Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Inte billigt....


peranders

Rekommendera Poster

Jag säljer nya kortfria ( ej upplåst) 3G iPhoner 8 och 16 GB med världgaranti i originell oöppnad förpackning från första september.

Priser 8 GB-8500 Kr

16 GB-10000 Kr

Såg just detta i Säljes.

 

Jag köpte min iPhone från Telia utan abonnemang för 5495 kr inklusive moms! På köpet fick jag _originalförpackningen_... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg just detta i Säljes.

 

Jag köpte min iPhone från Telia utan abonnemang för 5495 kr inklusive moms! På köpet fick jag _originalförpackningen_... ;)

Jo, men här får du ju en originell förpackning, det måste ju vara bättre? :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite nyfiken på hur den originella förpackningen ser ut. Har säljaren gjort den själv kanske? :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg just detta i Säljes.

 

Jag köpte min iPhone från Telia utan abonnemang för 5495 kr inklusive moms! På köpet fick jag _originalförpackningen_... ;)

 

Samma här... tusan, hade jag vetat att jag hade kunnat betala 10.000 för samma sak så hade jag ju klart gjort det!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, snyggt.

 

Däremot så tror folk att de kan sälja den dyrt till folk som inte vill binda abonnemang. Många räknar ju in abonnemangspriset på en iPhone vilket jag själv tycker är helt felaktigt. However så resulterar det i att prislappen på en iPhone kan hamna på uppåt 18-20.000 med de dyrare abonnemangen.

 

T.o.m. Metro skrev en artikel förra veckan om att det var billigare att flyga till Italien och köpa en iPhone för 5.000 utan abonnemang istället för att köpa en i Sverige med abonnemang och betala 10-12.000. Förstår inte hur de resonerar, vad ska man med telefonen till utan abonnemang? Det är klart det går med refil, men har du refil kan jag lova att du förbrukat mer än abonnemangskostnaden under motsvarande bindningstid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läser man hela annonsen så ska man bara skriva STRAX för att visa intresse. Undrar om han nu kontaktar mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte min iPhone från Telia utan abonnemang för 5495 kr inklusive moms! På köpet fick jag _originalförpackningen_... ;)

Hur lyckades du med det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lyckades du med det?

 

Jag köpte min för 4020:-, med originalkartong och allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Företag med avtal hos Telia får köpa utan krav på abonnemang, ytterligare alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte min för 4020:-, med originalkartong och allt.

Det var ju najs om det var en 16 GB-are

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hörde om en kille som köpte sin iPhone för pappans pengar! Pappa betalar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många räknar ju in abonnemangspriset på en iPhone vilket jag själv tycker är helt felaktigt.

 

Hur vill du då räkna? Om jag med en abonnemangsform får en telefon för en krona, har du då bara gett 1 krona för telefon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte min för 4020:-, med originalkartong och allt.

Å nu berättar du hur, var och allt annat. :utskallning:

 

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vill du då räkna? Om jag med en abonnemangsform får en telefon för en krona, har du då bara gett 1 krona för telefon?

 

Så länge du inte har någon förhöjd månadsavgift på abonnemanget så... ja, då har du ju gett 1 krona för telefonen.

Abonnemanget är abonnemanget och telefonen är telefonen. Har du ingen avbetalning för telefonen så har du ju redan betalat klart telefonen.

 

Men ge mig en vettig anledning varför man ska räkna in abonnemangskostnaden i telefonpriset så kanske jag (och andra) ändrar åsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge du inte har någon förhöjd månadsavgift på abonnemanget så... ja, då har du ju gett 1 krona för telefonen.

Abonnemanget är abonnemanget och telefonen är telefonen. Har du ingen avbetalning för telefonen så har du ju redan betalat klart telefonen.

 

Men ge mig en vettig anledning varför man ska räkna in abonnemangskostnaden i telefonpriset så kanske jag (och andra) ändrar åsikt.

 

Eftersom du köper det hela som ett paket är det ju omöjligt att skilja dem åt, vad som är vad. För samma abonnemang kan du ju också ta totalkostnaden för hela bindningstiden inkl. kronan för telefonen, antag ett belopp på 15 000:-, och säga att telefonen kostar 14999:- och abonnemanget för hela tiden 1:-. Det är ju en lek med siffror!

Alltså är inte "Abonnemanget är abonnemanget och telefonen är telefonen" sant, utan ett hopknutet paket där du inte kan värdera de två komponenterna var för sig.

Sifferleken är bara till för att manipulera dig som kund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du köper det hela som ett paket är det ju omöjligt att skilja dem åt, vad som är vad. För samma abonnemang kan du ju också ta totalkostnaden för hela bindningstiden inkl. kronan för telefonen, antag ett belopp på 15 000:-, och säga att telefonen kostar 14999:- och abonnemanget för hela tiden 1:-. Det är ju en lek med siffror!

Alltså är inte "Abonnemanget är abonnemanget och telefonen är telefonen" sant, utan ett hopknutet paket där du inte kan värdera de två komponenterna var för sig.

Sifferleken är bara till för att manipulera dig som kund.

 

Självklart kan man skilja de åt.

Mitt abonnemang (Max 25) kostar 49 kronor i månaden varesig jag köper en iPhone i samband med abonnemanget eller inte. Att Telia sen sätter upp en bindningstid för att se till att de får in de pengar de behöver för att gå runt på telefonen är en annan sak. Abonnemanget är fortfarande abonnemanget och telefonen är fortfarande telefonen.

Däremot kan man räkna ut en slutsumma vad det kostat en efter 18/24 månader (eller 100 månader om man nu tänkt ha sitt abonnemang så länge), men man ska inte säga att det är vad telefonen kostade.

 

Min iPhone har jag redan betalat. Det jag betalar varje månad nu är abonnemanget, som gör så att jag kan använda telefonen.

Däremot min gamla Sony Ericsson jag köpte med ett tre-abonnemang betalar jag fortfarande 19 kronor i månaden för. Står klart och tydligt på fakturan jag får från dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju najs om det var en 16 GB-are

 

Japp, en vit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å nu berättar du hur, var och allt annat. :utskallning:

 

:hihihi:

 

Jag lyfte luren, ringde vår representant hos Telia (företagssäljare) och bad honom plocka fram en telefon.

Då gjorde han det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vill du då räkna? Om jag med en abonnemangsform får en telefon för en krona, har du då bara gett 1 krona för telefon?

 

Problemet är ju när det jämförs mot andra telefoner så tas inte deras abonnemangskostnad med bara för de är upplåsta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vill du då räkna? Om jag med en abonnemangsform får en telefon för en krona, har du då bara gett 1 krona för telefon?

 

 

Jag hänvisar till tidigare inlägg.

 

Det jag menar är att om du tittar på t.ex. en N95a så kostade den 6k när den kom. Även den telefonen har ju möjlighet att nyttja nätet på ett sätt som sträcker sig långt över kontantkortsprisernas rimlighetsgränser. Ta vilken telefon som helst som du kan se på TV med, använda en GPS eller på annat sätt ofta nyttjar datatrafik - då är det ju mycket rimligt att välja fri surf där också. Vidare gällande själva abonnemanget så är det samma kostnader oavsett lur. Jag hade Telia till vänner med ming W800i, och eftersom jag haft det ett bra tag och tänkte fortsätta med det blev det inga konstigheter med att binda det i 18 månader. Fri surf är ju en tjänst som inte är bunden, utan något jag har valt extra på samma sätt som jag hade valt det till en telefon med TV eller GPS.

 

När t.ex. Metro jämförde en iPhone från Sverige med abonnemang kontra från Italien med kontantkort la de t.o.m. på tjänsten för fri surf. Det är ju helt ologiskt då det inte är ett krav. Jag skulle aldrig överleva med en iPhone och kontantkort (eller ja, utan fri surf då det är det enda som skiljar sig från tidigare) då hela telefonen bygger på att man har fri tillgång till 3G-nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...