Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Kamera Ryggsäck - rekommendationer?

danraider

Recommended Posts

Jag behöver en ny kameraväska. Ryggsäck.

Har en 40D med 4 linser. Behöver kunna spänna på ett stativ. Vill gärna kunna få plats med en lunch och extra tröja.

Det är storleken jag behöver. Jag vistas ofta i områden där folk stjäl en hel del så jag vill att dragkedjorna ska vara bakom ryggen och inte bak på väskan.

Sen ska den gärna se bra ut också! :D

En väska jag gillar är Lowepro primus aw men den får inte plats med alla mina linser.

En annan jag gillar är Crumpler Match Maker M Men har läst en del klagomål att den inte är så stor som det ser ut och att den framför allt inte är djup nog för de flesta linser.

Har varit runt i alla mina lokala butiker men de har inga väskor som jag gillar.

......hjälp!

min kompis fotar mycket och han har en Nikon d200 med ett ganska stort tele.

han har gjort så att han köpt en vanlig kamera-instats till en väska och sedan lagt denna i en Haglöfs Back-Up. funkar hur bra som helst.

Med tanke på att du vill ha dragkedjorna bakom ryggen så kan jag rekommendera Dakine Mission Photo.

Inuti ryggsäcken finns en kamera-insats (som även kan användas löst) som har plats för 4 objektiv + kamera med lång tele på.

301980.jpg

301980_3.jpg

Jag vistas ofta i områden där folk stjäl en hel del så jag vill att dragkedjorna ska vara bakom ryggen och inte bak på väskan.

Om du sätter på en skyddspåse som egentligen är tänkt som väderskydd så hindras tjuvarna. Annars kan jag rekommendera en LowePro. Jag har haft min Mini Trekker i 14 år och den fungerar fortfarande perfekt. Men det finns säkert många andra märken som också fungerar mycket bra.

Fortfarande väldigt osäker.

Lutar åt en crumpler Pyjama Pride. Samma väska som match maker men lite större.

Dakine Mission Photo är inte stor nog.

tror inte jag kommer köpa en väska över nätet dock. jag vill känna på den först.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...