Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Ta bort startljudet

CJWF

Recommended Posts

Finns det nått sätt att ta bort startljudet förutom att stänga av ljudet på datorn innan man stänger av datorn?

Jag tycker den är ganska störande men ja kommer aldrig ihåg att stänga av ljudet, plus att det är osmidigt

Det går men jag avråder till det.

Varför stänger du av datorn? Sätt den i vila.

varför avråder du det?

jag stänger av den för ofta kollar jag på film på min macbook på kvällarna i sängen utan laddarsladd och har gärna batteri på morgonen, plus att den snart fyller 2 år och gör allt för att öka dess livslängd.

varför avråder du det?

Antagligen därför att om datorn skulle gå sönder (och inte vilja starta upp OS X) så kan ljudet säga mycket om hur datorn mår, dessutom behöver du det om du ska reseta PRAM-osv.

Jag har inte vågat stänga av ljudet på min (även om jag skulle vilja det), dock sänkt volymen såpass mycket att det inte stör andra i huset om man slår på datorn på kvällen :P

använde sök och hittade inget. men sorry för det.

okej då vet jag, då får man väll ta för vana att allmänt sänka ljudet på datorn iallafall då ;)

Antagligen därför att om datorn skulle gå sönder (och inte vilja starta upp OS X) så kan ljudet säga mycket om hur datorn mår, dessutom behöver du det om du ska reseta PRAM-osv.

Jag har inte vågat stänga av ljudet på min (även om jag skulle vilja det), dock sänkt volymen såpass mycket att det inte stör andra i huset om man slår på datorn på kvällen :P

Man kan ju iofs resetta PRAM hur bra som helst utan ljud.

Man kan ju iofs resetta PRAM hur bra som helst utan ljud.

Ja, men signalerar inte ljudet när det är återställt? Så man vet hur länge man ska hålla in tangenterna?

Ja, men signalerar inte ljudet när det är återställt? Så man vet hur länge man ska hålla in tangenterna?

Du ser det ju ganska tydligt eftersom den startar om. Men är man blind så är det en fördel med ljudet ;)

om du stänger av ljudet innan du stänger av datorn så kommer inget startljud när du startar datorn. men om du glömmer stänga av ljudet så blir det startljud som vanligt

Sedan är jag av den uppfattningen att omstarter sliter mer på datorn än om man låter den gå i vila.

Sedan är jag av den uppfattningen att omstarter sliter mer på datorn än om man låter den gå i vila.

Varför det?

Det sliter ju i alla fall mer på miljön om man inte stänger av den.

om du stänger av ljudet innan du stänger av datorn så kommer inget startljud när du startar datorn. men om du glömmer stänga av ljudet så blir det startljud som vanligt

ja precis som jag skrev på själva inlägget dårå ;)

Startljudet är ju en del av hela mac-känslan! En del av datorns själ.

Precis! Liksom det vita pulserande ljuset när den sover. :wub:

Precis! Liksom det vita pulserande ljuset när den sover. :wub:

Jag håller med på båda, och jag laddade ner psst och satte på lägsta volym, men ibland är den ganska jobbig och spec när man har den på hög volym och den dundrar igång

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...