Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Thunderbird


Liiisa

Rekommendera Poster

Hej!

 

Använde mozilla thunderbird på min pc och har nu installerat det på min nya mac utan några trubbel. Min fundering är dock nu, kan jag importera gamla mail från thunderbird på pc till mac? Jag har väldigt mycket sparade mail med attachments som jag skulle behöva... :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde gå att exportera filerna på PCn och sen importera dem i Macen. Prova med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För 7-8 år sen switchade jag från Mac till PC pga jobbet. Körde då med Netscape på Mac. Funkade fint att flytta över till Netscape på PC. Bokmärken (om du anv Firefox) och adressboken kan du bara exportera på PCn och sen importera på Macen. Själva mailen däremot var lite krångligare. Man får gå in i sin user profile och manuellt plocka ut mapparna som innehåller själva mailtexterna, sen får man lägga in dessa mappar i motsvarande nya profil på den nya datorn. Tror att du kan hitta detaljerad info om detta på mozilla eller thunderbirds forum. Plattformsbytet var iaf inget problem. Har nu precis skaffat en mac igen och skall göra samma sak, men har inte hunnit.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...