Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dumheter från IDG eller slut i hyllan?


Marre21

Rekommendera Poster

Jag har varit på antal olika butiker, och sen jag började prenumerera har jag kollat efter MacWorld i tidningshyllorna för att utföra denna järva kupp i kampen mot PC-mupparna. Det har dock hänt åtskilliga gånger att jag stått och stirrat på M3, PfA och hela IDG-högen, men jag kan hur mycket jag än letar inte hitta MacWorld. Är det slut i hyllan eller finns helt enkelt inte MacWorld på ICA (och några fler ställen) tillsammans med dom andra IDG-tidningarna? Är det dumheter från IDG eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker också det r konstigt, kollar överallt efter MW men hittar bara M3 pc F Alla med mera. aldrig MW

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråden hör mer hemma i MacWorld Forum - allt om Mac och iPod > MacWorld > Diskutera innehållet i tidningen.

 

Flyttar dit.

 

/Rickard, moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Affärerna beställer ju specifika tidningar efter vad de tror säljer bäst, så om de ens beställer MacWorld tar ju den slut snabbare än de andra :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här i Kungsbacka är det nästintill omöjligt att hitta tidningen i butik. Lite lustigt var det när man kunde hitta iPlay, men inte MacWorld..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Det varierar från butik till butik och distribution till distribution. MacWorld är en tidning med förhållandevis liten upplaga och stora matkedjor prioriterar stora upplagor där de ofta tar in ganska få titlar men många exemplar av varje titel.

 

Jag har inte koll på TS-siffror i huvudet men M3 har troligen dubbelt så stor upplaga och PFA den fyrdubbla, kring 100.000 ex i månaden, i klass med livsstilsmagasinen. Så statistik är en självuppfyllande profetia. På detta kommer att butikerna själva kan påverka utbudet enligt eget godtycke. Minns en toktrång Coop-butik mitt i värsta tantgettot på Karlavägen inte långt från IDG:s gamla kontor. Tidningsstället var kanske en meter brett och visst, de hade MacWorld. :)

 

Annars är det Pressbyrån man ska gå till för ett någorlunda heltäckande utbud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit på antal olika butiker, och sen jag började prenumerera har jag kollat efter MacWorld i tidningshyllorna för att utföra denna järva kupp i kampen mot PC-mupparna. Det har dock hänt åtskilliga gånger att jag stått och stirrat på M3, PfA och hela IDG-högen, men jag kan hur mycket jag än letar inte hitta MacWorld. Är det slut i hyllan eller finns helt enkelt inte MacWorld på ICA (och några fler ställen) tillsammans med dom andra IDG-tidningarna? Är det dumheter från IDG eller?

 

Jag vet att den är svår att hitta i butik, men ICA Globen brukar ha MacWorld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

många apple resellers har den med, tex Macsupport i malmö har det nya numret innan det släppts :borstatanderna: men det är för att Esse jobbar där :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här i norrköping hittar man tidningen ganska ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Västerås hittar man den ungefär en gång i månaden i min brevlåda.

 

Åfan, var i Västerås bor du? ;)

I Västerås kan man även hitta den på statsbiblioteket :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åfan, var i Västerås bor du? ;)

I Västerås kan man även hitta den på statsbiblioteket :ThumbsUp:

 

Gideonsberg Asea-stan.

Extraknäcker även på biblioteket, men det är bekvämare med egen brevlåda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Jag vet att det är en dödssynd att väcka gamla trådar som sover såpass gott som denna gör, men jag gör det ändå.

Tänkte bara nämna att många ATG-butiker tar in lite mer specifika tidningar.

 

Jag kommer från en liten kommun som heter Överkalix (ca 3000 invånare), och här finns den inte på livsmedelsbutikerna, men i lokala ATG-butiken.

 

Så det är ett litet tips för er som också bor på vischan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att det är en dödssynd att väcka gamla trådar som sover såpass gott som denna gör, men jag gör det ändå.

Tänkte bara nämna att många ATG-butiker tar in lite mer specifika tidningar.

 

Jag kommer från en liten kommun som heter Överkalix (ca 3000 invånare), och här finns den inte på livsmedelsbutikerna, men i lokala ATG-butiken.

 

Så det är ett litet tips för er som också bor på vischan!

Är det p g a Pocahontas travtips?

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att det är en dödssynd att väcka gamla trådar som sover såpass gott som denna gör, men jag gör det ändå.

På det här forumet är det bara uppskattat med gamla trådar som vaknar till liv :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Blev förvånad när jag hittade MacWorld på ICA i Kiruna :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas
Blev förvånad när jag hittade MacWorld på ICA i Kiruna :P

 

Hade blivit mer förvånad om jag hittat ICA i MacWorld :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Jag har ett Nordea kortläsare. Den använder jag till att betala mina räkningar och köpa via internet..

 

Den här kommentaren gäller MacWorld oktober nummer 9 år 2009.

 

Artikeln är '10 funktioner vi vill ha'

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...