Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hitta skrivare i VMware fusion...Hur?


Hyggas

Rekommendera Poster

Har installerat VMware fusion i min mac, för att kunna köra windows i macen.

Allt detta har funkat kanon... Problemet är bara det jag ej kan skriva ut på min skrivare när jag är i Vmware fusion och windows. Hur hittar jag min skrivare i VMware fusion?

Måste jag dela ut skrivaren på nått sätt i OS X eller hur går jag till väga?

 

tack på förhand...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske dumt av mig att svara, för jag kör Parallels Desktop, men jag antar att det fungerar ungefär likadant:

 

Är det en vanlig USB-ansluten skrivare, alltså inte en nätverksskrivare, så måste skrivaren installeras på vanligt sätt i Windows. Alltså inte i Parallels (och förmodligen inte heller i Fusion) utan direkt i Windows, som man gör på en vanlig PC. Du måste alltså ha drivrutiner för Windows till hands.

 

Åtminstone i Parallels finns ett sätt att ansluta skrivare via delning med Mac OS, men det verkar väldigt komplicerat och fungerar inte.

 

Om du tittar i Hjälp-funktionen i Fusion så står där säkert en hel del om hur du installerar skrivaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håkan Walther

Du kanske redan har sett det, men jag svarar i alla fall. Om du tittar till höger i statusraden för Fusion så ser du ett antal saker som inte automatiskt visas i Windows. T ex iSight kameran och USB-portarna. Du måste själv aktivera dessa genom att klicka och välja att aktivera. Sedan får du installera skrivaren som vanligt i Windows, d v s köra installationsprogrammet först och sedan koppla in skrivaren när du blir ombedd att göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...