Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iWeb fråga


myiphone

Rekommendera Poster

Jag Gör en sida i iweb men det är helt grått omkring. nu undrar jag om det syns när jag laddar upp den till typ mobileme?

 

 

 

Kan jag också få lite feedback på min sida?

post-30112-1218912823.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående feedback så tycker jag du blandar alldeles för mycket olika fonter. Blir väldigt rörigt och ser oproffsigt ut.

 

Försök hålla dig till max 3 olika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Ja det blir grått runt omkring. Du kan dock ändra det i iWeb - Pröva hjälp o supportsidor. Kallas i iWeb för Webbläsarbakgrund och finns i tabben för sidan under layout.

2. Håller def med Xelo, det ser rörigt ut och det beror mest på alla fonter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sköna former på hemsidan, men jag håller med om fonterna.

 

Man ska ha högst tre, två, eller bara en, i en layout. En för längre* textblock som ska läsas (serif-stil, alltså med streck på sig: N) och en eller två för rubriker (en mager eller regular serif för "mjukare" material och en halvfet sans-serif för "tyngre" rubriker. Vid bara en ska man välja en sans-serif). Undvik skrivstilar, de är bara svårlästa, och som du ser hamnar de ocentrerat (rutan överst), eftersom de är så yviga.

 

 

*är textblocken inte så långa kan man med fördel använda samma sans-serif-stil som rubriken, fast en mager eller regular.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Ja det blir grått runt omkring. Du kan dock ändra det i iWeb - Pröva hjälp o supportsidor. Kallas i iWeb för Webbläsarbakgrund och finns i tabben för sidan under layout.

2. Håller def med Xelo, det ser rörigt ut och det beror mest på alla fonter.

 

 

Vart kan jag hitta hjälp o supportsidor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. design...

 

Jag tycker att 3 nyanser av rött är i saftigaste laget. rött och blått lirar lite konstigt ihop. jag har en kompis som hade en bil som var målad i vinrött och blåmetalic och det stack lite i ögonen...

Du skriver att ni sysslar med att lägga ut filmer på Youtube? Fundera om inte ett tema som för tankarna till det kan vara lite raffigare? :-) Håller med om tidigare synpunkter på fonter.

Ett tips är att provköra i olika webbläsare så att sidan uppför sig bra i alla. En erfarenhet är att endel html-kod bara fungerar i IE. (Om du ska handknacka alltså...) Kom ihåg att det finns mycket hjälp att få på nätet (ex http://www.atiger.pp.se/sida.html) och det blir faktiskt ganska roligt att redigera och lägga till lite kod, även om huvuddragen kan göras i ett "what you see is what you get"-program.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...