Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Får inte upp mina bilder i rätt strlk i photoshop!


lisalisa

Rekommendera Poster

Alla mina bilder från min digitalkamera är sparade i Iphoto och deras strlk är mellan 2,1-2,3MB.

 

När jag skall redigera bilderna i photoshop blir bilderna enbart några hundra KB. Har letat runt överallt men kan inte hitta något rimligt svar på detta. Om ni ser mina tidigare trådar har jag trott att det vart iPhoto felet legat i, men nu vet jag bättre.

 

Hur skall jag göra för att få upp dem i rätt strlk? Någon som vet, börjar få paniiiiiiik!

Är det hela programmet som felar eller är det bara någon inställning?

 

Tacksam för alla svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HUR öppnar du dem i Photoshop när de ligger i iPhoto?

Troligen har du hittat småbilderna ("thumbnails") och inte de riktiga bilderna.

 

Gör så här i iPhoto:

Öppna inställningarna.

Leta upp inställningen för var du ska redigera bilden och ställ in att de ska redigeras i programmet Photoshop.

Stäng inställningarna.

Dubbelklicka på en bild. Denna ska nu öppnas i Photoshop och vara i rätt storlek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har gått vägen genom finder>iphoto>data>bild.

 

Antagligen så är det det som är problemet. Skall så fort jag får tillgång till datorn kontrollera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har gått vägen genom finder>iphoto>data>bild.

 

Antagligen så är det det som är problemet. Skall så fort jag får tillgång till datorn kontrollera

Det är det säkert.

Du ska INTE rota runt bland bilderna i Finder. Då kan du sabba för iPhoto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har gått vägen genom finder>iphoto>data>bild.

 

Antagligen så är det det som är problemet. Skall så fort jag får tillgång till datorn kontrollera

 

Det är i iphoto / originals och iphoto / modified som bilderna ligger. I iphoto / data ligger tumnagel-bilderna. :)

Men det finns egentligen ingen anledning att gå in där, du kan få ur dem ur iPhoto på andra sätt och det är bättre att gå via iPhoto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är i iphoto / originals och iphoto / modified som bilderna ligger. I iphoto / data ligger tumnagel-bilderna. :)

Men det finns egentligen ingen anledning att gå in där, du kan få ur dem ur iPhoto på andra sätt och det är bättre att gå via iPhoto.

 

 

 

NI är verkligen guld allihopa på det här forumet! Räddat hela min existens(inte för att gå till överdrift ;) )

Längtar hem till datorn och skall plocka fram bilderna korrekt denna ggn, eller som tidigare rekommenderat att göra om så att alla bilder skall redigeras i Photoshop redan fr början!!

 

TACK!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...