag om att jag inte ser det som ett problem.

Är du inte intresserad av vad folk skriver så behöver du inte läsa.

 

Fast nu tror jag ju att folk tolkade ditt andra inlägg som att du trodde att folk som skrev efter ditt första inlägg riktade sina inlägg till dig, vilket gjorde ditt andra inlägg ganska.... skumt, för att inte komma på något bättre ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte upplevt det som att man skulle ha dålig WiFi täckning.. men å andra sidan är den ganska bra sändningsstyrka i hela min lägenhet. Jag har inte provat med laptopen från parkeringen där iPhonen precis får mottagning.. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar vad som är ditt problem med tanke på din komentar, dålig dag idag?

Jag svarade på det allra första inlägget eftersom han märkte av en sämre mottagning på wi-fi i iphone 3g.

Jag verifierar det med att tala om att det skiljer en del mellan olika enheter.

Men samtidigt talar jag om att jag inte ser det som ett problem.

Är du inte intresserad av vad folk skriver så behöver du inte läsa.

 

Lugna ned dig. Det är klart att det skiljer en hel del mellan olika enheter, mellan olika antenner och mellan olika förhållande. Det är lika självklart som uppenbart. Du var dessutom luddig, oklar och det framgick inte vad du menade eller vilket inlägg du svarade på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
hansjacobsson

Min funkar bättre nu efter uppgradering till 2.1! Har surfat på stan med den, nu kopplar den upp sig friskt!

Har haft inne den på service för det gick helt plötsligt inte att ringa! Återställning funkade inte.

Dom hittade inget fel heller men den började funka igen, dom snålisarna ville ha betalt för felsökning

trots att den har garanti! Jag vägrade betala!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min funkar bättre nu efter uppgradering till 2.1! Har surfat på stan med den, nu kopplar den upp sig friskt!

Har haft inne den på service för det gick helt plötsligt inte att ringa! Återställning funkade inte.

Dom hittade inget fel heller men den började funka igen, dom snålisarna ville ha betalt för felsökning

trots att den har garanti! Jag vägrade betala!

 

 

Bra att det löste sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...