Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Macbook

Nilserikp

Recommended Posts

Funderar över att köpa en ny MacBook eller varför inte en begagnad med garanti. (Önskar kommentarer). Nu har jag en iMac som fungerar alldeles utmärkt.

Samtidigt har jag hört att Apple kommer ut med något nytt. Sant eller falskt?

Apple kommer alltid ut med något nytt. Frågan är när.

Men nu skulle jag absolut inte köpa en Macbook. Mycket talar för (även om man inte vet säkert) att en ny Macbook kommer i slutet augusti/första halvan september.

Apple kommer alltid ut med något nytt. Frågan är när.

Men nu skulle jag absolut inte köpa en Macbook. Mycket talar för (även om man inte vet säkert) att en ny Macbook kommer i slutet augusti/första halvan september.

Om han är beredd att köpa en begagnad kanske det är bra att köpa den nuvarande då nästa generation kan ha alla möjliga barnsjukdomar...

Mitt råd lyder; vänta till september/oktober när det ryktas att Macbooken uppdateras (om du har tid att vänta). Och se om den nya versionen har mycket nytt att erbjuda som du verkligen behöver, om inte så kan du alltid köpa de äldre generationerna Macbook begagnat eller nytt från återförsäljare som måste tömma sina lager.

Lycka till!

Det låter spännande att något är på gång. Men jag sitter i ett litet dilemma. Skall åka till Thailand och Vietnam över vintern. Skall man kanske handla där? Resan kanske börjar i mitten av september.

anm. Köper jag i utlandet kanske det blir problem med tangentbordet. Vill ha svenskt.

Det låter spännande att något är på gång. Men jag sitter i ett litet dilemma. Skall åka till Thailand och Vietnam över vintern. Skall man kanske handla där? Resan kanske börjar i mitten av september.

anm. Köper jag i utlandet kanske det blir problem med tangentbordet. Vill ha svenskt.

Det ska väl gå bra om priserna är bättre där. Har ingen aning.

Apple har ju världsgaranti på sina Macbooks så det är inget problem.

Tangentbordslayout kan du alltid byta mjukvarumässigt, men vill du ha rätt tecken skrivet på tangenterna behöver du ju byta bordet, vilket går på nån tusing.

Kan man byta Tangentbord i Macbook?

Var köper man ett svenskt tangentbord?

Låter som jag skall ha lite is i magen och vänta någon/några veckor innan Macbook-inköp. Men man är ju sugen på att köpa imorgon.

Kan man byta Tangentbord i Macbook?

Var köper man ett svenskt tangentbord?

Låter som jag skall ha lite is i magen och vänta någon/några veckor innan Macbook-inköp. Men man är ju sugen på att köpa imorgon.

Precis som Xelo skrev, du lämnar in den hos en Macåterförsäljare och ber dem göra det åt dig, kostar dock en tusenlapp ungefär.

Ta mitt råd som jag skrev till dig innan du vinner på det, såvida du inte har jättebråttom med en ny dator.

Köp inte elektronik i Vietnam, då den är dyrare än här hemma i Sverige. Thailand vet jag inget om.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...